Ook, welk jaar is uw auto en welke motorinhoud heeft u? Dank u.Nog een vraag voor u, mijnheer, toen u de auto naar de dealer bracht, brandde het controlelampje van de motor toen of zelfs daarvoor, of zelfs helemaal niet in de levensduur van uw auto? Ik ben bang dat ik geen "opgeslagen" codes zal hebben. Dan plakken ze er een pleister op.
Ford was op de hoogte van het probleemNet een 2019 gekocht bij de dealer met 3500 mijl op de teller....twee maanden geleden. Ik kwam er net achter dat de motor vervangen moet worden vanwege koelvloeistoflekkage in het blok. Serieus??!! Was dit een probleem waar Ford van op de hoogte was volgens het bulletin? Rechtsmiddel?
Ford wist van het probleem
Had je een controlelampje van de motor aan??
Oké, ik probeer gewoon uit te zoeken of het controlelampje van de motor aan of uit was, want de mijne doet hetFord wist van het probleem
Had je een controlelampje van de motor???Mijn 2017 Escape 1.5L (90k kilometerstand) begon koelvloeistof te verbruiken. De dealer vond een koelvloeistoflek in cilinder #3, long block moet worden vervangen.
Mijn 2017 Escape 1.5L (90k mijl) begon koelvloeistof te verbruiken. De dealer ontdekte een koelvloeistoflek in cilinder #3, long block moet worden vervangen.
Wat was het?2017 Ford Escape 1.5L met 42k mijl. Begon ongeveer 8 maanden geleden te misfiren. Ging met deze klacht naar mijn lokale Ford-dealer en ze stelden een serviceticket op om me te vertellen dat de CPM opnieuw moest worden geprogrammeerd. Snel vooruit 2 maanden, controlelampje van de motor gaat branden en lampje van hoge temperatuur. Ik stop, maak me klaar om de auto uit te zetten en beide lampjes gaan uit. Stap uit en controleer het koelvloeistofpeil en alles is in orde. De volgende dag was mijn koelvloeistof kurkdroog. Breng het terug naar mijn lokale Ford-dealer voor de routine olie verversing en ze vertellen me dat er geen lekken zijn en dat er niets mis mee was nadat ze het op de computer hadden aangesloten. Nog geen 4 uur nadat ik de dealer verlaat, gaat mijn controlelampje van de motor weer branden. Op dit punt ben ik klaar met de lokale dealer, dus bellen we de dealer in de volgende stad om een afspraak te maken. Lang verhaal kort, koelvloeistof lekte in cilinder #2 en de small block moet worden vervangen. Ga het gisteren ophalen en als ik de auto in de drive zet, begint hij achteruit te gaan. Raar, misschien ben ik vergeten hoe ik dit ding moet besturen na 2 maanden in de werkplaats. Zet hem terug in P, dan naar R, dan naar D en hij schakelt in. (Ik had daar gewoon moeten stoppen) Als ik van het terrein de weg op rijd, draai ik ongeveer 5500 tpm bij 35 mph. Zodra de auto schakelt, begint de hele auto te schokken met een harde klap en kan hij de 40 mph niet overschrijden. Ik draai me om en ga terug. Ik denk dat we zullen zien wat het nieuwe probleem is.
Overweeg om uw voertuiginformatie aan uw handtekening toe te voegen. Het is moeilijk om eerdere berichten te vinden om te proberen het jaar, model, motor en andere relevante informatie te bepalen waarover u post. Voor zover ik kan zien, heeft u de 1.5 EB. Heeft de motor in totaal 4000 mijl of heeft u hem gebruikt gekocht?Heb de auto vandaag voor de update gebracht.
We hebben de auto ongeveer 5 maanden en 4000 mijl geleden gekregen, en hij lijkt geen koelvloeistof te hebben verloren.
Het duurde minder dan 1,5 uur. (Had moeten wachten)
Laat je weten als we enig verschil merken.
Veel threads op dit forum over koelvloeistofverlies. Stel voor dat je ze leest. Wat betreft de oorzaak, is mijn mening dat alleen Ford het weet en het niet vertelt. Mijn beste gok is dat het "open blok" ontwerp van de motor niet zo robuust is als een "gesloten blok" ontwerp. Dit in combinatie met slechte fabricageproblemen tijdens de productie leidt tot het binnendringen van koelvloeistof in de cilinders via een of meer mechanismen. Wanneer dat gebeurt, vernietigt het de motor. Dit kan ook worden verergerd door agressief rijden, waardoor de cilinderdruk kan stijgen. De oplossing van Ford is bedoeld om de motor koeler te houden, wat hopelijk compenseert voor het minder robuuste motorontwerp.Mijn 2019 Escape met een 1.5L ecoboost motor had een koelvloeistoflek in de motor en moest worden vervangen bij 9.000 mijl. Ik merkte dat mijn oliepeil op de peilstok omhoog ging, wat nooit een goede indicatie is. De dealer heeft het opgelost en me een nieuwe auto gegeven om te gebruiken terwijl ze de mijne repareerden. Ik weet dat er talloze mensen dit probleem online hebben gemeld. Ik kan niet zeggen dat de oorzaak hetzelfde is, maar het symptoom wel.
Dat gezegd hebbende, is iemand het probleem tegengekomen na een motorvervanging? Ik heb geen uitleg gekregen over hoe de motorvervanging het probleem aanpakt.
Op hetzelfde moment dat mijn motor werd vervangen, kreeg ik een melding over een interne terugroepactie die bedoeld was om de P.C.M. opnieuw te programmeren (ik denk dat dit het juiste acroniem is). Hoe dan ook, ik kwam van de servicemedewerker te weten dat het opnieuw programmeren van de P.C.M. bedoeld was om de motor koeler te houden om problemen met kromtrekken van de koppakking te voorkomen, wat me trouwens niemand duidelijk heeft gemaakt hoe de koelvloeistof in mijn geval lekte, maar ik denk dat dat me is overkomen. Het spijt me, ik herinner me het nummer van de interne terugroepactie niet. Nogmaals, ik ben bezorgd dat het probleem niet is aangepakt.
Ja, code voor misfire.Oké, ik probeer er gewoon achter te komen of het controlelampje van de motor aan was of niet, aangezien de mijne dat wel doet
Had je een controlelampje van de motor???
Ik heb uw thread samengevoegd met deze bestaande thread. Er zijn ook andere threads als u een snelle en gemakkelijke zoekopdracht uitvoert.Mijn 2019 Escape met een 1.5L ecoboost motor had een koelvloeistoflek in de motor en moest worden vervangen bij 9.000 mijl. Ik merkte dat mijn oliepeil op de peilstok omhoog ging, wat nooit een goede indicatie is. De dealer heeft het opgelost en me een nieuwe auto gegeven om te gebruiken terwijl ze de mijne repareerden. Ik weet dat er talloze mensen dit probleem online hebben gemeld. Ik kan niet zeggen dat de oorzaak hetzelfde is, maar het symptoom wel.
Dat gezegd hebbende, is er iemand tegen het probleem aangelopen na een motorvervanging? Ik heb geen uitleg gekregen over hoe de motorvervanging het probleem aanpakt.
Tegelijkertijd met het vervangen van mijn motor ontving ik een melding over een interne terugroepactie die bedoeld was om de P.C.M. opnieuw te programmeren (ik denk dat dit het juiste acroniem is). Hoe dan ook, ik kwam van de servicemedewerker te weten dat het opnieuw programmeren van de P.C.M. bedoeld was om de motor koeler te houden om problemen met kromtrekken van de koppakking te voorkomen, wat me overigens niemand duidelijk heeft gemaakt hoe de koelvloeistof in mijn geval lekte, maar ik denk dat dat met mij is gebeurd. Het spijt me, ik herinner me het nummer van de interne terugroepactie niet. Nogmaals, ik ben bezorgd dat het probleem niet is aangepakt.
Bedankt Vader101!!!Ik heb je thread samengevoegd met deze bestaande thread. Er zijn ook andere threads als je een snelle en gemakkelijke zoekopdracht uitvoert
Voeg uw voertuiginformatie toe aan uw handtekeningregel. Bekijk de mijne. Het helpt ons allemaal om u te helpen.Ralph7up en Hammer53 bedankt voor de reactie. Ik verontschuldig me voor het starten van een nieuw bericht en het niet eerst lezen van de andere reacties. Ik ben nieuw op het forum en waardeer de feedback, het zal het gemakkelijker maken om sneller antwoorden te vinden.
Ik kan zonder twijfel zeggen dat ik de Escape die ik rijd, heb vertroeteld. Sterker nog, ik vroeg me af of ik hem te veel had vertroeteld. De eerste 1.500 mijl hield ik de auto op 55 en lager. Ik varieerde ook mijn snelheden en gebruikte nooit de cruise control. Ik zorgde ervoor dat mijn schakelpunten op de transmissie niet meer dan 2.500 waren. Zelfs op het moment dat de motor werd vervangen, gaf ik de auto nooit vol gas of ging ik boven de 3.500 RPM. Ik was bang dat ik de motor misschien aan het belasten was door de auto te vroeg te laten schakelen, maar ik denk niet dat dit het probleem heeft veroorzaakt. Ik hoor over mensen die deze voertuigen hard laten draaien na het inrijden om koolstofophoping op deze motoren te voorkomen. Uit het onderzoek dat ik heb gedaan en de feedback van ingenieurs geloof ik dat acceleraties met vol gas op alle direct ingespoten eco-boost motoren eigenlijk slechter zijn om koolstofophoping te voorkomen. Hoe dan ook, ik verontschuldig me, het is beter om bij het onderwerp te blijven.
Terug naar de oorspronkelijke vraag, Hammer53, dit was de informatie waar ik naar op zoek was. Het is jammer dat de vervangende motor het probleem niet heeft opgelost. Op basis van uw reactie klinkt het alsof we allebei geluk hebben gehad dat we onder de fabrieksgarantie vielen. Ik heb gelezen over sommigen die dat niet waren en het kostte hen ongeveer $ 6.000 om de motor te laten vervangen. Ik vraag me af of de 2020 Escape met de 3-cilinder eco-boost vergelijkbare problemen zal hebben, de tijd zal het leren. Ik hoorde dat de motor Port en Direct injection heeft, wat zou moeten helpen met het koolstofprobleem, maar helaas pakt dat de koelvloeistoflekkage die we tegenkwamen niet aan.
Dus merkte u dat uw koelvloeistofreservoir laag was bij 9.000 mijl? U gaf aan dat het peil van de peilstok hoog was, was dat na een recente olieverversing? Mijn dealer heeft de mijne onlangs overvuld. Sommige online referenties zeggen nog steeds dat deze motoren 5 liter nemen met een filterwissel. Hoe lang heeft uw dealer gedaan over de vervangingsprocedure? Gewoon meer info verzamelen.....Ralph7up en Hammer53 bedankt voor de reactie. Ik verontschuldig me voor het starten van een nieuw bericht en het niet eerst lezen van de andere reacties. Ik ben nieuw op het forum en waardeer de feedback, het zal het gemakkelijker maken om sneller antwoorden te vinden.
Ik kan zonder twijfel zeggen dat ik de Escape die ik rijd, heb vertroeteld. Sterker nog, ik vroeg me af of ik hem te veel had vertroeteld. Voor de eerste 1.500 mijl hield ik de auto op 55 en lager. Ik varieerde ook mijn snelheden en gebruikte nooit de cruise control. Ik zorgde ervoor dat mijn schakelpunten op de transmissie niet meer dan 2.500 waren. Zelfs op het moment dat de motor werd vervangen, gaf ik de auto nooit vol gas of ging ik boven de 3.500 RPM. Ik was bang dat ik de motor misschien overbelastte door de auto te vroeg te laten schakelen, maar ik denk niet dat dit het probleem veroorzaakte. Ik hoor over mensen die deze voertuigen hard laten draaien na het inrijden om koolstofophoping in deze motoren te voorkomen. Uit het onderzoek dat ik heb gedaan en de feedback van ingenieurs geloof ik dat bij de eco boost-motoren met directe injectie acceleraties met vol gas eigenlijk slechter zijn om koolstofophoping te voorkomen. Hoe dan ook, mijn excuses, het is beter om bij het onderwerp te blijven.
Terug naar de oorspronkelijke vraag, Hammer53, dit was de informatie die ik zocht. Het is jammer dat de vervangende motor het probleem niet heeft opgelost. Op basis van uw antwoord klinkt het alsof we allebei geluk hebben gehad dat we onder de fabrieksgarantie vielen. Ik heb gelezen over sommigen die dat niet waren en het kostte hen ongeveer $ 6.000 om de motor te laten vervangen. Ik vraag me af of de 2020 Escape met de 3-cilinder eco boost vergelijkbare problemen zal hebben, de tijd zal het leren. Ik hoorde dat de motor Port- en Directe injectie heeft, wat zou moeten helpen met het koolstofprobleem, maar helaas pakt dat de koelvloeistoflekkage die we tegenkwamen niet aan.
Hallo Hammer 52, ik heb niet gemerkt dat het koelvloeistofpeil laag was. De dealer voerde een druktest uit en zei dat het koelvloeistofpeil lager was dan het zou moeten zijn. Toen ze klaar waren met het vervangen van mijn motor, stond er in het papierwerk een opmerking van de (Monteur) waarin stond dat mijn oliepeil een halve liter of meer boven het niveau lag dat het zou moeten zijn. Ik weet wat je zegt over dat dealers soms de olie iets boven de volle lijn hebben, maar dit is meestal consistent en ik houd dat in de gaten, en deze keer was het zeker boven wat het zou moeten zijn.Heeft u dus gemerkt dat uw koelvloeistofreservoir laag was bij 9.000 mijl? U gaf aan dat het peil van de peilstok hoog was, was dat na een recente olieverversing? Mijn dealer heeft de mijne onlangs overvuld. Sommige online referenties zeggen nog steeds dat deze motoren 5 liter nodig hebben met een filterwissel. Hoe lang heeft uw dealer over de vervangingsprocedure gedaan? Gewoon meer info verzamelen.....