2013+ Ford Escape Forum banner
261 - 280 of 345 Posts
Het is een tijdje geleden dat ik een nieuwe video heb gepost of iets nieuws te melden had sinds ik mijn lift heb geïnstalleerd. Ik heb net wat video-opnamen gemaakt van het rijden over een blootliggende en gedeeltelijk verpletterde duiker die ongeveer 7,5" hoog was waar ik eroverheen reed. Voor het geval je hier nieuw bent, ik heb mijn 14" Escape opgetild van de in de fabriek gemeten 6" bodemvrijheid naar 8,75" (0,75" met een band van één maat groter en 2" met afstandhouders voor de veerpoot en 0,75" afstandhouders voor de achterste schroefveren). Ik ben over de duiker gereden met meer dan een inch speling. Ik was eigenlijk het meest bezorgd over het afbreken van een van de spatlappen, maar omdat de duiker afgerond was, pasten alle spatlappen prima. Ik zou er nooit van gedroomd hebben om met fabrieksbanden en zonder lift over zoiets te rijden. 6" bodemvrijheid is geweldig voor de stad, maar nutteloos zodra de weg eindigt. Nieuwe Gen 4 Escapes zijn zelfs ongeveer een inch lager. Ik heb het niet uit de eerste hand gemeten, maar van wat ik op de weg heb gezien, is de nieuwe Gen 4 Escape zeker lager dan de 6" bodemvrijheid op Gen 3 Escapes, waardoor Gen 4 Escapes waarschijnlijk op 5" +/- bodemvrijheid uitkomen... dus wees extra voorzichtig en overweeg de nieuwe Bronco Sport serieus. Denk er altijd aan, wanneer je een nieuwe weg of trail verkent die een uitdaging kan vormen voor de capaciteiten en bodemvrijheid van je voertuig, om deze eerst te bewandelen en te proberen obstakels te meten die een probleem kunnen vormen voor de bodemvrijheid.

@Yanick, is het probleem met uw liftkit-onderdelen ooit opgelost? Het is al een tijdje geleden en ik heb nooit meer iets gehoord.

Heb je je lift al ontvangen @Tazmaniman?

Ik denk dat dit de beste plek is om te vragen. Ik heb gezocht en kon niet precies vinden wat ik zocht. Ik begrijp dat de veren zijn veranderd op 2014+ dus waarschijnlijk zouden de H&R verhogingsveren niet werken met mijn 2013 schokdempers aan de voorkant. Ik ben echter benieuwd of ik Bilstein B4 schokdempers voor een 2014+ kan kopen en die kan gebruiken met de H&R veren. Achter lijkt onveranderd te zijn, dus daar maak ik me geen zorgen over. De voorste fusees lijken ook onveranderd te zijn, dus het is logisch dat nieuwe veren en nieuwe schokdempers prima zouden zijn, toch?

Ik ben echter wel benieuwd of ik Bilstein B4-schokdempers voor een 2014+ kan kopen en die kan gebruiken met de H&R-veren.
Je zou (minimaal) ook de veerpootlagerplaat nodig hebben, omdat het bovenste uiteinde van de spiraalveer ook een kleinere diameter heeft. (Waarschijnlijk de verkeerde naam voor het onderdeel.)

• Like
Reactions: TBlack13SE
Hallo!,

Ik ben net lid geworden van jullie forum, maar ben al een tijdje op zoek naar informatie.

Ik heb 2 weken geleden de Russische 30 mm frontspacers besteld en 5 dagen later waren ze hier in Canada (oké, ik heb extra betaald voor snelle verzending).

Erg blij met het uiterlijk van mijn Escape nu! Veel meer waterpas.

Een korte opmerking voor de installatie, je hoeft de veerpoot niet volledig te verwijderen om de spacers te installeren; verwijder de stabilisatorstang, de abs-bevestiging, de 3 bovenste schroeven en duw de hele constructie naar beneden. Je hebt net genoeg ruimte om de inzetstukken op hun plaats te schuiven.

Meningen tussen de Tema 30mm vs. Rising Tuning 40mm kit? Ik wil graag een hogere lift, maar ik zie dat de 30mm kit van Tema hier goed getest is. Zijn er noemenswaardige problemen die ik zou zien tijdens de installatie/rit/etc. als ik voor de hogere lift ga? Beide lijken uit Rusland te komen, dus moet ik me zorgen maken over de bouwkwaliteit van Rising Tuning, aangezien het er niet op lijkt dat er hier veel ervaring mee is?

Tema:
Rising Tuning:

Persoonlijk voel ik de behoefte aan een achterlift op mijn Escape niet. Hij is zo hoog met de standaardvering dat hij er perfect uitziet met alleen de voorste 30 mm inzetstukken. 40 mm zou ook goed zijn. Je zou een paar dollar kunnen besparen door alleen de voorkant te nemen.

Dus eindelijk is het zover. Dit is met General Grabber M&S banden 245/60-18, een betere pasvorm zou 235/60 zijn om het grootste deel van de hoogte te behouden met minder schouder bij het draaien. Ik ben echter een maximaal type man, dus ik heb wat trim-mods gedaan om de dingen vrij te houden!

Weet niet zeker wat de daadwerkelijke speling is, maar de lip van de voorspatbord zit nu op 32 inch.
Nou. De mijne zit op 29,25 inch met OEM-equivalente Bilstein-schokdempers en OEM-veren zonder spacer lift en standaard bandenmaat. Het lijkt er dus op dat je ongeveer drie inch hebt tussen lift en bandenmaat. Niet slecht

Ik wil mijn 2016 1.6L een paar centimeter omhoog brengen, de enige manier die mogelijk lijkt, is een liftkit (30 mm) op eBay en H&R-veren (1,4" voor en 0,8" achter). De lift is in totaal ongeveer 2,5 inch. Ik heb net nieuwe Falken Wildpeak a/t in standaardmaat gekregen. Is het oké om beide samen te plaatsen? Zal het veel spanning toevoegen aan andere onderdelen of zou ik ook andere onderdelen zoals schokdempers en draagarmen moeten vervangen of is het oké met standaard onderdelen? Zou het ook beter zijn als ik er maar één zou doen om standaard onderdelen te behouden?

Je kunt beter de spacer lift doen en niet de veren. A. Ik heb klachten gehoord over de veren die een harde rit op hobbels veroorzaken. B. Ik heb net de ebay lift geĂŻnstalleerd die bijna 2 inch was en kreeg te horen dat de ophanging niet verder kan zakken om hoger te gaan. C. De enige manier om hoger te gaan is eerst een motorcradle drop en dan kun je de ophanging nog meer verhogen. D. Blijf kijken ;-)

Je kunt beter de spacer lift doen en niet de veren. A. Ik heb klachten gehoord over de veren die een harde rit op hobbels veroorzaken. B. Ik heb net de ebay lift geĂŻnstalleerd die bijna 2 inch was en kreeg te horen dat de ophanging niet verder kan zakken om hoger te gaan. C. De enige manier om hoger te gaan is eerst een motorcradle drop en dan zou je de ophanging nog meer kunnen verhogen. D. Blijf kijken ;-)
Hoeveel mm is de lift die je hebt gekregen?

Ik wil mijn 2016 1.6L een paar centimeter omhoog brengen, de enige manier die mogelijk lijkt, is een liftkit (30 mm) op eBay en h&r veren (1,4" voor en 0,8" achter). De lift is in totaal ongeveer 2,5 inch, ik heb net nieuwe falken wildpeak a/t stock size, is het oké om beide samen te plaatsen? Zal het veel spanning toevoegen aan andere onderdelen of zou ik ook andere onderdelen moeten vervangen, zoals schokdempers en draagarmen, of zal het oké zijn met standaard onderdelen? Zou het ook beter zijn als ik er maar één zou doen om standaard onderdelen te behouden?
Ik heb uw bericht verplaatst naar het liftkit-thread. U had gepost in het all terrain tire thread.

261 - 280 of 345 Posts