2013+ Ford Escape Forum banner

Motor valt uit bij het in de versnelling zetten?

62K views 30 replies 7 participants last post by  eduaryova  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal en alvast bedankt voor uw tijd en hulp.

Ik ben al een tijdje bezig met het oplossen van problemen met de auto van mijn vrouw. Het is een 2013 Ford Escape 2.0 turbo.

HET PROBLEEM:
De auto slaat af als ik de versnellingsbak in de versnelling zet. Als de auto echter koud is (niet opgewarmd), schakelt hij in de versnelling zonder af te slaan. Toen ik dit herkende, startte ik de auto, zette hem in de versnelling en liet de auto opwarmen. Maar na het opwarmen nog steeds geen geluk. Zodra de auto in de parkeerstand wordt gezet en weer in de versnelling wordt gezet, slaat hij af. Voor mij klinkt dit als een probleem met de transmissievloeistof, omdat de TF bij het opwarmen uitzet en misschien te veel druk in de transmissie creëert, waardoor de motor afslaat.

TOT NU TOE HEB IK:
De olie ververst
De transmissievloeistof 3 keer ververst. Ik liet de auto draaien en liet de TF stoppen met uit het gat te komen dat zich naast de voorste aandrijfas bevindt, dus ik denk dat er de juiste hoeveelheid TF in zit.
Ik heb een nieuw gasklephuis op de auto gezet en geen verandering.
Ik heb ForScan uitgevoerd en heb geen andere codes dan de externe luchtsensor.
Ik heb elke zelftest van Forscan uitgevoerd.

Om iedereen te helpen die probeert me te helpen met het oplossen van dit probleem. Als het gaspedaal wordt ingedrukt wanneer de auto in de versnelling wordt gezet en de auto vooruit begint te rijden, dan blijft de motor draaien zolang de auto rijdt. De auto wil niet blijven draaien als hij stilstaat. Zodra de auto draait, werkt hij de hele dag perfect totdat hij tot stilstand komt. Als ik mijn linkervoet gebruik om op de rem te drukken en mijn rechtervoet om gas te geven, kan ik de auto aan de haltes aan de praat houden, maar zonder de rem-/gaspedaal-truc slaat de auto af.

Aan mijn onderzoek te zien, is het probleem naar mijn mening (dit is niet mijn specialiteit) niet de kabelboom. Het probleem is niet sporadisch. Het is als zwaartekracht, het is er altijd. Het probleem gedraagt zich elke keer hetzelfde. En als elektrische signalen van de ene draad naar de andere zouden overspringen, denk ik dat er meer foutcodes zouden zijn en dat het probleem sporadisch zou zijn.

ALSJEBLIEFT, alle adviezen zouden worden gewaardeerd.

De auto heeft 70.872 mijl
Volledig synthetische olieverversingen. Ford oliefilters. Merc LV transmissievloeistof.

#2 ·
Als de motor koud is, zou hij iets hoger in toeren draaien, wat erop lijkt dat het helpt om hem te laten draaien? dwz. vergelijkbaar met het gebruik van het gaspedaal.

#3 ·
Het klinkt bijna alsof de koppelingskoppeling in de transmissie sleept en de motor afslaat. Ik zou kijken of een dealer of transmissiewerkplaats kan helpen met een diagnose. Ik zou niet denken dat het een elektrisch probleem is met een solenoĂŻde in de transmissie, want dan zou er een code moeten worden weergegeven, maar er zou er een door kunnen lekken om de koppeling lichtjes bekrachtigd te houden. Ik weet niet wat Forscan je laat zien, maar ik zou kijken naar de commando's voor de koppelingskoppeling van de koppelomvormer. Ik heb dit in de loop der jaren gezien in andere Ford-producten en zo ja, dan kan het van alles zijn, van een solenoĂŻde, een slechte omvormer, een gescheurde of gebroken interne afdichting of zelfs de PCM. De Ford-handleiding stelt dat bij geen codes en alleen symptomen eerst de vergrendelingssolenoĂŻde moet worden vervangen. De tcc-solenoĂŻde is trouwens een directe draadverbinding zonder splitsing naar de PCM.

Slechts mijn 2 cent, als een verre poging zou ik de temp-code die je hebt diagnosticeren, deze auto's zijn zo gevoelig aan de can-bus-kant dat je nooit weet wat er kan oversteken. welke code heb je gekregen??? Er was een lid dat geen ruitenwissers had en het bleek de batterijmodule te zijn, toevallig verzond dezelfde draad meerdere signalen.

#5 ·
Graag gedaan, ik hoop dat je geluk hebt en dat de sensor het probleem oplost. Zo niet, dan zou ik de Lock-up-solenoĂŻde proberen. Ik ben bang dat je, tenzij je geweldige doe-het-zelf-vaardigheden hebt, waarschijnlijk een dealer of een fatsoenlijke transmissiewerkplaats nodig hebt om het voor je te laten vervangen. Van wat ik in de handleiding zie, kan deze reparatie in het voertuig worden uitgevoerd zonder de transmissie te verwijderen. Ik heb kleplichamen in veel vrachtwagens en auto's met achterwielaandrijving gedaan, maar ik heb er geen van deze bekeken. Mogelijk hebben ze al ervaring met dit probleem in de 6F35-transmissie. Succes en laat ons weten wat je vindt.

#6 ·
Chuck,
Ik heb de nieuwe temperatuursensor geĂŻnstalleerd en hij werkte niet. Na onderzoek zie ik dat de vorige garage (mijn vrouw had een diabetici die de voorkant van haar auto raakte vanwege bloedsuikerspiegels) waarschijnlijk de kabels van de sensors stekker heeft gebruikt om hem van de motorkap te trekken. Hoe dan ook, ik heb ze er helemaal uitgetrokken, de nieuwe sensor direct op de draden aangesloten, het werkte. Toen heb ik de draden terug in de stekker geplaatst, de nieuwe sensor aangesloten, bevestigd dat hij werkte en vervolgens schoenlijm gebruikt om de draden op hun plaats te houden. Ik zou epoxy hebben gebruikt, maar de schoenlijm werkt prima. Geen succes met het probleem. Toen heb ik de nieuwe nokkenassensoren geĂŻnstalleerd. Geen succes. Toen heb ik de transmissievloeistof opnieuw vervangen. Ik zei tegen mezelf dat ik het zou doen totdat de vloeistof er nieuw uitzag. Omdat ik het al 3 keer heb gedaan, ziet het er nu best goed uit.

Op dit punt, 100% geen verandering. Ik heb altijd gedacht dat dit een transmissieprobleem was en niet veel van de andere dingen die ik heb gedaan, maar anderen noemden het en het was niet te duur. Ik ga YouTube-video's bekijken over het vervangen van de lock-up solenoĂŻde en daar mee aan de slag gaan.

Als je nog advies hebt, houd ik me aanbevolen. Bedankt voor het advies tot nu toe. Ik ben best goed in mechanica, dus het moet wel goed komen. Ik heb mijn Mercury 175 gereviseerd en nieuwe zuigers geplaatst, en geloof me, ik was blij om hem te horen starten. Dat was mijn eerste totale motorrevisie. Ik had het onderdelenhandboek, het servicehandboek en de gebruikershandleiding, dus het was vrij eenvoudig. Ik moet zeggen, YouTube, forums en goede mensen zijn een geschenk uit de hemel.

#7 ·
Het spijt me dat u het probleem niet hebt opgelost, het was een lange termijn dat de handleiding zegt dat de solenoïde handmatig vast kan komen te zitten. Ik heb de handleiding en uit wat ik hier lees, kan ik het hier niet plaatsen. Als je wilt, kun je me een privébericht sturen met je e-mail en dan stuur ik het je. Ik hoop dat dit is toegestaan, ik wil hier geen problemen krijgen, want ik vind deze site leuk en ik help graag mensen die zichzelf willen helpen.

#9 ·
Ben je goed met Forscan? Ik weet niet of ik de transmissie opnieuw moet proberen te programmeren of niet. Ik heb net een video bekeken van een transmissiewerkplaats die een gebruikte transmissie in het voertuig identificeerde en de PCM van de auto kwam niet overeen met de nummers op de transmissie. Hierdoor schakelde hij hard in de 4e versnelling. Ik betwijfel of dit het probleem is, want de ENIGE keer dat mijn auto een probleem heeft, is wanneer de auto niet beweegt. Zodra de auto gaat rijden, is alles perfect. Ik geloof dat je gelijk hebt met de lock-up solenoĂŻde en het is logisch, ik wil er alleen zeker van zijn dat ik het juiste onderdeel vervang. Mijn volgende aankoop hierna wordt een nieuwe transmissie met verbeterde onderdelen en een HAD-koppelomvormer. Ik ben het zo zat. Verdorie, ik zal uiteindelijk de helft daarvan betalen om mijn probleem door een transmissiewerkplaats te laten oplossen. En nogmaals bedankt voor je hulp.

#10 ·
#11 ·
Hier is een video van een demontage van de transmissie. U hoeft de transmissie niet te verwijderen en als u bij de klepbehuizing komt, denk ik niet dat deze uit de transmissie hoeft te worden gehaald. Het zwarte plastic houdt de solenoĂŻden vast. Zoals ik al eerder in sommige berichten zei, is dit geen gemakkelijke klus, misschien wilt u een transmissiewerkplaats zoeken. Bekijk de eerste minuut of twee en ga dan naar de 38e minuut voor de klepbehuizing.

#12 ·
Ik heb Forscan alleen gebruikt om mijn batterijmonitor te resetten en navigatie te activeren. Ik was niet echt blij met het rommelen met die modules. Ik heb mijn Escape gekocht via een Ford-dealer, maar hij werd verhandeld naar de zusterwinkel, een Chrysler-winkel. De Chrysler-winkel heeft hem onderhouden, nieuwe remmen, rotors, vier banden en een nieuwe batterij erin gezet, maar de batterijmonitor niet gereset. Dus ik heb hem gereset en de navigatie gedaan, dat was het enige wat hij niet had. Ik heb hem van een dealer gekocht omdat ik de Ford-garantie wilde. Ik werkte vroeger bij een autohandelaar (voorheen een Ford-dealer) tot ik met pensioen ging en ik weet dat je nooit weet hoe het met een gebruikte auto zit totdat je hem een tijdje hebt. De auto werd goed onderhouden bij een Ford-dealer, maar ze hebben hem ingeruild?? Ik ben van plan ermee te rijden tot hij uit elkaar valt. Ik heb een 2003 Harley F150 100th Anniversary truck met 40.000 mijl, maar hij heeft al 10 jaar geen regendruppel gezien, laat staan onze sneeuw in West-Pennsylvania!!!

#13 ·
West-Pennsylvania hè? Hell yeah, Cincinnati is niet ver weg. Lol.. Ik heb die video al eerder bekeken. Ik denk dat ik elke video over de 6F35 heb bekeken. Het is grappig, de link die je stuurde, dat was de website waar ik de transmissie vond die ik overweeg te kopen als deze solenoïde het niet repareert. Mijn vrouw rijdt al heel lang in onze Ford Expedition uit 1997. Ik heb een 2005 Excursion met 40s en ze wil daar niet in rijden. Ik moet dit echt uitzoeken. En ik waardeer de communicatie, het is fijn om iemand te hebben die wat kennis heeft en me helpt.

Attachments

#14 ·
Het klinkt alsof je een echte Ford-man bent. Ik ben begonnen als Ford-monteur. In 1970. Ik kan nog steeds een C6-transmissie in mijn slaap doen, maar de enige elektronische transmissie waar ik aan heb gewerkt, was een 4r70w in mijn 01 F150. Het belangrijkste tegenwoordig is de manier waarop dingen worden bestuurd. Mijn vrouw heeft een CTS en het is haar derde COM, altijd een ander probleem, maar nog steeds een pijn. Auto's zijn veel te ingewikkeld. Mijn vorige beater-werkauto was een 06 Escape Hybrid, hij heeft me nooit in de steek gelaten, maar hij deed wel een paar vreemde dingen. Plotseling repareerde hij zichzelf en was hij maandenlang in orde en dan weer iets bijzonders. Ik ben blij dat dat ding weg is.

#16 ·
Ik waardeer de hulp. Ja, ik ben mijn hele leven al een Ford-man geweest, maar met de 6.0 PowerStroke en de problemen die ik ermee heb gehad, en nu de Escape, denk ik dat dit mijn laatste zal zijn. Na al mijn onderzoek, dat grondig en diepgaand is, kwam ik erachter dat Ford van het engineeringteam van International, dat Ford hielp bij het ontwikkelen van de motor, te horen kreeg dat de kopbouten zouden falen en moesten worden opgewaardeerd. Ford weigerde hun advies op te volgen. Er werd ook gezegd dat de locatie en het ontwerp van de oliekoeler problematisch zouden zijn, maar opnieuw koos Ford ervoor om de problemen niet aan te pakken, zelfs voordat de productie begon. Ik heb al $16.000 uitgegeven aan het plaatsen van een nieuwe motor en heb de fout gemaakt om niet over te stappen op een Cummins, omdat ik denk dat de koppakkingen alweer kapot zijn. Of dat, of de oliekoeler weer. Die twee problemen maskeren elkaar. En nu met de Escape. Mijn moeder gaf me jaren geleden haar 06 Escape omdat ze er niets mee te maken wilde hebben. (Ze is meer van het type "breng het naar de dealer") na 3 bezoeken die haar elke keer geld kostten, gaf ze het op om de versnellingsbak te laten repareren. Nu heeft de 2013 Escape van mijn vrouw een probleem met de versnellingsbak. En na bijna 40 dagen lezen en het oplossen van dit huidige probleem. Tienduizenden mensen online hebben problemen met de Escape gemeld. Het trieste is dat het een heel leuk autootje is als hij goed loopt, maar Ford's geweldige idee om eigenaren (in de handleiding) te vertellen dat de TM-vloeistof goed is voor de levensduur van de auto, is GEEN goed advies. Elke keer als ik naar een dealer ga om hulp te vragen, willen ze diagnosekosten in rekening brengen, me dan een offerte geven, en ik vraag: "Gaat dat het probleem oplossen?" en ze zeggen: "Dat denken we wel". Nou, mijn portemonnee zegt me dat je het beter "weet".

Ik heb onlangs een man geholpen met het slopen van zijn 50' houseboat en ik was benieuwd naar de motoren. Het zijn Crusader-motoren. Na het lezen van een paar artikelen heb ik de indruk dat dit zeer gewilde motoren zijn omdat ze niet gecomputeriseerd zijn. De man die de meest informatieve recensie schrijft, zegt dat mensen het simpel willen. Als iets niet meer werkt in het water, willen mensen de carburateur eraf kunnen halen, schoonmaken en hun boot weer aan de praat krijgen. Hij had zelfs foto's van een Mercury-motor naast de Crusader-motor en zei: als je pech hebt op het water, welke zou je dan verkiezen? De ene leek op een NASA-sonde en de andere op een motor. De oliefilter was gemakkelijk bereikbaar, alles was simpel. De waarheid is dat ik weet dat het onvermijdelijk is en dat deze nieuwe elektronische motoren er zijn om te blijven. Maar ik zal een fabrikant vinden die een motor kan bouwen met elektronica die niet regelmatig kapot gaat. Ook een fabrikant die bekende fouten in het ontwerp aanpakt vóór de productie, in tegenstelling tot Ford, die besloot om door te gaan zoals het is.

Er is een GEWELDIGE serie genaamd "Cars that built America" en het geeft een geweldig inzicht in hoe de grote bedrijven tot stand zijn gekomen en wat hun bedrijfsmentaliteit was en hoogstwaarschijnlijk nog steeds is. Ford is altijd bezig geweest met "ze goedkoop bouwen" en in mijn ogen, althans, is hun kwaliteit en hun onwil om iemand te helpen die een van hun producten bezit, zelfs nadat de garantie is verlopen, wetende dat het probleem dat die persoon heeft te wijten is aan hun eigen ontwerp- of technische fouten, voor mij niet acceptabel.

Dat is mij die stoom afblazen...lol...sorry... maar ik lees een paar positieve dingen over de nieuwe 6.7 liter PowerStroke. Dus er is misschien hoop. ?
Tijd om erin te duiken, hopelijk kan ik vanavond bij de kleplichamen komen.

#17 ·
Mijn zoon maakt deel uit van vele Instagram-groepen die dieselvrachtwagens en verhoogde vrachtwagens volgen. Hij laat me de hele tijd foto's zien. De laatste die hij me liet zien, had bijvoorbeeld 4 verhoogde vrachtwagens. Er stond "een verhoogde Dodge" en er was een mooie verhoogde Dodge. "Een verhoogde Chevy" en een foto van een mooie verhoogde Chevy, enzovoort en zo verder tot ik bij de bodem kwam waar stond "Een verhoogde Ford" en het was een foto van een Ford met de motor verwijderd op een mechanische lift. Ik was soldaat gestationeerd in Duitsland in 99 - 02. Ik herinner me dat het internet nog niet helemaal was wat het nu is. Consumenten vinden het nu uiterst gemakkelijk om zichzelf te informeren over producten. Als ik in de raad van bestuur van Ford zat, zou ik aandringen op een betere kwaliteit. Ik weet dat ik graag 10% meer zou betalen voor een auto die van componenten van hogere kwaliteit is gemaakt.

#18 ·
Ik heb de afgelopen 7 jaar bij een autohandelaar gewerkt. We kochten veel Enterprise- en leaseauto's, evenals veilingauto's. Ik kan alleen maar zeggen dat elke fabrikant auto's van mindere kwaliteit maakt. Iedereen heeft problemen, de een meer dan de ander. Sommigen zijn rommel. Eén ding moet je in gedachten houden: de meeste mensen op forums zitten daar omdat ze een probleem hebben. Als ik naar dit forum kijk, hebben de meesten die een groot probleem hebben zich net aangemeld, misschien hun eerste bericht. Net als bij enquêtes praten mensen niet als ze gelukkig zijn, alleen als ze problemen hebben. Wat diesels betreft, toen ze ze voor het eerst in pick-uptrucks stopten, had Ford een goede motor, niet veel vermogen maar ging eeuwig mee, net als deze kleine turbomotoren, ze verhoogden het vermogen en verloren betrouwbaarheid. Het lijkt erop dat veel onderdelen worden gemaakt in plaatsen die nog nooit veel technologie hebben gehad, derdewereldlanden.

#19 ·
Oh, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben er vast van overtuigd dat mensen niet online gaan en posten als alles gaat zoals het hoort. Ik probeer eigenlijk altijd online te gaan en goede recensies achter te laten als iets gaat zoals het hoort. Je slaat de spijker op de kop, ze maken allemaal rommel. Het is kapitalisme op zijn slechtst. Mijn grootvader heeft een koelkast en een vuilniscompressor die hij al 40 jaar in zijn keuken heeft en die nog steeds prima werken. Dit zal veranderen in een economisch gesprek, maar ik denk dat het relevant is. Ze willen dat de auto's kapot gaan. De overheid ook. Het hangt allemaal samen. De overheid heeft het nodig om kapot te gaan, zodat Ford zijn werknemers kan betalen om meer te produceren, zodat de mijnwerkers meer ijzererts kunnen delven, zodat de onderhoudswerkplaats zijn onderhoudsmonteur kan betalen, terwijl Uncle Sam meeprofiteert van elke aankoop en elk inkomen. In 1999 had Duitsland containers die gescheiden waren voor glas, plastic, papier en afval. Grote bedrijven hebben lang geleden besloten dat recycling hier in Amerika niet in hun belang was. Het is net als de hogesnelheidstreinen. Heb je ooit onderzocht waarom Amerika geen hogesnelheidstreinen heeft? De autofabrikanten en gasbedrijven zijn bij elkaar gekomen en zijn door het hele land gegaan om alle spoorwegen op te kopen die ze konden en hebben ze gesloten. Het enige wat overbleef waren de grote vrachtlijnen. Om het kort te houden, zoon heeft problemen met de bladblazer...

#20 ·
Weet iemand wat de computer leest om te weten dat het nieuwe klephuis is geïnstalleerd? Zit het in de solenoïden zelf? (Ik heb een solenoïde uit elkaar gehaald en geen andere chip of elektronica gezien dan wat een solenoïde zou moeten hebben) Zit het in de zwarte afdekking die het solenoïdehuis bedekt? (Het onderdeel dat verwijderd moet worden om een ​​afzonderlijke solenoïde te verwijderen) of zit het in het solenoïdehuis of het klephuis zelf? Hoe weet de auto dat het anders is???? Ahhh

#22 · (Edited by Moderator)
Dit zijn positie 2 (ssc) en positie 3 (tcc), maar ze hebben beide # 3 erop. Volgens een handleiding die een vriend me stuurde, zijn ze genummerd voor een specifieke positie. Dus ofwel heeft iemand bij Ford een fout gemaakt bij de productie van de transmissie, of het is echt niet zo relevant. Of.... Misschien is dat de reden waarom mijn tcc faalt (denken we), maar de handleiding vermeldt ook dat de solenoĂŻden dezelfde zijn als in het onderdeelnummer. Dus waarom de labeling? Hmmm
Iets dat ik mis. Terug naar mezelf opleiden nu ik meer materiaal heb. . . Voor iedereen die niet de drive heeft om dit allemaal uit te zoeken, hopelijk helpen mijn inspanningen. Het kostte maar ongeveer 2 uur werk om het kleplichaam van de voorkant van de transmissie te kunnen halen. Als ik wist wat ik deed en de onderdelen had, zie ik niet in waarom de onderhoudshandleiding (en autogarages) 10 uur voor deze klus rekenen. (Ik ben er vrij zeker van dat ik dat heb geleerd). Hoe dan ook. Bedankt aan iedereen die helpt en ik zal iedereen op de hoogte houden. Na het bekijken van het materiaal is het nu logisch voor me dat de auto-onderdelenwinkel slechts 3 solenoĂŻden had. Er worden er maar 3 gebruikt, alleen maar veelvouden ervan.

Attachments

#23 ·
Ik weet niet specifiek over de 6F35, maar de meeste solenoïden kunnen het beste als groep (solenoïdepakket) worden vervangen, of allemaal tegelijk als ze afzonderlijk worden verkocht. De gedachte is dat als er één uitvalt, de kans groot is dat een of meer niet ver achter zullen blijven, en aangezien ze allemaal samenwerken, wil je dat ze dezelfde leeftijd hebben (zoals bougies). De solenoïden zelf hebben geen geheugen om over te spreken, maar de printplaat waarop ze allemaal zijn aangesloten, kan wel wat geheugen vasthouden. Wanneer het solenoïdepakket of de printplaat waarop de solenoïden allemaal zijn aangesloten, gedurende X tijd geen stroom meer heeft, verliest de PCM het zicht erop en dus de bijbehorende schakelpatronen. Bij het opnieuw aansluiten moet het de schakelpatronen opnieuw leren voor de eerste paar dagen of kilometers, afhankelijk van hoeveel je rijdt. Tijdens het herleerproces kunnen de schakelingen onregelmatig zijn en wat slippen, harde schakelingen en over het algemeen vreemd of ongewenst gedrag (late/vroege schakelingen etc.) omvatten. Als het gedrag na een paar dagen rijden of meer dan 100 mijl bij verschillende snelheden aanhoudt, dan is er iets anders aan de hand.

Als er geen "geheugen wissen" in de PCM is via Forscan voor de transmissie, kun je alle systemen dwingen zichzelf als volgt te wissen.

#24 ·
Dat is een geweldige video. Hij heeft altijd goede Ford-informatie. Toen ik in de tweedehands autodealer werkte, was het loskoppelen van de accu en vooral het overbruggen van de klemmen onze go-to oplossing voor elk vreemd probleem in elke autolijn. Het is een zeer effectief hulpmiddel om verwarring in de communicatie in late modelauto's te stoppen. Het lost niet alles op, maar het lost wel veel kleine problemen op.

#25 · (Edited)
UPDATE:
Sorry voor iedereen die de draad heeft gevolgd vanwege het gebrek aan reactie. Al met al geloof ik dat het probleem beide was, de koppelomvormer faalt langzaam (dit is wat ook op andere forums werd gevonden) EN de TCC-solenoïde. Ik heb uiteindelijk een kleplichaam gekocht van Ford (vanwege mijn gebrek aan kennis over solenoïden en mijn angst om zo diep in de transmissie te komen en hem weer in elkaar te zetten en dat hij niet gerepareerd zou worden). Na meer online onderzoek te hebben gedaan en met een paar anderen te hebben gesproken, besloot ik dat ik de TCM (transmissie controle module) (misschien was het de ECM... Engine Control Module) niet opnieuw wilde programmeren omdat de transmissie perfect schakelde, en behalve het afslaan bij het in de versnelling zetten, werkte hij geweldig tijdens het rijden. Dus ik heb de nieuwe solenoïden uit het nieuwe kleplichaam gehaald en ze één voor één direct vervangen. Toen ik alles weer in elkaar had gezet, was het tijd om hem te testen. Ik geloof dat ik een klein gebedje heb gedaan en hem in de versnelling heb gezet... En... Hij viel uit. Ik was er kapot van. Maar positief blijvend, had ik de instructies over hoe de transmissie te leren/herleren al uitgeprint. Toen ik de accu loskoppelde, deed ik de klemmentruc en gebruikte ik ook Forscan om te "vergeten" wat de transmissie had geleerd. Dus ik ging naar buiten en deed dit, waarbij mijn vrouw de instructies las. Daarna, zou ik zeggen, werd de transmissie iets beter, maar het waren misschien alleen maar positieve gedachten. Ik reed een beetje met de auto rond en ongeveer 10% van de tijd sloeg hij af bij het volledig stoppen. Na een paar minuten kon ik voorkomen dat hij afsloeg door gewoon even het rempedaal los te laten/lichter te maken voor een fractie van een seconde en de motor zou het afslaan overleven en tot stilstand komen en blijven draaien. Ik zette mijn vrouw in de auto en liet haar rijden totdat ze hetzelfde kon doen. Na haar rijtijd probeerde de motor maar ongeveer 5% van de tijd af te slaan. Nadat ik mijn vrouw een paar dagen had gevraagd hoe het met de auto ging, begonnen de verhalen te vervagen. Niet meer "hij ging vanmorgen bijna dood naar mijn werk!!!", alsof ik het probleem ben omdat ik het vraag. Dus ik geloof nu, na de laatste maand dat mijn vrouw er normaal mee heeft gereden, dat ik er niets meer over heb gehoord. Winnaar winnaar kippendiner.

WAT IK ANDERS ZOU DOEN:
Ik zou het gasklephuis van de Mustang niet hebben geĂŻnstalleerd.

Ik zou de nieuwe nokkenassensoren niet hebben geĂŻnstalleerd.

Ik wou dat ik de externe thermometer had opgelost voordat ik een nieuwe kreeg. Toen ik hem eenmaal had vervangen, werkte hij niet. Dus ik heb hem toen opgelost en besefte dat een van de connectorkabels uit de connector trok. (Het was $25 dollar en haar externe temperatuurmeter werkt nu, dus geen probleem)

* Ik zou een opgewaardeerde transmissie hebben gekocht met de heavy duty koppelomvormer voor $2000 en hem hebben laten installeren.*

Hoewel ik het leuk vind om dingen op te lossen en uit te zoeken hoe ik ze kan repareren, was dit niet leuk. Er waren veel dingen waar ik onderdelen naar gooide in de hoop dat het zou worden gerepareerd. Het deed me denken aan mijn 6.0 Power Stroke. Alle monteurs zeiden: "Het kunnen de koppakkingen of de oliekoeler zijn. Het zijn dezelfde symptomen, dus we kunnen het pas vertellen als we erin gaan". Nou, zo voelde ik me hier. Ik zou een forum lezen dat iemand met hetzelfde probleem het heeft opgelost met "dit onderdeel", maar zonder succes. Ik heb waarschijnlijk 5 keer de transmissievloeistof vervangen, wat oploopt qua kosten. De nieuwe onderdelen die ik niet nodig had. Het Forscan-programma dat ik moest leren en de tool moest kopen om verbinding te maken met de auto. Mijn garage was geruime tijd bezet. Mijn vrouw klaagde over het rijden in de Ford Expedition uit 1997. EN... Als alles gezegd en gedaan is, wacht ik tot de transmissie weer uitvalt. Het is onvermijdelijk na het lezen van eindeloze klachten over deze transmissie en ook na het spreken met een paar transmissiewerkplaatsen. Plus, na het bekijken van de serie "Cars that built America". Het is heel duidelijk dat Ford altijd bezig is geweest met het verkopen van goedkope, betaalbare auto's aan de massa in plaats van een kwalitatief, betrouwbaar product te bouwen. Dus toen in mijn garage de transmissie van mijn vrouw uit elkaar werd gehaald, moest ik mijn gesprongen remleiding van mijn Ford Excursion buiten op de koude oprit vervangen. En terwijl ik deze verroeste remleiding van de truck trek, zie ik een paar leidingen in perfecte staat naast de remleidingen lopen. Het waren de brandstofleidingen. Ik bestelde online een kit met elke remleiding voor de hele Excursion voor $150 en de leidingen zijn van roestvrij staal. Dus bedenk eens, mensen betalen $80.000 voor deze Super Duty trucks, en Ford kan er niet eens roestvrijstalen remleidingen op zetten. Wat een grap, met de koopkracht van Ford zouden ze waarschijnlijk $20 kosten.

Veel succes voor iedereen die te maken heeft met de 6F35-transmissie die Ford gebruikt. Doe vaak transmissie-olieverversingen. Luister NIET naar de handleiding en doe ze niet. Het is zo simpel als het verversen van motorolie en het zorgt ervoor dat uw transmissie langer meegaat.

Bedankt aan iedereen die me advies en hulp heeft gegeven. Als er geen gemeenschap van mensen was die anderen hielpen, zou Ford deze strijd hebben gewonnen, omdat ik het niet zelf had kunnen doen. Een speciale dank aan het lid dat me wat informatie via e-mail heeft gestuurd, het gaf mijn vertrouwen een boost dat ik eindelijk op de goede weg was en ik had op dat moment de duw nodig. Ik stond op het punt om aan de kant van de snelweg te gaan staan en hem in brand te steken. Dus nogmaals bedankt.

Als iemand vragen heeft, stel ze gerust.

#28 ·
Hoewel ik het leuk vind om problemen op te lossen en uit te zoeken hoe ik het kan repareren, was dit niet leuk.
Problemen oplossen is nooit leuk als de tijd dringt of als het gaat om een primair vervoermiddel (althans voor mij).

Ik heb een paar verhalen die niet relevant zijn voor dit onderwerp, maar ik zal zeggen dat zelfs dealers feilbaar zijn en er goed uit kunnen zien als het antwoord links is.

Blij dat je het leek te hebben opgelost!

#26 ·
2013 2 liter Titanium AWD heeft een transmissie gespoeld bij 57.000 mijl
Koppelomvormer ging kapot bij 90.000
Als de koppelomvormer kapot gaat, slaat de motor af zodra je hem in de versnelling zet!
Nieuwe koppelomvormer is geplaatst
Ik heb ook een nieuw klephuis laten plaatsen
Kosten $3600,00 16,5 uur arbeid!!!!!!