2013+ Ford Escape Forum banner
281 - 300 of 535 Posts
Ik ben het ermee eens dat de EPA-test anders zou moeten zijn voor turbomotoren. Met mijn vorige niet-turbomotor lag mijn MPG altijd dichter bij de HWY MPG. Mijn vorige Ford Escape 09 fwd adverteerde met 22 stad en 28 snelweg, mijn gemiddelde was 27 mpg, ik verwachtte een hogere MPG van de 2013 Escape 28 of 29 MPG gemiddeld, maar in plaats daarvan krijg ik 23 tot 24. Ik weet zeker dat Ford zich aan de regels houdt met de EPA-test, maar de test is naar mijn mening niet nauwkeurig voor turbomotoren.
Gegeven de juiste omstandigheden kan ik een zeer hoge of zeer lage MPG halen, maar de gemiddelde kilometerstand in de echte wereld is er ver van verwijderd.
Mijn snelwegritten liggen eigenlijk vrij dichtbij of zelfs erop, zoals sommige anderen hebben gepost, maar ik rijd iets langzamer dan vroeger (ik reed vroeger met de snelle groep mee). De stad is echter niet goed, hoewel het zou stijgen als ik soepeler en minder snel zou rijden. Het hangt ervan af of ik elk stoplicht haal.

Het is contra-intuïtief, althans voor turbofans, maar de Escape is zo leuk om te rijden dat ik het niet erg vind om langzamer te gaan.

Ik besef dat variabelen van invloed zijn op de MPG. Gisteren toonde mijn computer dat ik nog 42 mijl kon rijden voordat de tank leeg was. 90% van de tank was snelweg rijden @ 67MPH. Nat weer in de jaren 50. Cruise control ongeveer 50% van de tijd. Relatief vlakke weg. Puget Sound gebied. I-5. 20,7 MPG gemiddeld. Toen ik de tank vulde, ging er maar 11,4 gallon in. Dat is niet logisch, maar dat is wat er gebeurde.

Ik besef dat variabelen van invloed zijn op de MPG. Gisteren toonde mijn computer aan dat ik nog 42 mijl kon rijden voordat de tank leeg was. 90% van de tank was snelweg rijden @ 67MPH. Nat weer in de 50's. Cruise control ongeveer 50% van de tijd. Relatief vlakke weg. Puget Sound gebied. I-5. Gemiddeld 20,7 MPG.

Toen ik de tank vulde, ging er maar 11,4 gallon in.

Dat is niet logisch, maar het is wel wat er gebeurde.
Eigenlijk zit het wel goed en is het logisch...
42 mijl tot 0 brandstof. komt overeen met ongeveer 2 gallon brandstof.
11,4 = nu 13,4 - Zodra de meter 0 mijl tot leeg aangeeft, heb je technisch gezien nog 2 gallon in de tank. Ikzelf heb het nog nooit tot 0 laten komen, maar ben wel dichtbij geweest, maar wat Ford probeert te voorkomen is A, dat je zonder brandstof komt te zitten & B, schade aan de brandstofpomp door te weinig brandstof in de tank te hebben.

Met temperaturen onder nul in de ochtend en overdag temperaturen in de enkele cijfers en lage tieners, zit mijn verbruik vast op 22,8 sinds ik terug ben uit AZ. Ik heb gisteravond getankt, mijn verbruik gereset en vanmorgen met temperaturen rond de tien graden ben ik van huis vertrokken, een heuvel op naar de snelweg bij 21, ik heb wat "pulse and glide" gedaan op weg naar mijn werk en 9 mijl later, toen ik de parkeerplaats opreed bij mijn werk, stond er 27,1. Hopelijk komt het met warmere temperaturen in de toekomst weer terug naar 27-28 voor mijn dagelijkse rit.

Ik vraag me af of het directe injectiesysteem meer beschadigd zou kunnen raken dan een regulier EFI-systeem met een HP-pomp in de tank. Of misschien moet de lucht eruit worden gehaald als de brandstof opraakt, net als bij een ouderwetse diesel. Wat de reden ook is, Ford lijkt echt niet te willen dat we deze auto's veel vaker zonder brandstof laten rijden dan andere voertuigen. Ik ben monteur, maar om eerlijk te zijn, ik heb nog niet de kans gehad om veel te leren over het directe injectiesysteem van onze Escapes. Ik zal wat onderzoek moeten doen.

Ik vraag me af of het directe injectiesysteem meer beschadigd kan raken dan een regulier EFI-systeem met HP-pomp in de tank. Of misschien moet de lucht eruit worden gehaald als de brandstof opraakt, net als bij een ouderwetse diesel. Wat de reden ook is, Ford lijkt echt niet te willen dat we deze auto's veel meer zonder brandstof laten rijden dan andere voertuigen. [snip]
Mark
Mark, ik twijfel niet aan wat je zegt, maar kun je (of iemand) daar meer over zeggen? Ik had vroeger veel benzine over in mijn 2003 Forester toen het lampje van de benzine openging. Hoe zit dat anders met onze Escapes?

Met temperaturen onder nul in de ochtend en overdag temperaturen in de enkele cijfers en lage tieners, is mijn verbruik vastgelopen op 22,8 sinds ik terugkwam uit AZ. Ik heb gisteravond getankt, mijn verbruik gereset en vanmorgen met temperaturen rond de tien graden ben ik van huis vertrokken, een heuvel op naar de snelweg bij 21, ik heb wat gepulseerd en gegleden op weg naar mijn werk en 9 mijl later, toen ik de parkeerplaats opreed, stond er 27,1. Hopelijk komt het met warmere temperaturen in de toekomst weer terug naar 27-28 voor mijn dagelijkse rit.
Nou, dat duurde niet lang. De garage in gereden met 23,9 mpg.

Mark, ik twijfel niet aan wat je zegt, maar kun je (of iemand anders) daar meer over zeggen? Vroeger had ik veel benzine over in mijn 2003 Forester als het lampje van de benzine op ging. Hoe zit dat anders met onze Escapes?
OK, ik heb wat onderzoek gedaan en ontdekt dat het leegrijden van de Escape niet meer lijkt te beschadigen dan bij een gewone EFI-auto. Ze gebruiken een elektrische brandstofpomp in de tank, net als een standaard EFI-systeem. Het is als een opvoerpomp op een diesel, het levert brandstof aan een mechanische brandstofpomp die wordt aangedreven door een van de nokkenassen. Een waarschuwing hier voor alle thuisknutselaars: de brandstofdruk na de mechanische pomp naar de injectoren kan 2150 psi bereiken! Wees dus voorzichtig als je hiermee gaat rommelen. Een standaard EFI-systeem werkt met 30-50 psi, plus of min, wat ruim voldoende is, maar niets vergeleken met directe injectie.
Mark

De brandstofdruk na de mechanische pomp naar de injectoren kan 2150 psi bereiken.! Mark

Genoeg om brandstof onder je huid te injecteren, zoals een verfspuit zonder lucht verf spuit als je dwaas genoeg bent om je hand te dicht te benaderen

Genoeg om brandstof onder je huid te injecteren, zoals een verfspuit zonder lucht verf doet als je dwaas genoeg bent om je hand te dichtbij te krijgen
Het is niet zo erg als de diesel common rail injectie. Die drukken lopen tussen de 22.000 en 42.000 psi. Ik heb foto's gezien van een ongelukkige ziel die zijn hand in de weg van die druk kreeg en het vlees van zijn hand strikte. Er was niets meer over dan vinger- en handbotten. Heel triest en heel vies:eek: Mark

Met mijn 2014 4WD 2.0 heb ik gemiddeld 21,34 mpg over 17 tankbeurten. Ik heb de eerste twee niet meegeteld. Ik vind dat de schatting van het Ford-scherm overal tussen de 0,5 en 1,5 mpg te hoog is in vergelijking met de Fuellog Android-app die ik gebruik om de mpg's bij te houden. De beste kilometerstand met meer snelweg was 24,62, de slechtste was 19,46. Op basis van een gemiddelde prijs per gallon van $3,27 zijn de brandstofkosten per mijl 15 cent of 6,54 mijl per dollar. Omdat ik op mijn woon-werkverkeer nooit meer dan een paar kilometer van een benzinestation verwijderd ben, heb ik altijd gewacht tot het brandstofwaarschuwingslampje aanging voordat ik ging tanken. Het gaat branden bij 35 mijl tot leeg. Mijn gemiddelde tankbeurt was 12,87 gallons.

Na ongeveer 4000 mijl met 90% snelweg en 10% in de stad, krijg ik 25,9 op de display en handmatig berekend 26,3. Ik rijd gemiddeld ongeveer 3-5 boven de 70 MPH limiet. 2014 SE met 1.6 turbo. De EST Highway staat vermeld als 32 MPG. Zullen we zeggen dat de EPA EST hoog is?????

Ik rijd al een maand met Shell 93 octaan, ik haal gemiddeld ongeveer 95% snelweg, 5% stad.... Ik rijd 75 tot 85 mph op de snelweg, mijn gemiddelde MPG is nog nooit boven de 20 mpg geweest.... de hoogste gemiddelde mpg die een tank heeft gehad is 19,9 mpg snelweg tot wel 15,9 mpg stad.... Ik ben teruggegaan naar 70 mph en heb de cruise control gebruikt.... geen echte winst in MPG om over op te scheppen... Er was ook geen merkbare winst in motorprestaties en/of acceleratie bij het verbranden van premium brandstoffen, dwz: 93 octaan... Ik ben net teruggeschakeld naar goedkopere 87 octaan, want mijn vrouw zegt dat ik geld verspil door te proberen een paar mpg te winnen door 93 octaan te kopen... Ik heb al mijn gegevens voor mpg handmatig berekend.... Deze escape die ik heb is een benzineslurper, niet beter dan een 6 of 8 cilinder.... die ik allebei heb gehad en waar ik 19 mpg mee haalde.... nog steeds ver onder de schattingen van Ford & EPA MPG.

Mijn vrouw en ik zitten midden in een leuke roadtrip en gebruiken altijd 87 octaan. Van Seattle via Oregon op de I5 haalden we 27-27,5 bij ongeveer 68-70 (snelheidslimiet 65). Eenmaal in CA waar de limiet omhoog ging naar 70, gewoon de verkeersstroom volgend, zaten we meestal op 75-80 en daalde de kilometerstand naar 24-25. Ik was vergeten hoeveel mensen in CA boven de limiet gaan in vergelijking met andere staten. Het lijkt erop dat de sweet spot ongeveer 55 is, wat niet praktisch is, maar waarschijnlijk wordt gebruikt voor de geadverteerde MPG van 30. We zijn er verder best blij mee, zeer comfortabel, rustige rit, en zelfs de airco gebruiken, want het was hier in de East Bay Area vandaag 87. Tot nu toe meer dan 1.200 mijl afgelegd deze reis, morgen terug naar het noorden, donderdag thuis.

Eerste keer dat ik mijn kilometerstand testte op de snelweg met 4WD Titanium. De EPA-kilometerstand is 28 mpg. Na 22 mijl rijden, toen ik de snelweg afreed, stond de meter op 35 mpg! Ik ben een gelukkige kampeerder. Natuurlijk, het is een korte rit en ik hield het op 60-65, wat niet normaal is voor mij, maar het overtreffen van de EPA-schatting was bevredigend. Het lijkt te kloppen - de retourrit was 45 mijl (alleen terug getest) en toen ik begon, stond de benzinemeter iets boven een kwart en toen ik terugkwam, stond hij iets onder een kwart.

Ja, 55 MPH op een laboratoriumdynamometer zonder gesimuleerde kop-, staart- of zijwinden, en rijdend op een vlakke ondergrond, is wat de EPA gebruikt voor hun snelweg kilometerstand test.

In de echte wereld is 65 MPH bijna net zo goed als 55 MPH MPG, maar net niet.
Ga over de 70 in bijna elke auto, en alle weddenschappen zijn van de baan.

281 - 300 of 535 Posts