2013+ Ford Escape Forum banner
201 - 220 of 305 Posts
Mijn motor viel volledig zonder waarschuwing uit door koelvloeistof die in cilinder #3 lekte bij iets meer dan 30.000 mijl in augustus 2019. Het duurde 6 weken om de motor + turbo te vervangen vanwege niet op voorraad zijnde onderdelen.

OK... misschien had ik dat ergens gelezen dat het verticale boorgaten waren die sleuven helemaal vervingen. Hoe het ook gedaan is, ik neem aan dat Ford "denkt" dat deze andere ontwerptechniek het probleem van koelvloeistoflekkage in een cilinder zal aanpakken. Ik heb ongeveer 12.000 mijl met de nieuwe motor gereden en tot nu toe gaat het goed. Nogmaals, duimen!
Wow bij 30k, sorry om dat te horen..Nou, ik zal proberen dit zoveel mogelijk te vermijden..De Orange Dex-cool eruit halen zodra ik het gereedschap heb om de kraan op de radiator los te draaien..Misschien kan dat helpen dit te voorkomen, aangezien Ford de Orange-type heeft afgeschaft..

Je weet toch dat elk werk dat door een erkende Ford-dealer is gerepareerd, twee jaar vanaf de datum van de service is gedekt, ongeacht of het garantie was of niet. Als de dealer je moeilijk maakt, bel dan het Ford Customer Service-nummer. Ze zullen het absoluut repareren. Zeker omdat ze de beslissing hebben genomen om alleen de kop te vervangen.
Ze hebben de kop niet vervangen, alleen de defecte uitlaatkatalysator.

Onze 2017 Edge Motor begon te falen bij ongeveer 55.000, bracht hem binnen en de servicemedewerkers vertelden ons dat hij ontlucht moest worden... door het koelvloeistofreservoir te openen en lucht te laten ontsnappen. Klonk raar, maar ik had al lange tijd geen Ford meer gehad. Ze hebben hem een paar keer ontlucht, net als ikzelf, omdat ik ze het zag doen. Na de 3e keer. Bij 61.000 sloeg de motor niet meer aan. Kreeg hem genoeg aan de praat om naar de dealer te gaan en ze vertelden me over een koelvloeistoflek en moesten uitzoeken wat ze vervolgens moesten doen. Binnen een week vertelden ze me dat een blokvervanging nodig was en hoeveel het zou kosten. Ik vertelde hen dat ze het probleem kenden bij 55.000, dus het valt onder de garantie en ze moesten het repareren. Uiteindelijk betaalden we ongeveer 300 voor een paar onderdelen, maar ze deden er 6 weken over om het voertuig terug te geven. We zitten nu op 69.000 mijl en het lijkt oké te lopen. Tijdens de virusperiode rijden we echter lang niet zoveel. Ik heb mijn twijfels over het bezit van nog een FORD.

de service medewerkers vertelden ons dat het ontlucht moest worden... door het koelvloeistofreservoir te openen en lucht te laten ontsnappen.
Het onvermijdelijke uitstellen. Dat zouden hoogstwaarschijnlijk verbrandingsgassen zijn geweest die in het koelsysteem waren ontsnapt. Een van de tekenen van een defecte koppakking.

Mijn auto heeft vergelijkbare problemen. Een Ford Escape sel uit 2013. Extreem langzame lekkage. Het is echter een 2.0 liter. Ik heb hem 3 maanden geleden naar mijn dealer gebracht. De slang is vervangen. Leakt nog steeds langzaam. Zo langzaam dat het lampje vandaag weer aanging, opnieuw 3 maanden later. Ik opende de motorkap en keek, mijn koelvloeistof is laag. Maar lang niet leeg. Hebben anderen dit probleem gehad met de 2.0?

Mijn auto heeft vergelijkbare problemen. Een Ford Escape sel uit 2013. Extreem langzame lekkage. Het is echter een 2.0 liter. Ik heb hem 3 maanden geleden naar mijn dealer gebracht. De slang is vervangen. Nog steeds langzaam lekken. Zo langzaam dat het lampje vandaag weer aanging, opnieuw 3 maanden later. Ik opende de motorkap en keek, mijn koelvloeistof staat laag. Maar lang niet leeg. Hebben anderen dit probleem gehad met de 2.0?
Zoeken op dit forum en Google zijn je vrienden.

Mijn auto heeft vergelijkbare problemen. Een Ford Escape sel uit 2013. Extreem langzame lekkage. Het is echter een 2.0 liter. Ik heb hem 3 maanden geleden naar mijn dealer gebracht. De slang is vervangen. Leakt nog steeds langzaam. Zo langzaam dat het lampje vandaag weer aanging, opnieuw 3 maanden later. Ik opende de motorkap en keek, mijn koelvloeistof staat laag. Maar lang niet leeg. Hebben anderen dit probleem gehad met de 2.0?
Ik heb uw thread samengevoegd met deze bestaande thread over de 2.0 en koelvloeistofverlies. Bekijk de andere berichten om te zien of er iets is dat u kan helpen. Dit komt niet vaak voor bij de 2.0-motor in vergelijking met de 1.6.

Op dit moment weet ik alleen wat jullie in mijn oorspronkelijke bericht hebben gelezen. Verder is het zorgwekkend dat er problemen opduiken in delen van Fords line-up met betrekking tot ecoboost-motoren. Misschien hebben sommigen van jullie mijn bericht gezien waarin ik @markboris vroeg naar zijn RS. Hij was een van de eersten die er een kocht en het lijkt erop dat de vroege modellen problemen hebben met koppakkingen/koelvloeistoflekkage. Geen reden tot paniek, maar de nodige zorgvuldigheid bij het vinden van de feiten is geboden.

Terug naar testen in de echte wereld, mijn Escape heeft meer dan 115.000 mijl op de teller staan. Ik heb de koelvloeistof één keer afgetapt en bijgevuld bij ongeveer 75.000 mijl. Ga dit in het voorjaar weer doen. Ik heb nog nooit een oververhittingsprobleem gehad. Het enige wat me opviel is dat ik na het aftappen en bijvullen het reservoir steeds weer moest bijvullen en dat het niveau iets onder de minimumlijn uitkomt. Ik schreef het toe aan het feit dat het systeem zichzelf nivelleert en uit de overloop afvoert wat het niet nodig heeft na het zelf ontluchten. Dit alles volgens het werkplaatshandboek.

En om op te merken, voor zover ik weet hebben geen leden van dit forum met de 2.0 problemen gemeld. Dat is een goed teken.
Ik heb problemen met mijn 2013 ford escape sel EcoBoost 2.0

Mijn auto heeft vergelijkbare problemen. Een Ford Escape sel uit 2013. Extreem langzame lekkage. Het is echter een 2.0 liter.
Ik heb je thread samengevoegd met deze bestaande thread over de 2.0 en koelvloeistofverlies.
Deze thread gaat over de TSB voor 2015-2018 2.0l EcoBoosts. Het is niet van toepassing op een 2013.

Hallo mensen, ik kom uit Colombia en heb over dit incident gelezen in enkele Escapes en Fusions die hier sinds 2017 zijn verkocht. Ik ben erg bezorgd omdat de mijne een Escape uit 2018 is met slechts 14000 km en de garantie afloopt in juni 2021. De auto werkt prima, geen probleem en het koelvloeistofpeil blijft in orde, maar hier hebben we geen verlengde garantie en de consumentenwetten zijn onvoldoende (geen wetten voor ondeugdelijke auto's of iets dergelijks), dus ik weet niet of de schade te voorkomen is met preventief onderhoud of iets dergelijks. We zijn van plan de auto ongeveer 7 of 10 jaar te houden, maar dit allemaal lezen maakt me echt bang.

Elke Escape die hier sinds 2013 is verkocht, heeft de Ecoboost 2.0 en de modellen van 2017 tot 2019 komen uit Spanje.

2017 tot 2019 komt uit Spanje.
De kansen zijn dan zeer in uw voordeel. Het Amerikaanse model 2.0l wordt gebouwd in de Cleveland-motorfabriek in de VS. De fabriek in Valencia (Spanje) maakt zijn eigen motor en ik heb maar van één gehoord die vanuit die fabriek is gereviseerd. Dat was een Australische eigenaar op een ander forum - de Australische Escape komt ook uit de fabriek in Valencia.

PS: Welkom op het forum.

• Like
Reactions: lucas1920
Kan het hier ook plaatsen. Heb nog geen enkel lid met de 2.0 problemen met koelvloeistof zien posten. Afkloppen.

3/30/2018 6275 - 2015-2018 Verschillende voertuigen - 2.0L EcoBoost - Motor loopt onregelmatig met diagnostische foutcodes (DTC's) P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 en/of P0316
Sommige 2015-2018 Fusion/MKZ/MKC/Escape/Edge-voertuigen met een 2.0L EcoBoost-motor kunnen een onregelmatige loop vertonen met DTC's P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 en/of P0316. Dit kan te wijten zijn aan koelvloeistofintrusie als gevolg van corrosie op het motorblok. Om dit probleem te diagnosticeren, brengt u het koelsysteem bij normale bedrijfstemperatuur op 138 kPa (20 psi) en houdt u dit 5 uur vast. Als de koelvloeistofdruk daalt met 27,57 kPa (4 psi), verwijdert u de bougies en controleert u op koelvloeistof in de cilinders. Als er koelvloeistof in een van de cilinders wordt gevonden, vervangt u de motor-long-block-assemblage. Volg het normale goedkeuringsproces voor uw dealer. Volg echter de diagnostische reparatieprocedure in dit artikel om de juiste reparatie te bepalen. Gebruik voor het claimen het causale onderdeel 6006 en de toepasselijke arbeidsverrichtingen in sectie 6 van de SLTS-handleiding.
Mijn 2017 Ford Escape titanium 2.0 verloor zijn koelvloeistof. Dealer zei slechte waterpomp. Minder dan 30.000 mijl. Ik hoop dat ze naar het motorblok zullen kijken. :(

Discussion starter · #214 ·
Mijn 2017 Ford Escape titanium 2.0 verloor zijn koeling. De dealer zei dat de waterpomp kapot was. Minder dan 30.000 mijl. Ik hoop dat ze naar het motorblok zullen kijken. :(
Is uw controlelampje van de motor gaan branden?

Op dit moment weet ik alleen wat jullie in mijn oorspronkelijke bericht hebben gelezen. Verder is het zorgwekkend dat er problemen opduiken in delen van Fords line-up met betrekking tot ecoboost-motoren. Misschien hebben sommigen van jullie mijn bericht gezien waarin ik @markboris naar zijn RS vroeg. Hij was een van de eersten die er een kocht en het lijkt erop dat de vroege modellen problemen hebben met koppakkingen/koelvloeistoflekkage. Geen reden tot paniek, maar de nodige zorgvuldigheid bij het achterhalen van de feiten is geboden.

Terug naar testen in de echte wereld, mijn Escape heeft meer dan 115.000 mijl op de teller staan. Ik heb de koelvloeistof één keer afgetapt en bijgevuld bij ongeveer 75.000 mijl. Ga dit voorjaar nog een keer doen. Ik heb nog nooit een oververhittingsprobleem gehad. Het enige wat me opviel, is dat ik na het aftappen en bijvullen de reservoir steeds moest bijvullen en dat het niveau iets onder de minimumlijn uitkomt. Ik schreef het toe aan het feit dat het systeem zichzelf nivelleert en uit de overloop afvoert wat het niet nodig heeft na het zelf ontluchten. Dit alles volgens het werkplaatshandboek.

En om op te merken: voor zover ik weet, hebben geen leden van dit forum met de 2.0 problemen gemeld. Dat is een goed teken.
Net de mijne vandaag in de dealer gehad. 2017 ford escape se 2.0 4wd met 48.000 mijl P0302 misfire code. Koelvloeistoflekkage in de cilinder. Ze vervangen de motor, maar ik heb een verlengde garantie voor 75.000 mijl. Ik heb een class action gezien die probeert ford te laten repareren de design flaw. Blijkbaar hebben ze, om de motoren te koelen, een deel van het aluminium weggenomen. Moet morgen meer te weten komen, want de dealer wil niet met me praten, dus bellen ze mijn vrouw. lol Ik vraag me af waarom.

Er ging geen licht aan, maar ik merkte het meteen. Ik rook de koelvloeistof, hoorde een piep en zag de lekkage. 5 minuten naar de dealer gereden en daar achtergelaten. Ze hebben de waterpomp vervangen.
Had de mijne vandaag bij de dealer. 2017 ford escape se 2.0 4wd met 48.000 mijl P0302 misfire code. Koelvloeistoflekkage in de cilinder. Ze vervangen de motor, maar ik heb een verlengde garantie voor 75.000 mijl. Ik heb een class action gezien die probeert ford te laten repareren de ontwerpfout. Blijkbaar hebben ze, in een poging de motoren te koelen, een deel van het aluminium weggenomen. Moet morgen meer te weten komen, want de dealer wil niet met me praten, dus bellen ze mijn vrouw. lol Ik vraag me af waarom.
Ja, het controlelampje van de motor ging aan. Ik heb een codelezer. P0302 code

Discussion starter · #218 ·
Net de mijne vandaag bij de dealer gehad. 2017 Ford Escape SE 2.0 4WD met 48.000 mijl P0302 misfire code. Koelvloeistoflekkage in de cilinder. Ze vervangen de motor, maar ik heb een verlengde garantie voor 75.000 mijl. Ik heb een class action gezien die probeert Ford zover te krijgen dat ze de ontwerpfout repareren. Blijkbaar hebben ze bij het proberen de motoren te koelen een deel van het aluminium weggenomen. Moet morgen meer te weten komen, want de dealer wil niet met me praten, dus bellen ze mijn vrouw. lol Ik vraag me af waarom.
Ja, we zullen zien hoe die rechtszaak verloopt. Als Toyota een Corolla Hatchback GR uitbrengt, verkoop ik mijn Ford. Hoe dan ook, waarschijnlijk mijn laatste Ford. Ik ben gewoon blij dat ik 100.000 PowerTrain Care ESP heb.

Ja, we zullen zien hoe die rechtszaak verloopt. Als Toyota een Corolla Hatchback GR uitbrengt, dan verkoop ik mijn Ford. Hoe dan ook, waarschijnlijk mijn laatste Ford. Ik ben gewoon blij dat ik 100.000 PowerTrain Care ESP heb.
Nou, ik begrijp dat alle eco-boosts hetzelfde probleem hebben. GM inclusief. Ze proberen de aluminium blokken te koelen zodat ze niet kromtrekken.

Je weet toch dat elk werk dat door een erkende Ford-dealer wordt gerepareerd, twee jaar vanaf de datum van de service is gedekt, ongeacht of het garantie was of niet. Als de dealer je moeilijk maakt, bel dan het Ford Customer Service-nummer. Ze zullen het absoluut repareren. Vooral omdat ze de beslissing hebben genomen om alleen de kop te vervangen.
Ze hebben de cilinderkop niet vervangen, alleen de uitlaatcatalysator.

201 - 220 of 305 Posts