2013+ Ford Escape Forum banner
101 - 120 of 154 Posts
Engine light w/wrench symbol. Don't know about codes yet. This is a complete new engine.
Hopelijk was het enige wat er aan de hand was, dat het koelsysteem niet goed gevuld was en dat je een luchtbel hebt.

Hallo iedereen

Ik heb geen Escape, maar ik heb wel een Focus uit 2017 die dezelfde motor heeft, 1.5L Ecoboost, ik kom uit Spanje.
Ik ben al lange tijd op de hoogte van dit motorprobleem en ik wist dat dit probleem zou komen totdat het mij een paar dagen geleden overkwam, de motor verloor vermogen maar oververhitte niet en verbruikte geen koelvloeistof.
De diagnose van de officiële werkplaats is dat cilinder 2 een probleem heeft, het shortblock moet worden vervangen, het voertuig valt onder de garantie dus ik hoef niets te betalen.

Ze zullen me het opnieuw ontworpen blok geven met referentie DS7G-6011-JA, heeft iemand met dat blok weer problemen gehad?

Groeten en bedankt!
78177

Ze zullen me het herontworpen blok geven met referentie DS7G-6011-JA, heeft iemand met dat blok weer problemen gehad?
Vraag je je af of iemand een storing heeft gehad nadat hun motor is gerepareerd met behulp van het opnieuw ontworpen blok?

Welkom op het forum.
Vraagt u zich af of iemand een storing heeft gehad nadat zijn motor is gerepareerd met het opnieuw ontworpen blok?
Bedankt maat!!

Ja, dat zou ik graag willen weten;)
Hoewel het misschien te vroeg is om ervaringen te hebben.

Hier in Spanje zijn er niet veel bekende gevallen... Misschien gebruiken de getroffen mensen de forums niet om te delen.

De mijne is mislukt met 36.000 mijl / 58.000 km.

Hier in Spanje zijn er niet veel bekende gevallen... Misschien gebruiken de getroffen mensen de forums niet om te delen.
De US Escape betrok de 1.5l 4-cilinder EcoBoost van verschillende motorfabrieken voor de in Valencia (Spanje) gebouwde Kuga/ Escape. Er zijn een paar mensen op het Britse Kuga-forum die motoren hebben die koelvloeistof gebruiken en Ford UK wuift het weg en zegt dat het normaal is. Ik ben er niet van op de hoogte dat iemand daadwerkelijk zijn motor heeft laten reviseren, zoals veel gebeurt met de US Escape. Gezien je een Focus hebt - waar is die gemaakt en wat staat er op de sticker op de motor over waar hij is gemaakt?

U zou een sticker moeten vinden op het gebied van de cilinderkop aan het uiteinde dat het dichtst bij de bescherming zit (links als u in de motorruimte kijkt en voor de auto staat). Als u een plastic motorkap heeft, moet u deze mogelijk verwijderen. Er staan details op, waaronder in welke motorfabriek deze is gemaakt. Bridgend in het VK was de plaats waar de in Valencia gebouwde Kuga's 1.5l 4cyl EcoBoost werden gemaakt. Roemenië of China lijken de plaats te zijn waar de in de VS gebouwde Escape 1.5l 4 Cylinder EcoBoost-motoren vandaan komen.

Mijn Ford Escape uit 2017 met 30.000 mijl begon intern koelvloeistof te verbruiken. Ik bracht mijn Escape naar een Ford-dealer. Ford dekte de reparaties onder de garantie op de aandrijflijn. Cilinderblok, cilinderkop etc. vervangen. Ford betaalde ook de huurauto!

Mijn Ford Escape uit 2017 met 30.000 mijl begon intern koelvloeistof te verbruiken. Heb mijn Escape naar de Ford-dealer gebracht. Ford dekte de reparaties onder de aandrijflijn garantie. Cilinderblok, cilinderkop etc. vervangen. Ford betaalde ook de huurauto!
Ik heb uw thread samengevoegd met een van de bestaande threads over dit probleem. U heeft uw motor niet genoemd, dus ik gokte dat het een 1.5L is. Laat het me weten als ik het mis heb.

Ik heb onlangs een Ford Escape uit 2017 gekocht. Hij had een lage kilometerstand toen ik hem kocht en ik heb er zelf maar 4.000 mijl mee gereden. Koelvloeistof lekt in het motorblok. Ik heb het laten diagnosticeren bij een lokale Ford-dealer. Er is een nieuwe motor nodig voor een bedrag van 7.000 dollar. De dealer heeft contact opgenomen met Ford Motor Company om me te helpen, maar ik werd afgewezen. Er zijn andere klachten over dit jaar en andere jaren van de Escape met hetzelfde probleem. Er zou een terugroepactie moeten komen voor de Escapes uit 2017. Ik ben meer dan teleurgesteld. Ik heb al vele jaren Ford's gehad, maar hierna nooit meer! Dit was een ERG dure vergissing!

Ik heb onlangs een Ford Escape uit 2017 gekocht. Hij had een lage kilometerstand toen ik hem kocht en ik heb er zelf maar 4.000 mijl mee gereden. Koelvloeistof lekt in het motorblok. Ik heb het laten diagnosticeren bij een lokale Ford-dealer. Er is een nieuwe motor nodig voor een bedrag van 7.000 dollar. De dealer heeft contact opgenomen met Ford Motor Company om me te proberen te helpen, maar ik ben afgewezen. Er zijn andere klachten over dit jaar en andere jaren van de Escape met hetzelfde probleem. Er zou een terugroepactie moeten komen voor de Escape uit 2017. Ik ben meer dan teleurgesteld. Ik heb al vele jaren Ford's gehad, maar hierna nooit meer! Dit was een ERG dure fout!
Ik heb uw draad samengevoegd met de bestaande draad over deze MY Escape. Deze draad is voor de 1.5L motor. Laat het me weten als dit niet uw motor is.

Hoi Bob, ik heb een 2017 Escape en merkte dat mijn koelvloeistofpeil laag is. Ik ben over de Escape gaan lezen en het lijkt erop dat dit een aanhoudend probleem is met deze auto dat al een aantal jaren teruggaat. Het antwoord van Ford is om een meter op het dashboard te plaatsen om het koelvloeistofpeil te controleren, maar ze hebben het belangrijkste probleem niet opgelost... een nieuwe auto mag geen koelvloeistof lekken. Ik was er getuige van hoe de Escape van mijn buren door dit probleem in vlammen opging. Ik heb morgen een afspraak bij Ford, maar ik ben boos en zal de media inschakelen als het moet. Ik wil geen auto besturen waarbij ik me zorgen moet maken dat de auto in vlammen opgaat. Als je dit probleem gaat googelen, gaat het terug tot minstens 2009.
Het zal interessant zijn om te zien wat Ford tegen je zegt. Ik denk dat we allemaal de handen ineen moeten slaan om iets gedaan te krijgen.
Hallo, ik heb dit probleem momenteel met mijn 2017 Escape! De dealer heeft het gediagnosticeerd en Ford om hulp gevraagd, maar hun antwoord was nee. Ik ben meer dan ongelukkig met Ford. D. SCHROPP

Hallo,

Ik heb een 2017 Escape....1.5 eco boost 4 WD. Omdat de Escape van mijn vriend dit probleem had (zelfde jaar en model als de mijne....) heb ik onderzoek gedaan en ontdekt dat dit een terugkerend probleem is. Toen ik contact opnam met Ford, kreeg ik te horen dat mijn voertuig niet getroffen was, maar minder dan twee maanden later staat mijn koelvloeistofpeil onder het normale niveau. Ik heb vandaag bericht teruggekregen van de dealer en zoals verwacht kreeg ik te horen dat er geen lekkage is. Dus nu zal ik het in de gaten houden, en als het niveau snel weer laag is, zal ik dit probleem escaleren. Ik wil met een leeftijd van slechts één jaar niet met dit voertuig hoeven rijden uit angst voor een groot probleem. Ook....had mijn vriendin de auto drie maanden eerder in de garage voor hetzelfde probleem. Haar werd niet verteld dat ze de koelvloeistof in de gaten moest houden, en ze besefte de mogelijke gevolgen niet.
De enige oplossing die Ford lijkt aan te bieden.....niet aan mij echter.....is om een meter op het dashboard te plaatsen om te waarschuwen voor een laag koelvloeistofpeil, maar dit is voor mij onzin omdat het de verdwijnende koelvloeistof niet verklaart of het inherente probleem corrigeert. Ik heb discussies over dit probleem gezien die teruggaan tot 2011 in dit voertuig.
Ik ben erg gefrustreerd omdat ik mijn geliefde Hummer heb verkocht om een voertuig te krijgen dat lang mee zou gaan.
De koelvloeistof in mijn 2017 Escape lekt in mijn motorblok, zoals gediagnosticeerd door een lokale dealer. Ik heb een nieuwe motor nodig na slechts 61.000 mijl en Ford weigerde te helpen met de kosten van $7.000. Dit is een fabricagefout en ik ben meer dan boos op Ford.

De koelvloeistof in mijn 2017 Escape lekt in mijn motorblok, zoals gediagnosticeerd door een lokale dealer. Ik heb een nieuwe motor nodig bij slechts 61.000 mijl en Ford weigerde te helpen met de kosten van $7.000. Dit is een fabricagefout en ik ben meer dan boos op Ford.
Het spijt me te horen over uw problemen. Er zijn verschillende rechtszaken over uw probleem. Google is je vriend. Succes. :)

Update! Dus ik ging naar Ford op aanbeveling van mijn lokale monteur die ik vertrouw. Cilinder 3 miste en de koelvloeistof was laag. De dealer installeerde een gloednieuw longblock, was kosteloos, had 36.000 mijl op de teller, maar de garantie was verlopen! Godzijdank had ik geluk. Ik hoop alleen dat de nieuwe motor niet hetzelfde doet. Verbazingwekkend genoeg hadden ze hem binnen 4 dagen terug, vanaf het moment dat ik hem afleverde!

Update! Dus ik ging naar Ford op aanbeveling van mijn lokale monteur die ik vertrouw. Cilinder 3 sloeg over en koelvloeistof was laag. De dealer installeerde een gloednieuw longblock, kostte niets, had 36.000 mijl op de teller, maar de garantie was verlopen! Godzijdank had ik geluk, ik hoop alleen dat de nieuwe motor niet hetzelfde doet. Verbazingwekkend genoeg hadden ze hem binnen 4 dagen terug bij me, vanaf het moment dat ik hem afleverde!
Wow. 4 dagen? Dat vind ik moeilijk te geloven. De enige manier waarop dat had kunnen gebeuren, is als ze het blok en alle onderdelen daar hadden liggen te wachten. Heeft u de oude en nieuwe motorsticker gecontroleerd? Om u nul dollar te kosten, moet de dealer eerst documentatie indienen en dan de onderdelen bestellen. Er klopt iets niet.

Wow. 4 dagen? Dat vind ik moeilijk te geloven. De enige manier waarop dat had kunnen gebeuren, is als ze het blok en alle onderdelen daar hadden liggen wachten. Heeft u de oude en nieuwe motorsticker gecontroleerd? Om het u nul dollar te kosten, moet de dealer eerst documentatie indienen en dan de onderdelen bestellen. Er klopt iets niet.
Het is misschien een goed idee om te kijken of de man papieren van de dealer heeft waaruit duidelijk blijkt dat de motor is vervangen. Als het Ford is, moet het op wit garantiepapier staan en zou ik de dealer iets anders zeggen. Als de Ford-garantiepapieren niet overeenkomen met de uitgevoerde motorwerkzaamheden (bevestigde oude motor), zou ik de dealer bij Ford melden wegens mogelijke fraude.

Ik ben bekend met de open vs. gesloten blokmotoren, naar mijn mening is open waardeloos. Ik denk dat je een nieuwe kop nodig had nadat het korte blok al was geĂŻnstalleerd, misschien hebben ze geen nieuwe koppakking gebruikt toen ze de kop vervingen... is er nu geen verbeterde koppakking beschikbaar? Slechts een gok, maar ik betwijfel of het weer het blok is, ik denk dat er iets niet correct is gedaan. Houd ons op de hoogte van wat je ontdekt.
Ik ben net lid geworden van het forum en bezit een 2018 Escape met de 2.5 liter motor. Ik heb ook net een 2021 Ecosport gekocht met de 1.0 liter (3 cilinder) ecoboost. Ik heb wat onderzoek gedaan voordat ik de 1.0 kocht en kon geen vergelijkbaar probleem vinden in de forums (Ecosport, Fiesta en Focus) met koelvloeistof die in de cilinders lekte. De 1.0 wordt gebruikt in de Ecosport, Fiesta en Focus. De 1.0 heeft een open deck ontwerp en heeft de sleuven tussen de cilinders net als de 1.5. Het grote verschil tussen de 1.0 en de andere kleine Ford ecoboost motoren (1.5, 1.6 en 2.0) is echter dat de 1.0 een gietijzeren blok heeft. Het gietijzeren blok kan mogelijk de druk van een turbomotor beter weerstaan dan de aluminium blokken die te vinden zijn in de 1.5, 1.6 en 2.0. Misschien zou Ford gietijzeren blokken moeten gebruiken in al hun kleine ecoboost motoren.

101 - 120 of 154 Posts