Istnieją ustawienia w BMS dla typu akumulatora i pojemności CCA. Jeśli zainstalujesz coś innego niż równoważny rozmiar i typ akumulatora (np. AGM zamiast zalewanego), to ten parametr powinien zostać zmieniony przed zresetowaniem. Pamiętam, że zmiana tego parametru wymusza reset, co ma sens.
Żeby dać temu więcej tła, jestem inżynierem elektrykiem, który napisał oprogramowanie do ładowarek akumulatorów. Były to akumulatory zapasowe do systemów alarmowych, a nie ładowarki samochodowe, więc cały profil działania systemu jest inny i stąd moje poszukiwania doświadczeń innych. Ale wiem, jak działa dioda
Przed podłączeniem mojej ładowarki zeszłej nocy uruchomiłem Forscan i przyjrzałem się innym parametrom akumulatora, w tym stanowi naładowania, który wynosił tylko 49%. Było to około 14 godzin po rozsądnym czasie jazdy. Nie tego oczekiwałbym od rocznego akumulatora. Teraz myślę, że nie jest on prawidłowo ładowany. Ze względu na otrzymany wiek 7,2 roku? Nie ma możliwości, aby to wiedzieć, ponieważ szczegółowe algorytmy ładowania są "tajnym sosem" BMS i nie są ujawniane w patencie.
Inną możliwością, że to nie jest w porządku, jest to:
To byłby punkt, w którym system określa napięcie na poziomie pływaka akumulatora, co jest ważne dla stanu naładowania. Jeśli pobierany jest zbyt duży prąd, to w rzeczywistości nie jest to poziom pływaka, ale stan rozładowania. Jest to odpowiednik systemu, w którym przykładamy woltomierz do akumulatora, aby sprawdzić, czy jest naładowany, 12,6 lub więcej to dobry poziom naładowania akumulatora. Następnie prawdopodobnie włącza jakieś urządzenie, aby spowodować znane rozładowanie i sprawdza, czy napięcie spada za bardzo, co wskazywałoby na brak pojemności. Tak jakbyśmy nałożyli na niego tester obciążenia akumulatora. Tylko moje przypuszczenie, ale to logiczne.