2013+ Ford Escape Forum banner
281 - 287 of 287 Posts
Ik heb mijn batterij ongeveer 3 weken geleden laten vervangen op mijn 2017 2.0L en vroeg me af of QuickLane de BMS had gereset. Mijn Auto Stop/Start werkte nog steeds niet (veel mensen zouden zeggen dat dat een goede zaak is). Ik probeerde de koplampflits/rempedaalprocedure, maar kreeg nooit het resultaat van het knipperende batterijlampje, dus ik wist nooit of het werkte. Ik besloot een adapter te bestellen en te controleren met ForScan. Gisteravond begon de Auto Stop/Start te werken. De adapter arriveerde vandaag en jawel, de dagen in gebruik tonen '4'.

Hoewel de BMS is gereset, moet de auto soms een nacht of 8 uur stilstaan ​​om de technologie van de nieuwe batterij te 'herleren', en dat is mogelijk de reden waarom uw start/stop-functie in eerste instantie niet werkte.

• Like
Reactions: Jammer717
Dit werkte op mijn 2013 Escape SEL 2 liter, alleen in Noord-Amerika geproduceerd voertuig, Hij bedoelt contact aanzetten, 10 seconden wachten, dan 5-7 keer met grootlicht knipperen (hendel) en dan 3 keer het rempedaal indrukken, wachten tot het batterijlampje knippert, Klaar.
Kijk naar de reactie onderaan in de commentaarsectie van de video, want de video is onbelangrijk.
20 september 2022 - Ik heb deze procedure meerdere keren geprobeerd op onze 2016 Escape SE en ervoor gezorgd dat alles uit stond, ramen dicht, etc. het batterijlampje knippert nooit.

20 september 2022 - Ik heb deze procedure meerdere keren geprobeerd op onze 2016 Escape SE en ervoor gezorgd dat alles uit stond, ramen dicht, etc. Het batterijlampje knippert nooit.
Werkt ook niet voor mij. Het moet worden gedaan met ForScan of een goede scantool van een dealer.

De handleiding zegt dit:
"Na het vervangen van de batterij, of in sommige
gevallen na het opladen van de batterij met een
externe lader, heeft het batterijbeheersysteem
acht uur slaaptijd van het voertuig nodig om
de laadtoestand van de batterij opnieuw te leren.
Tijdens deze tijd moet uw voertuig
volledig vergrendeld blijven met het contact
uitgeschakeld.
Opmerking: Voordat de laadtoestand van de batterij opnieuw wordt geleerd,
kan het batterijbeheersysteem
tijdelijk enkele elektrische
systemen uitschakelen."
De implicatie is dat een reset niet nodig is, ALS de auto minimaal 8 uur in de hierboven vermelde toestand wordt gehouden.
De 8 uur inactiviteitstijd laat de BMS alleen de laadtoestand van de batterij leren, niet de gezondheid ervan, inclusief de leeftijd die nu 0 is. Daarvoor is een BMS-reset nodig via een interface tool zoals FORscan of een dealer tool.

De 8 uur inactiviteitstijd laat de BMS alleen de staat van de batterijlading leren, niet de gezondheid ervan, inclusief de leeftijd die nu 0 is. Daarvoor is een BMS-reset nodig via een interface-tool zoals FORscan of een dealer-tool.
Precies... de handleiding is misleidend.
De 8 uur 'rust'-periode gaat meer over de nieuwe batterij die de technologie opnieuw leert.
De BMS wordt gereset om de servicedagen weer op nul te zetten, waardoor het systeem wordt geadviseerd over de oplaadeisen van de nieuwe batterij.

Precies...de handleiding is misleidend.
De 'rustperiode' van 8 uur gaat meer over de nieuwe batterij die de technologie opnieuw leert.
Het BMS wordt gereset om de servicedagen weer op nul te zetten, waardoor het systeem wordt geĂŻnformeerd over de oplaadeisen van de nieuwe batterij.
Voor de in de VS gebouwde Ford Escape Titanium 2018 met een 2.0 liter Ecoboost-motor lijkt de handleiding volkomen nutteloos te zijn.

281 - 287 of 287 Posts