2013+ Ford Escape Forum banner
81 - 100 of 287 Posts
Interessant punt. Ik heb net mijn opgeslagen 'as built'-bestand in de offline modus in FoCCCus geladen en zie dat in mijn geval regel 210 is gevuld met "Unknown" (dat is het bestand dat door FoCCCus is gegenereerd toen ik mijn auto las voordat er wijzigingen werden aangebracht).

Ik zie 4 keuzes in het vervolgkeuzemenu voor die regel:
T5 52Ah/500 CCA
T6 60Ah/590 CCA
T6 IF 60Ah/650 CCA
T7 80Ah/700 CCA
Ik heb de "As Built"-gegevens van een UK model diesel 2.0l TDCi Kuga (2016 pre update) en het heeft ook "Unknown". Ik betwijfel of Ford die gegevens zonder reden in de BCM zou plaatsen - het moet zeker worden gebruikt voor een berekening in de BMS om het opladen te optimaliseren? Als het als "Unknown" wordt gelaten, zou het gewoon een standaard algoritme kunnen gebruiken???

Discussion starter · #82 ·
Ik heb de "As Built"-gegevens van een Brits model diesel 2.0l TDCi Kuga (2016 pre-update) en daar staat ook "Unknown". Ik betwijfel of Ford die gegevens zonder reden in de BCM zou plaatsen - ze moeten toch wel gebruikt worden voor een berekening in de BMS om het opladen te optimaliseren? Als het op "Unknown" blijft staan, zou het gewoon een standaard algoritme kunnen gebruiken???
Ja, ik vermoed dat je in alle opzichten gelijk hebt. Ik krijg nogal wat "onbekende" vermeldingen op die lijst als ik met FoCCCus lees ..... geen reden om aan te nemen dat "onbekend" voor FoCCCus "onbekend" betekent voor de besturingssystemen van de auto
:laugh:

FWIW is het "T#"-batterijgrootte-systeem niet al te vaak gebruikt in de VS, maar T6 60Ah/590 CCA lijkt te correleren met de 'BCI Group 96R'-specificatie die vaker voorkomt in de VS en als OEM is geĂŻnstalleerd in veel (alle?) Amerikaanse '13-'15 2.0 FEs.

Sommigen hebben hier gepost over het upgraden van hun Amerikaanse 2.0 naar de 'Group 94R'-batterij, die doorgaans is gespecificeerd op 80Ah/790~850CCA, misschien dichter bij de T7 80Ah/700 CCA op die Focccus-keuzelijst. Ik herinner me dat geen van die batterij-upgraders heeft vermeld dat ze deze parameter hebben gewijzigd met behulp van FoCCCus (dat wil niet zeggen dat het niet zou helpen, of zou helpen, bij het optimaliseren van die grotere batterij).

Ik kan niet anders dan me afvragen of een soort instrumentatie die jij of ik zouden kunnen hebben, een hint zou kunnen geven over het verschil in laadgedrag tussen die instellingen. Vreemder en vreemder, hè?

Meer terzijde .... hoewel FoCCCus niet 'goed samenspeelt' met de '17 FEs (althans de Amerikaanse versies), geloof ik dat dat model, met auto start/stop, standaard een krachtigere batterij kan gebruiken dan de eerdere Amerikaanse modellen.

Weet je toevallig wat de aanduiding "IF" betekent op die ene T6-batterij die in FoCCCus wordt vermeld? Misschien een bepaalde batterijconstructie/chemie (Li-ion of ?) die de voorkeur geeft aan een ander 'laadprofiel' (google heeft daar geen licht op geworpen)?

Ja, ik vermoed dat je in alle opzichten gelijk hebt. Ik krijg nogal wat "onbekende" vermeldingen op die lijst als ik met FoCCCus lees ..... geen reden om aan te nemen dat "onbekend" voor FoCCCus "onbekend" betekent voor de besturingssystemen van de auto
:laugh:

FWIW het "T#" batterijgrootte systeem wordt niet al te vaak gebruikt in de VS, maar T6 60Ah/590 CCA lijkt te correleren met de 'BCI Group 96R' specificatie die vaker voorkomt in de VS en als OEM is geĂŻnstalleerd in veel (alle?) US '13-'15 2.0 FEs.

Sommigen hebben hier gepost over het upgraden van hun US 2.0 naar de 'Group 94R' batterij die typisch is gespecificeerd op 80Ah/790~850CCA, misschien dichter bij de T7 80Ah/700 CCA op die Focccus lijst met keuzes. Ik herinner me dat geen van die batterij-upgraders heeft vermeld dat ze deze parameter hebben gewijzigd met behulp van FoCCCus (dat betekent niet dat het niet zou helpen, of zou helpen, bij het optimaliseren van die grotere batterij natuurlijk).

Ik kan niet anders dan me afvragen of een soort instrumentatie die jij of ik zouden kunnen hebben een hint zou kunnen geven over het verschil in laadgedrag tussen die instellingen. Vreemder en vreemder, hè?

Meer terzijde .... hoewel FoCCCus niet 'goed samenspeelt' met de '17 FEs (althans de Amerikaanse versies) geloof ik dat dat model, met auto stop/start, standaard een krachtigere batterij kan gebruiken dan de eerdere Amerikaanse modellen.

Weet je toevallig wat de "IF" aanduiding betekent op die ene T6 batterij die in FoCCCus staat vermeld? Misschien een bepaalde batterijconstructie/chemie (Li-ion of ?) die de voorkeur geeft aan een ander 'laadprofiel' (google heeft daar geen licht op geworpen voor mij)?
Ik heb nog nooit batterijen in Australië gezien die worden aangeduid met een T*-aanduiding. Misschien heb ik niet goed genoeg gekeken, maar het is zeker geen normale terminologie voor batterijmaten hier.

Wat betreft de "IF" - ik vond een bericht op een Russisch forum (veel deskundige mensen daar uit eerdere ervaringen) dat suggereerde dat het voor EFB-batterijen is. Het zijn speciale batterijen die zijn ontworpen voor een langere levensduur in Stop/Start-systemen https://translate.google.com.au/tra....au/translate?hl=en&sl=ru&u=http://ffclub.ru/topic/264312/jump_750/&prev=search https://www.varta-automotive.com/en-gb/technology/efb-battery-technology Zou dat kunnen kloppen?

Discussion starter · #84 ·
Ik heb een tabel met specificaties van autobatterijen (PDF) van Interstate Batteries (een grote Amerikaanse leverancier) met enkele T*-maten. Sorry, ik kan de link waar ik dat heb gedownload momenteel niet vinden. Een van de weinige plaatsen waar ik die maatbenaming heb gezien.

Betreffende de "IF" - ik vond een bericht op een Russisch forum (veel deskundige mensen daar uit eerdere ervaringen) dat suggereerde dat het voor EFB-batterijen is. Het zijn speciale batterijen die zijn ontworpen voor een langere levensduur in start/stop-systemen https://translate.google.com.au/tra....au/translate?hl=en&sl=ru&u=http://ffclub.ru/topic/264312/jump_750/&prev=search https://www.varta-automotive.com/en-gb/technology/efb-battery-technology Zou dat kunnen kloppen?
Werkt voor mij - geweldige vondst, hulde!

Ter informatie. @centex heeft 1000% gelijk over de noodzaak om de BMS te resetten met de scantool voor alle Escapes, inclusief de 2017 Escape. Heb net de 72-uurs WSM gekregen en gecontroleerd wat er voor de 2017 staat. ER IS GEEN VERANDERING TEN OPZICHTE VAN ZIJN HANDLEIDING (vorige modeljaar Escapes). Bij het vervangen van de batterij vermeldt de WSM duidelijk dat de BMS handmatig moet worden gereset met de scantool. Als dit niet gebeurt, "vertelt het het batterijsysteem dat het zich in een verouderde staat bevindt..."

Wat mij betreft is dit wack-a-mole-probleem in ieder geval voor de 2017 MY Escapes en eerder dood.

Discussion starter · #86 ·
Daar zit geen 'vreugde' in ..... Ik wens dat Ford een duidelijkere en gemakkelijkere manier had bedacht om 'dingen recht te zetten' wanneer een nieuwe batterij door iemand wordt geĂŻnstalleerd.

Mijn suggestie zou een afgeschermde resetknop zijn op de goed verborgen sensor aan de negatieve pool van de batterij, met een eenvoudige, duidelijke waarschuwing dat deze alleen ingedrukt mag worden wanneer een nieuwe batterij wordt geĂŻnstalleerd. Ik twijfel er niet aan dat dit, gezien de reeds aanwezige CANBUS-communicatie tussen die sensor en de besturingslogica-modules, geĂŻmplementeerd zou kunnen worden.

IMHO zou dat een veel gebruiksvriendelijkere oplossing zijn, redelijk beschermd tegen misbruik en duidelijk voor zelfs de minst bekwame batterijvervangingstechnicus (of doe-het-zelver), dan de momenteel geboden obscure en omslachtige aanpak.

• Like
Reactions: ralph7up
^^^ Daar zit geen 'vreugde' in ..... Ik zou willen dat Ford een duidelijkere en gemakkelijkere manier had bedacht om 'dingen recht te zetten' wanneer een nieuwe batterij door iemand wordt geĂŻnstalleerd.

Mijn suggestie zou een afgeschermde resetknop zijn op de goed verborgen sensor aan de negatieve accupool met een eenvoudige, duidelijke waarschuwing dat deze alleen ingedrukt mag worden wanneer een nieuwe batterij is geĂŻnstalleerd. Ik twijfel er niet aan dat gezien de reeds aanwezige CANBUS-communicatie tussen die sensor en de besturingslogica-modules, dit geĂŻmplementeerd zou kunnen worden.

IMHO zou dat een veel gebruiksvriendelijkere oplossing zijn, redelijk beschermd tegen misbruik en duidelijk voor zelfs de minst bekwame batterijvervangingstechnicus (of doe-het-zelver), dan de momenteel voorziene obscure en omslachtige aanpak.
Dat kan werken. Ik weet niet zeker of het ooit gedaan zal worden. Hoe zit het met het veranderen van de CCA-waarde van de batterij? Hoe zou dat worden bereikt?

Ter informatie. @centex heeft 1000% gelijk over de noodzaak om de BMS te resetten met behulp van de scantool voor alle Escapes, inclusief de 2017 Escape. Heb net de 72-uurs WSM gekregen en gecontroleerd wat er staat voor de 2017. ER IS GEEN VERANDERING TEN OPZICHTE VAN ZIJN HANDLEIDING (Escapes van voorgaande modeljaren). Bij het vervangen van de batterij vermeldt de WSM duidelijk dat de BMS handmatig moet worden gereset met behulp van de scantool. Als dit niet gebeurt, "vertelt het het batterijsysteem dat het zich in een verouderde staat bevindt...."

Voor zover ik kan beoordelen, is dit wack-a-mole-probleem in ieder geval voor de 2017 MY Escapes en eerder voorbij.
Dus wat gebeurt er als je de batterij vervangt en niet reset?....De slaaptijd van 8 uur is bedoeld om de computer de laadtoestand te vertellen, dus wat is het verschil?? Zoals ik al zei, dit is veel te schattig... proberen een Duitse auto special te trekken...

Dus wat als je de batterij vervangt en niet reset, wat gebeurt er???....De slaaptijd van 8 uur is bedoeld om de computer de laadtoestand te vertellen, dus wat is het verschil?? Zoals ik al zei, dit is veel te schattig...proberen een Duitse auto special te trekken....
Volgens de officiële Ford Workshop-handleiding voor de Escape 2017, ......

Discussion starter · #91 ·
Ja, maar als de 8 uur slaap de laadtoestand aangeeft, nieuwe volledig opgeladen batterij, waarom zou hij dan denken dat hij in een verouderde staat verkeert, qua tijd?...Je kunt soms een 5 jaar oude batterij in betere staat hebben dan een 2 jaar oude batterij...Zou dat de noodzaak tot resetten niet tenietdoen??..Hoe je het ook bekijkt, het is onzin wat Ford heeft bedacht....
De "onzin" hier is dat je ervoor kiest om het feit te negeren dat alle huidige technologie auto-accu's degraderen met absolute leeftijd, en je hardnekkige weigering om je geest open te stellen voor de notie dat de directe laadtoestand en de absolute leeftijd van de batterij elk verschillende factoren zijn in de vergelijking van de optimale levensduur van de batterij voor een bepaalde batterij die beide gebruikt zouden kunnen worden om een dynamische laadstrategie te sturen die gericht is op het verlengen van de nuttige levensduur van de batterij tot op zekere hoogte.

Je anekdotische vergelijking van twee verschillende batterijen, één van 2 jaar oud en één van 5 jaar oud, heeft geen logische relatie met inspanningen om de prestaties van één bepaalde batterij gedurende zijn levensduur te optimaliseren. Denk je echt dat je 'soms scenario' voorspelbaar optreedt wanneer beide verschillende batterijen identieke gecontroleerde geschiedenissen ervaren? Nee, natuurlijk niet ..... dat 'soms scenario' treedt op vanwege verschillen in de manier waarop de batterijen werden gebruikt en behandeld gedurende hun levensduur. Identieke batterijen die worden blootgesteld aan identieke gebruiksgeschiedenissen gedragen zich zeer voorspelbaar in wezen identiek; dat is de basis van de hele batterij-industrie en iedereen die erop vertrouwt - zonder die voorspelbaarheid zouden we niets hebben dat afhankelijk is van batterijen in algemeen gebruik.

Je hebt zeker recht op je meningen en argumenten, maar anderen hebben het recht om ze te negeren als ze geen aantoonbare basis in goede wetenschap hebben.

• Like
Reactions: ralph7up
Ja, maar als de 8 uur slaap de laadtoestand aangeeft, nieuwe volledig opgeladen batterij, waarom zou hij dan denken dat hij in een verouderde staat verkeert, qua tijd?...Je kunt soms een 5 jaar oude batterij in betere staat hebben dan een 2 jaar oude batterij...Zou dat de noodzaak voor resetten niet tenietdoen??..Hoe je het ook bekijkt, het is onzin wat Ford heeft bedacht....
Daarom heb ik gezegd dat je het kunt behandelen zoals je wilt. Ik doe het liever niet. Begrijp ik ALLE ins en outs van de nieuwe gecomputeriseerde batterij? Duidelijk niet en op mijn leeftijd (wijst op bougies en condensator) zal ik niet proberen de grote sprong te wagen. Ik ben online gegaan op een aantal sites en heb vastgesteld dat het iets is wat ik niet wil doen. In plaats daarvan keer ik terug naar een concept dat er een goede reden is voor elke autofabrikant om onderhoudsprocedures in zijn werkplaatshandboek te publiceren. Mijn vader zat vele jaren in de auto-industrie. Eén ding dat hij me inprentte, was dat alles een doel had, zelfs het aantal bevestigingsmiddelen. Het vertegenwoordigde kosten. Als dingen niet nodig waren, zouden ze er niet zijn.

In ieder geval mijn overtuiging. U heeft ook recht op de uwe.

De "onzin" hier is dat je ervoor kiest om het feit te negeren dat alle huidige automotive batterijen degraderen met absolute leeftijd, en je hardnekkige weigering om je open te stellen voor de notie dat de onmiddellijke laadtoestand en de absolute leeftijd van de batterij elk verschillende factoren zijn in de vergelijking van de optimale levensduur van de batterij voor een bepaalde batterij die beide gebruikt zouden kunnen worden om een dynamische laadstrategie te sturen die gericht is op het verlengen van de nuttige levensduur van de batterij tot op zekere hoogte.

Je anekdotische vergelijking van twee verschillende batterijen, één van 2 jaar oud en één van 5 jaar oud, heeft geen logische relatie met inspanningen om de prestaties van een bepaalde batterij over zijn levensduur te optimaliseren. Denk je echt dat je 'soms-scenario' voorspelbaar optreedt wanneer beide verschillende batterijen identieke gecontroleerde geschiedenissen ervaren? Nee, natuurlijk niet ..... dat 'soms-scenario' treedt op vanwege verschillen in de manier waarop de batterijen werden gebruikt en behandeld gedurende hun levensduur. Identieke batterijen die worden blootgesteld aan identieke gebruiksgeschiedenissen gedragen zich zeer voorspelbaar in wezen identiek; dat is de basis van de hele batterij-industrie en iedereen die erop vertrouwt - zonder die voorspelbaarheid zouden we niets hebben dat afhankelijk is van batterijen in algemeen gebruik.

Je hebt zeker recht op je meningen en argumenten, maar anderen hebben het recht om ze te negeren als ze geen aantoonbare basis hebben in goede wetenschap.
Je mist het punt, het vervangen van een autoaccu vandaag of over 50 jaar zou geen technische achtergrond vereisen..Ja, auto's vertrouwen tegenwoordig zwaar op computers die alles bewaken, maar de reset, indien nodig, zou door iedereen moeten kunnen worden gedaan die hem vervangt...De reset had in het systeem ingebouwd kunnen worden, zoals de oliereset zonder de noodzaak van scantools of software...Wat is de volgende stap, luchtfiltervervanging reset?? Wat is er gebeurd met de peilstokken van de transmissie, zou je niet graag het niveau zien en periodiek aan je transmissievloeistof ruiken.... Waar is de afsluitbare tankdop of deksel... gemakkelijke toegang tot olieaftap en filter?...Het lijkt erop dat dit slechts een manier is om basisonderhoud tot iets van het verleden te maken en niet toegankelijk te maken voor anderen dan servicemonteurs..niet dat het beter of echt nodig is...Eenvoudige dingen zijn het beste als ze dezelfde klus klaren...Dat is mijn mening en daar blijf ik bij...

Simpele dingen zijn het beste... Daar ben ik het helemaal mee eens, maar niet altijd. Batterij reset... Nou, ik heb het een paar maanden na vervanging gedaan, ik had het gereedschap niet en ik had de auto nodig dus... er gebeurde niets ervoor of erna. Maar ik denk dat er "iets" gebeurde in de elektronische magie van de auto... Desalniettemin moet ik zeggen dat ik geloof dat de batterijbesparing later kwam nadat hij was gereset.

Je mist het punt, het vervangen van een autoaccu vandaag of over 50 jaar zou geen technische achtergrond moeten vereisen..Ja, auto's van tegenwoordig vertrouwen sterk op computers die alles bewaken, maar de reset, indien nodig, zou door iedereen moeten kunnen worden gedaan die hem vervangt...De reset had in het systeem ingebouwd kunnen worden, zoals de oliereset zonder de noodzaak van scantools of software...Wat is de volgende stap, luchtfilterverversingsreset?? Wat is er gebeurd met de peilstokken van de transmissie, zou je niet graag het niveau zien en periodiek aan je transmissievloeistof ruiken.... Waar is de afsluitbare tankdop of -deksel... gemakkelijke toegang tot olieaftap en filter?...Het lijkt erop dat dit gewoon een manier is om basisonderhoud tot iets van het verleden te maken en niet toegankelijk te maken voor anderen dan servicemonteurs...niet dat het beter of echt nodig is...Eenvoudige dingen zijn het beste als ze dezelfde klus klaren...Dat is mijn mening en daar houd ik me aan...
Als je alleen maar zegt dat dit een onbeholpen en omslachtige aanpak is, denk ik dat vrijwel iedereen het met je eens zal zijn. De originele threads over deze kwestie behandelen ieders mening daarover. Helaas zitten we met wat er is en ik heb geĂŻdentificeerd wat ik heb gedaan (2013 Escape) en van plan ben te doen als het tijd is voor het vervangen van de batterij voor mijn 2016 Escape.

Simpele dingen zijn het beste... Ik moet het er helemaal mee eens zijn, maar niet altijd. Batterij reset... Nou, ik heb het een paar maanden na vervanging gedaan, ik had het gereedschap niet en ik had de auto nodig dus... er gebeurde niets voor of erna. Maar ik denk dat er "iets" gebeurde in de elektronische magie van de auto... Desalniettemin moet ik zeggen dat ik geloof dat de batterijbesparing later kwam dan voorheen nadat deze was gereset. Enviado desde mi LG-H520 mediante Tapatalk
Kunt u alstublieft nogmaals uitleggen wat er gebeurde toen u geen reset had gedaan na de batterijwissel, en wat er gebeurde na de reset, ik begreep niet helemaal wat u zei.. En heeft u de nieuwe batterij 8 uur lang vergrendeld laten liggen?? Bedankt...

Batterij leeg... Auto nodig... Ik kocht de batterij en verving hem zelf. Geen module reset, auto reed prima maar ik merkte dat met de motor uit de radio batterij veilige modus vrij snel onderbrak in ongeveer 5 minuten... Een paar maanden deed ik de module reset gewoon voor de lol... En merkte dat de batterijbesparing langer duurde om in te schakelen. Dat is het.

Als je alleen maar zegt dat dit een onhandige en omslachtige aanpak is, denk ik dat vrijwel iedereen het met je eens zal zijn. De originele threads over deze kwestie behandelen ieders mening daarover. Helaas zitten we met wat er is en ik heb geĂŻdentificeerd wat ik heb gedaan (2013 Escape) en van plan ben te doen als het tijd is voor het vervangen van de batterij voor mijn 2016 Escape.
Ik denk dat dit een zeer slimme en sluwe aanpak is om een eenvoudige reparatie of onderhoudsitem moeilijk te maken, terwijl het helemaal niet nodig is...

I think this a a very clever and sly approach to making a simple repair or maintenance item into a difficult one, when its not necessary at all...
We zijn het eens over alles wat gezegd is, behalve het laatste deel. Laten we het daarbij laten.:)

81 - 100 of 287 Posts