2013+ Ford Escape Forum banner
41 - 60 of 65 Posts
Ik heb het schoongemaakt, de slangen weer aangesloten, het niet aangesloten gelaten, de obd-reader op de auto aangesloten, de codes gewist, de sensor weer aangesloten, de auto aangezet, in twee seconden ging hij terug in de p1299-modus. lees de obd-codes en ze zijn terug.
De sensor heeft geen bewegende delen en het was geen probleem voordat ik de temperatuursensor verving.
Ik denk echt dat ik de computer heb gefrituurd toen ik de jumperdraad op de koelvloeistofsensor pigtail gebruikte. Dat is toen het in P1299 ging
Welke jumperdraad op de koelvloeistofsensor?? Je hebt de sensor en/of connector overbrugd om te zien wat er zou gebeuren??...

Op dit punt zou ik stoppen en het ergens laten diagnosticeren. Elektrische problemen kunnen erg vervelend zijn, tenzij je een heel goed begrip hebt van hoe het specifieke systeem van een voertuig werkt. De basisprincipes zijn hetzelfde, maar de interacties tussen de sensoren, de meters en de PCM/ECM en andere ingewikkeldheden variëren van fabrikant tot fabrikant en zelfs van model tot model.

$120 voor een diagnose versus een potentieel oneindige geld-onderdelenkanon.

Discussion starter · #44 ·
Op dit punt zou ik stoppen en het ergens naartoe brengen om het te laten diagnosticeren. Elektrische problemen kunnen echt lastig zijn, tenzij je een heel goed begrip hebt van hoe het specifieke systeem van een voertuig werkt. De basisprincipes zijn hetzelfde, maar de interacties tussen de sensoren, de meters en de PCM/ECM en andere ingewikkeldheden variëren van fabrikant tot fabrikant en zelfs van model tot model.

$120 voor een diagnose versus een potentieel oneindig geld-onderdelenkanon.
Eens, ik breng het er morgenochtend naartoe.

De nieuwe sensor van de dealer gekregen, slechts $26, dus niet veel meer dan online.
De dealer wil $130 om het alleen maar te "diagnosticeren", en als de computer opnieuw moet worden geflasht, is het nog eens $130 en als dat het niet oplost, wie weet hoeveel meer.
Dus mijn opties zijn:
A) Ga naar de dealer en in het beste geval loop ik daar weg met $260 minder ALS de computer niet kapot is. Zo ja, dan ga ik naar plan B.
B) Koop een vervangende computer van Flagship voor $275 en hoop dat het het oplost.
Ik weet niet wat ik op dit moment moet doen.
Ik zou de $130 uitgeven om het correct te laten diagnosticeren, zorg er gewoon voor dat het naar een ervaren meestertechnicus gaat, indien mogelijk, geen beginner. Ik was service manager bij een dealer, dus vraag het zeker, geloof me.
Ik weet niet wie Flagship is, maar als je nieuwe O.E.-onderdelen nodig hebt, bekijk dan deze plek waar ik over heb gehoord, www.fordpartsprime.com geweldige prijzen en service, hier heb ik veel geld bespaard, dus ik dacht dat ik de info zou doorgeven. Veel succes.

Discussion starter · #46 ·
Ik zou de $130 uitgeven om het correct te laten diagnosticeren, zorg er gewoon voor dat het naar een ervaren meestertechnicus gaat, indien mogelijk, geen newbie. Ik was servicemanager bij een dealer, dus vraag het zeker, geloof me.
Ik weet niet wie Flagship is, maar als je O.E. nieuwe onderdelen nodig hebt, bekijk dan deze plek waar ik over heb gehoord, www.fordpartsprime.com geweldige prijzen en service. Ik heb hier veel geld bespaard, dus ik dacht dat ik de info zou doorgeven. Veel succes.
Zal ik doen, bedankt!

Ze willen $1.495 als ze de pcm krijgen en $492 als ik er een kan vinden en het kan programmeren
Ik kan er geen vinden die overeenkomt met de eerste vier en laatste vier cijfers
CV6Z 12A650 CANP
??‍♂
Dus ze zeggen dat het $1k kost voor een nieuwe??...Plus $500 om te programmeren??...Kan het worden gevonden op een schroothoop van een recente wrak van hetzelfde jaar en motor?..

Discussion starter · #54 ·
Ik haal de auto morgen op. Nadat ze de nieuwe computer hadden geïnstalleerd, bleef het probleem zich voordoen. Uiteindelijk hebben ze een "sub-harnas" vervangen en het probleem was opgelost. De airco werkt nog steeds niet. Ze zeiden dat hun diagnoseapparatuur wees op de buitentemperatuursensor. Ik haal de auto morgen op en neem de buitentemperatuursensor mee. ??‍♂

Ik haal de auto morgen op, nadat ze de nieuwe computer hadden geïnstalleerd, bleef hij hetzelfde probleem houden, ze hebben eindelijk een "sub-harnas" vervangen en het probleem was opgelost. Airco werkt nog steeds niet, ze zeiden dat hun diagnoseapparatuur wees op de buitentemperatuursensor, ik haal de auto morgen op en neem de buitentemperatuursensor mee. ??‍♂
Dus rekenen ze je ook een nieuwe computer aan of niet, aangezien het de bedrading was??..

Discussion starter · #59 ·
Hebben ze het bedradingsprobleem gevonden, of gewoon een kabelboom vervangen en je iets in rekening gebracht?
Ze hebben het p1299-code probleem opgelost, maar nadat ik de buitentemperatuursensor had vervangen en de code had gewist, werkte de airco een dag en nu slaat de compressor weer niet aan. Ik sta op het punt om dit stomme ding in de fik te steken

Ze hebben het p1299-code probleem opgelost, maar nadat ik de omgevingstemperatuursensor had vervangen en de code had gewist, werkte de airconditioning een dag en nu slaat de compressor weer niet aan. Ik sta op het punt om dit stomme ding in de fik te steken
Verhuis naar een kouder klimaat...Grapje...Voordat je het in de fik steekt...Begin helemaal opnieuw met de A/C....Heb je met een meter gecontroleerd op de juiste hoeveelheden Freon??..Compressorriemspanning...Verdampertemperatuursensor, Omgevingstemperatuursensor. A/C-druksensor...A/C-koppelingsrelais met tussenpozen...

41 - 60 of 65 Posts