2013+ Ford Escape Forum banner

ECM-schot? Vast in "hitte waarschuwing"

49K views 64 replies 10 participants last post by  lee2013ford  
#1 ·
Ik heb de koelvloeistoftemperatuursensor vervangen, een nieuwe radiateurventilator geïnstalleerd, de pluspool van de accu 's nachts losgekoppeld, de codes gewist met een OBD-lezer, maar de waarschuwing voor hoge temperaturen verschijnt nog steeds, de auto start niet, de gashendel werkt niet.

Hoe kan ik controleren of ik een nieuwe ECM nodig heb?

Is er nog iets anders dat ik moet controleren voordat ik de ECM vervang?

#3 · (Edited)
Meer info nodig hier... Jaar, Motor, kilometerstand, wat er gebeurde voor de waarschuwing.. controleer motorcodes...etc...
2014 SE ecoboost 1.6
Codes zijn
P1299
P0118
P1450
P0713
P0108
P0193
Had problemen met de radiateurventilator die niet aanging, zekeringen en relais waren goed, ventilator vervangen door een nieuwe, temperatuur bleef op de helft staan, zelfs als de auto koud was, de koelvloeistoftemperatuursensor losgekoppeld, de sleutel om de auto te starten omgedraaid, waarschuwing voor hoge temperatuur ging aan, is sindsdien niet meer weggegaan.

#5 · (Edited)
Een defecte ECM (PCM) staat heeeeel ver onderaan de lijst met diagnostische procedures voor het oplossen van die lijst met DTC's.

Er zijn meer sensoren betrokken bij die systemen dan die u opsomt; het loskoppelen van sensoren is geen geldige / geschikte diagnostische test in de meeste gevallen, zoals u (misschien) nu hebt geleerd; er zijn veel meer bonafide onderliggende problemen (geen sensorstoringen) die heel goed mogelijk zijn, zo niet waarschijnlijker redenen voor uw problemen.

U kunt een competente monteur inschakelen om de juiste diagnoses uit te voeren, u kunt (misschien) zelf aan de slag met de WSM en TSB's als leidraad voor de juiste diagnoses, of u kunt doorgaan met een ongestructureerd spel van het vervangen van onderdelen en hopen (tegen de verwachtingen in en met grote waarschijnlijkheid van meer verspild geld, IMO) dat u geluk heeft.

Bronnen voor werkplaats- / servicemanuals

Ik zeg het maar.

#7 ·
Een defecte ECM (PCM) staat veeeeel lager op de lijst met diagnostische procedures om die lijst met DTC's op te lossen.

Er zijn meer sensoren betrokken bij die systemen dan die u opsomt; het loskoppelen van sensoren is geen geldige / geschikte diagnostische test in de meeste gevallen, zoals u (misschien) nu hebt geleerd; er zijn veel meer bonafide onderliggende problemen (geen sensorstoringen) die heel goed mogelijke, zo niet waarschijnlijker redenen zijn voor uw problemen.

U kunt een competente monteur inschakelen om de juiste diagnoses te stellen, u kunt (misschien) zelf aan de slag met de WSM en TSB's om de juiste diagnoses te stellen, of u kunt een ongestructureerd spel met het vervangen van onderdelen voortzetten en hopen (tegen de verwachtingen in en met grote waarschijnlijkheid meer verspild geld, IMO) dat u geluk heeft.

Bronnen voor werkplaats- / servicemanuals

Even terloops.
Ik waardeer dat, maar de auto had geen codes of problemen behalve dat de radiateurventilator niet aanging, reed prima behalve dat de airco niet werkte. Hier is alles begonnen, ik heb de ventilator vervangen omdat ik dacht dat dit de reden was dat de airco niet werkte. Vorig jaar is er een nieuw aircosysteem geïnstalleerd, inclusief alles behalve de verdamper en het werkte plotseling niet meer.

#11 · (Edited)
Net als de poging tot pre-post 'diagnose en reparatie', is deze thread een ongeordende en onvolledige puinhoop. Het zou grappig zijn als het fictie was.

Wat dacht je ervan als de OP het opnieuw probeert, vanaf nul begint en voertuigstatistieken verstrekt (miles, hoe lang bij deze eigenaar, etc.), een genummerde, in-sequentie lijst van alle problemen, pogingen tot reparaties, gevonden codes, etc. .....

Dan kunnen jullie allemaal commentaar geven op basis van die nieuwe lijst.

Just sayin'

(het volgen van de thread is een afleiding, maar ik heb dit forum al eerder tragikomisch gezien, het wordt oud)

#12 ·
Net als de poging tot pre-post 'diagnose en reparatie', is deze thread een wanordelijke en onvolledige puinhoop. Het zou grappig zijn als het fictie was.

Wat dacht je ervan als de OP het opnieuw probeert, vanaf nul begint en voertuigstatistieken verstrekt (mijlen, hoe lang met deze eigenaar, enz.), een genummerde lijst in volgorde van alle problemen, pogingen tot reparaties, gevonden codes, enz. .....

Dan reageren jullie allemaal op die nieuwe lijst

Ik zeg maar wat

(het volgen van de thread is een afleiding, maar ik heb dit forum al eerder tragikomisch gezien, het wordt oud)
Laat me het opnieuw proberen.
1. De auto reed, de airco werkte. Temperatuurmeter net onder de helft. Geen controlelampje van de motor.

2. De airco werkte niet meer, ik controleerde de motor. De radiateurventilator werkte niet, ook al had ik de airco op maximaal staan.

3. De ventilator en de HTC-sensor vervangen (vergeten de sensor aan te sluiten)
4. De auto aangezet, ging meteen in de modus - hoge hitte, rood licht. Motor uit - modus, geen gasrespons.
5. De auto uitgezet, herinnerde me dat de sensorconnector losgekoppeld was, ik heb hem aangesloten. De auto stond nog steeds in de modus "hoge hitte".
6. Ik gebruikte een OBDA-reader en wist de codes (hierboven gepost). Ik heb de pluskabel van de accu losgekoppeld en ben gaan slapen.
7. Werd wakker, sloot de accu weer aan, startte de auto en BAM! hij staat meteen weer in de modus "hoge hitte".
8. Online gepost, ontmoette jullie fijne heren.
De auto heeft 134.000 mijl, ik heb hem gekocht bij 70.000 mijl, ik ben de 2e eigenaar.

#13 ·
Nou, dat is iets duidelijker... Het lijkt me dat het, aangezien je vergeten bent de sensor opnieuw aan te sluiten, hopelijk de nieuwe OEM, op de een of andere manier in deze modus is geraakt... Ik neem aan dat je hem nu kunt starten... Misschien moet hij zoveel cycli doorlopen om die modus te wissen. of misschien heeft hij een high-end scantool nodig om het te corrigeren...... Ik weet het niet zeker, ik gok maar wat... aangezien je de codes hebt gewist en dat niet werkte...

#15 ·
Nou, dat is wat duidelijker... Het lijkt me dat, aangezien je vergeten bent de sensor opnieuw aan te sluiten, ik hoop dat de nieuwe OEM is, op de een of andere manier in deze modus is geraakt.... Ik neem aan dat je hem nu kunt starten... Misschien moet hij zoveel cycli doorlopen om die modus te wissen. of misschien heeft hij een high-end scantool nodig om het te corrigeren...... Weet het niet zeker, gewoon een gokje... aangezien je de codes hebt gewist en dat niet werkte...
Heb de nieuwe sensor van de dealer gekregen, slechts $26 dus niet veel meer dan online.
De dealer wil $130 om het alleen maar te "diagnosticeren", en als de computer opnieuw moet worden geflasht, is het nog eens $130 en als dat het niet oplost, wie weet hoeveel meer.
Dus mijn opties zijn:
A) Ga naar de dealer en het beste scenario is dat ik daar $260 lichter vertrek ALS de computer niet kapot is. Als dat wel zo is, ga ik naar plan B.
B) Koop een vervangende computer van Flagship voor $275 en hoop dat dat het oplost.
Ik weet op dit moment niet wat ik moet doen.

#16 ·
Net $900,00 betaald voor datzelfde probleem, plus transmissiebericht, geen ABS, geen AWD, geen gasrespons, geen stabiliteit.
Kreeg na 1 dag bij de dealer te horen dat er iets door de bedrading had gevreten, maar ze wilden me niet precies vertellen waar het was opgegeten.
Is sindsdien in orde.
Dat klinkt verdacht, maar het doet me nu de bedrading echt goed willen controleren :unsure:
Hebben ze gespecificeerd hoe de 900 is besteed? Zoals hoeveel was arbeid en hoeveel was onderdelen?

#19 · (Edited)
Zou de waterpomp de koelvloeistof niet kunnen laten circuleren??...Ga ervan uit dat de aandrijfriemen in orde zijn...Zoals Centex zei, betwijfel ik of het de ECM is...als laatste...Ik zou gewoon je werk dubbel controleren en zoeken naar een losgekoppelde draad of slang of zoals gerafeld of aangevreten, dat werd genoemd...p1299 is cilinder Hoge temperatuur...Trouwens, waarom staat je brandstofmeter op E...Dat trekt alle rommel op de bodem van de tank in de brandstofrail en kan bovendien de brandstofpomp doorbranden...

#20 ·
Ik ben er vrij zeker van dat de waterpomp werkt, want water dat de poort waar de sensor in gaat steeds vulde, ik heb hem een paar keer heen en weer gewisseld met de oude terwijl ik aan het onderzoeken was en er spoot elke keer water uit. Ik ga vandaag de bedrading heel nauwkeurig bekijken om te zien of ik iets ongewoons tegenkom.
Zou een andere sensor die code kunnen activeren? Zoals een koelvloeistofniveausensor of weet ik veel wat anders?
En de brandstof staat op E omdat ik laat thuiskwam en niet zo laat bij een tankstation wilde stoppen. Ik had me nooit voorgesteld dat de auto zo lang zou staan, denk ik.

#21 ·
Ik ben er vrij zeker van dat de waterpomp werkt, want water dat de poort waar de sensor in gaat steeds vulde, ik heb hem een paar keer heen en weer gewisseld met de oude terwijl ik aan het onderzoeken was en er spoot elke keer water uit. Ik ga vandaag de bedrading heel nauwkeurig bekijken om te zien of ik iets ongewoons tegenkom.
Zou een andere sensor die code kunnen activeren? Zoals een koelvloeistofniveausensor of weet ik veel?
En de brandstof staat op E omdat ik laat thuiskwam en niet zo laat bij een benzinestation wilde stoppen. Ik had me nooit voorgesteld dat de auto zo lang zou staan, denk ik.
Waarom is je brandstoftank leeg...???

#23 ·
Lol, we zijn een stelletje eekhoorns...het eerste wat we opmerken is de brandstofmeter. Heeft iemand gemerkt dat de temperatuurmeter vastzit?

Ik heb een snelle zoekopdracht gedaan om mijn vermoedens te bevestigen. Er zijn twee sensoren op dit voertuig. Eén voor de cilinderkop temperatuur die zijn signaal naar de PCM stuurt en een koelvloeistoftemperatuursensor. Mijn Mustang heeft dezelfde opstelling als de meeste nieuwere auto's.

Een cilinderkopsensor wordt doorgaans gebruikt voor PCM-invoer en -regeling omdat deze als nauwkeuriger wordt beschouwd met betrekking tot realtime motortemperaturen die cruciaal zijn voor timing-evenementen en A/F-verhoudingen. Ik heb nog nooit gezien dat deze wordt gebruikt voor een dashboardmeting. Daar is in dit geval hoogstwaarschijnlijk de koelvloeistoftemperatuursensor voor.

Ik heb wat meer gegraven en het blijkt dat de koelventilatoren worden bestuurd door de ECM, wat betekent dat het hoogstwaarschijnlijk de cilinderkop temperatuursensor is die de ventilatoren aanstuurt.

De koelvloeistoftemperatuursensor is hoogstwaarschijnlijk alleen voor de meter. Het is een sensor met twee draden, dus hij is heel gemakkelijk te testen. Bij kamertemperatuur moet hij een zeer lage weerstand hebben. Die weerstand neemt toe naarmate de sensor opwarmt. Die toename van de weerstand wordt vertaald als een toename van de temperatuur op de meter. Dus in theorie, als de sensor defect is en de meter vastzit zoals hij is, heeft de sensor een zeer hoge weerstand en verandert hij niet als de motor opwarmt.

Als je de sensor verwijdert, kun je hem testen zoals je een thermostaat zou testen. Neem een volt/ohmmeter, test de sensor op kamertemperatuur, dompel hem dan in heet water of kokend water en kijk naar de Ohm-waarde op je meter, deze zou omhoog moeten gaan. Als hij niet beweegt, heb je een defecte sensor gevonden.

Een andere manier is als je toegang hebt tot een handheld OBDII-scanner met live data, je de motor PID voor de motorkoelvloeistoftemperatuur kunt bekijken. De PID gebruikt de koptemperatuursensor voor die meting, dus als de meter vastzit maar de temperatuur in de handheld anders is, kun je de koelvloeistoftemperatuursensor en het circuit nader bekijken.

#24 ·
Lol, we zijn een stelletje eekhoorns...het eerste wat we opmerken is de brandstofmeter. Heeft iemand gemerkt dat de temperatuurmeter op de aanslag staat?

Ik heb een snelle zoekopdracht gedaan om mijn vermoedens te bevestigen. Er zitten eigenlijk twee sensoren op dit voertuig. Eén voor de cilinderkop temperatuur die zijn signaal naar de PCM stuurt en een koelvloeistoftemperatuursensor. Mijn mustang heeft dezelfde opstelling als de meeste nieuwere auto's.

Een cilinderkopsensor wordt doorgaans gebruikt voor PCM-invoer en -regeling omdat deze als nauwkeuriger wordt beschouwd met betrekking tot real-time motortemperaturen die cruciaal zijn voor timing-gebeurtenissen en A/F-verhoudingen. Ik heb nog nooit gezien dat deze wordt gebruikt voor een dashboardmeting. Daar is de koelvloeistoftemperatuursensor in dit geval hoogstwaarschijnlijk voor. .

Ik heb wat dieper gegraven en het blijkt dat de koelventilatoren worden bestuurd door de ECM, wat betekent dat het hoogstwaarschijnlijk de cilinderkopsensorsensor is die de ventilatoren aanstuurt.

De koelvloeistoftemperatuursensor is hoogstwaarschijnlijk alleen voor de meter. Het is een twee-draads sensor, dus hij is heel gemakkelijk te testen. Bij kamertemperatuur moet hij een zeer lage weerstand hebben. Die weerstand neemt toe naarmate de sensor opwarmt. Die toename van de weerstand wordt vertaald als een toename van de temperatuur op de meter. Dus in theorie, als de sensor defect is en de meter op de aanslag staat zoals hij is, zal de sensor een zeer hoge weerstand hebben en niet veranderen naarmate de motor opwarmt.

Als je de sensor verwijdert, kun je hem testen zoals je een thermostaat zou doen. Neem een volt/ohmmeter, test de sensor op kamertemperatuur, dompel hem dan in heet water of kokend water en kijk naar de Ohm-waarde op je meter, deze moet omhoog gaan. Als hij niet beweegt, heb je een slechte sensor gevonden.

Een andere manier is als je toegang hebt tot een handheld OBDII-scanner met Live data, je de motor PID voor de motorkoelvloeistoftemperatuur kunt bekijken. De PID gebruikt de koptemperatuursensor voor die meting, dus als de meter op de aanslag staat maar de temperatuur in de handheld anders is, kun je de koelvloeistoftemperatuursensor en het circuit nader onderzoeken.
Het is een gloednieuwe sensor rechtstreeks van de dealer. Hoe kan ik de bedrading controleren om te zien of er een slechte plek in zit?

#26 ·
Om duidelijk te zijn, welke sensor heeft u vervangen? U noemt in het ene geval een koelvloeistoftemperatuursensor (ook wel ECT genoemd) en noemt dan later een HTC-sensor (zou CHT moeten zijn). De motorkoelvloeistoftemperatuur en de cilinderkop-temperatuursensor zijn niet hetzelfde.

De ECT bevindt zich op de motor in de buurt van de hogedrukbrandstofpomp aan de bestuurderskant van de motor.
De CHT bevindt zich bovenop de motor/kleppendeksel of aan de achterkant van de kop onder het kleppendeksel.

Als je naar Rock Auto gaat, kun je het fysieke verschil ertussen zien. De CHT is veel langer en smaller dan de ECT.

Dit gevonden in mijn zoekopdracht. Interessant, het is in tegenspraak met hoe ik bekend ben met deze sensoren die op de meeste auto's werken, maar deze man is een voormalig Ford-meestermonteur, dus het is de moeite waard om te controleren. Het is een 2,5L niet-turbomotor, maar het valse oververhittingsprobleem is identiek aan wat u ervaart.

#29 ·
Om duidelijk te zijn, welke sensor heeft u vervangen? U noemt in het ene geval een koelvloeistoftemperatuursensor (ook wel ECT genoemd) en noemt dan later een HTC (moet CHT zijn) sensor. Motor koelvloeistoftemperatuur en koelkop temperatuursensor zijn niet hetzelfde.

De ECT bevindt zich op de motor in de buurt van de hogedruk brandstofpomp aan de bestuurderskant van de motor.
De CHT bevindt zich bovenop de motor / kleppendeksel of aan de achterkant van de kop onder het kleppendeksel.

Als je naar Rock Auto gaat, kun je het fysieke verschil ertussen zien. De CHT is veel langer en smaller dan de ECT.

Gevonden dit in mijn zoekopdracht. Interessant, het is in strijd met hoe ik bekend ben met deze sensoren die op de meeste auto's werken, maar deze man is een voormalig Ford-meestertechnicus, dus het is de moeite waard om te controleren. Het is een 2.5L niet-turbomotor, maar het valse oververhittingsprobleem is identiek aan wat u ervaart.

Geweldig, ik wist niet dat er twee sensoren waren, ik heb die aan de zijkant vervangen die erin klikt met een o-ring en een borgclip. Ga op zoek naar de andere.
Bedankt ?

Attachments

#28 ·
Meer alleen ter informatie, beperkte fragmenten uit de WSM ….

Een strategie genaamd Fail Safe Cooling is ingebouwd in de PCM die de motor zal besturen als deze oververhit begint te raken.

Fail Safe Cooling heeft twee modi: een 'Closed Loop'-modus die afhankelijk is van de CHT-sensor en een 'Open Loop'-modus die afhankelijk is van de ECT-sensor. Wanneer de motor oververhit begint te raken, wordt de beslissing om naar de closed loop- of open loop-modus te gaan, genomen op basis van de beschikbaarheid van de sensor en sensorstoringen. De closed loop-modus heeft voorrang op de open loop-modus. De reden is dat een goede CHT-sensor in staat is om de temperatuur van het motorblok te allen tijde betrouwbaar te volgen, terwijl de ECT-sensor dit niet zal doen wanneer de koelvloeistof van de motor wordt afgevoerd
.

…..

Closed Loop-modus

Fase 1 van de strategie begint als de motor oververhit begint te raken. De CHT-sensor zendt een signaal naar de PCM, die de wijzer van de temperatuurmeter naar de rode zone verplaatst.

Als de motor niet wordt uitgeschakeld en de temperatuur blijft stijgen, wordt de Powertrain Check Lamp ingeschakeld. Dit geeft de bestuurder aan dat de motor kritieke grenzen nadert en moet worden gestopt. Op dit punt wordt DTC P1285 ingesteld in de PCM, die kan worden opgehaald met behulp van een scantool.

…...

Open Loop-modus

Deze modus wordt ingevoerd wanneer de ECT-sensor een hoge motortemperatuur aangeeft die met een gevaarlijk hoge snelheid stijgt, veel sneller dan verwacht op basis van de huidige bedrijfsomstandigheden van de motor. Deze modus kan ook worden ingevoerd wanneer alle sensoren die worden gebruikt bij de bepaling van Fail Safe Cooling defect zijn.

Wanneer deze modus is geactiveerd, zal de PCM de belasting beperken en het motortoerental beperken tot onder de 3000 RPM, en vervolgens het motortoerental langzaam verlagen tot wel 800 RPM en de snelheid daar vasthouden.

Tegelijkertijd zal de PCM ook de wijzer van de temperatuurmeter naar de rode zone verplaatsen en de code P1285 wordt ingesteld
.
Dus, onder andere, zien we dat de PCM de temperatuurmeter op het dashboard kan verplaatsen op basis van input van ofwel de ECT-of de CHT-sensoren.
God verhoede, gezien de gratis beschikbaarheid van YouTube, dat iemand die vastbesloten is om zelf problemen op te lossen, $ 25 zou uitgeven om toegang te krijgen tot de uitgebreide sectie 303-03A over diagnose en testen van de koeling van de 1.6-motor in de WSM, die veel meer aspecten van het systeem behandelt dan hier zijn besproken (ooit gedacht dat er misschien een probleem is met het solenoid-gestuurde koelvloeistof-bypass-systeem, naast de vele andere dingen die mogelijk relevant zijn voor de gemelde symptomen?) o_O

..... met popcorn in de hand ..... het is minstens zo goed als een herhaling van de 3 Stooges .....

#31 · (Edited)
Ik zag geen plek voor een andere temperatuursensor bovenop de motor bij de bobines. Degene die rood is omcirkeld is de nieuwe die ik heb geïnstalleerd.
Las dat de CHT-sensor hem in die modus zal gooien met een P1299-code.. Zal het motortoerental beperken tot 800.....Ik probeer hem op de mijne te vinden, maar kan hem ook niet vinden..De mijne is een 2.0....Niet bovenop tussen de bougies.....Breaking News.....Heb hem net ontdekt op mijn 2.0..Zag een bovenaanzicht van een open kop..Hij zit achterin, aan de kant van de firewall..Moet de ruitenwisserkap en de luchtinlaat verwijderen om hem te zien, rond de 1e en 2e bougie maar naar beneden en naar achteren gekanteld, hij is goed verstopt..Weet niet over uw 1.6 locatie, hoop beter dan die kerel,,,,,,,,..Een van de stooges...

#38 ·
Ik heb het schoongemaakt, maar ben het hele weekend aan het werk geweest, dus ben nog niet thuis geweest om het te installeren. Ik heb overal naar een alternatief gezocht, ze zijn erg zeldzaam. Ik heb de schroothoop nog niet geprobeerd, in de hoop dat de mijne nog werkt, ik wou dat ik wist hoe ik het moest testen.

#39 ·
Ik heb het schoongemaakt, de slangen weer aangesloten, het niet aangesloten gelaten, de obd-lezer op de auto aangesloten, de codes gewist, de sensor weer aangesloten, de auto aangezet, en binnen twee seconden ging hij weer in de p1299-modus. De obd-codes gelezen en ze zijn terug.
De sensor heeft geen bewegende delen en het was geen probleem voordat ik de temperatuursensor verving.
Ik denk echt dat ik de computer heb gefrituurd toen ik de jumperdraad op de stekker van de koelvloeistofsensor gebruikte. Toen ging hij in P1299.

#41 ·
Ik heb het schoongemaakt, de slangen weer aangesloten, het niet aangesloten gelaten, de obd-reader op de auto aangesloten, de codes gewist, de sensor weer aangesloten, de auto aangezet, in twee seconden ging hij terug in de p1299-modus. lees de obd-codes en ze zijn terug.
De sensor heeft geen bewegende delen en het was geen probleem voordat ik de temperatuursensor verving.
Ik denk echt dat ik de computer heb gefrituurd toen ik de jumperdraad op de koelvloeistofsensor pigtail gebruikte. Dat is toen het in P1299 ging
Welke jumperdraad op de koelvloeistofsensor?? Je hebt de sensor en/of connector overbrugd om te zien wat er zou gebeuren??...

#40 ·
Ik sprak net met een autosloperij die veel Escape-carrosseriedelen op Ebay verkoopt en de man zei dat hij een heleboel telefoontjes krijgt voor de koelvloeistofniveausensor. Zei dat het een slecht onderdeel is en dat ze het niet zullen verkopen. Zegt tegen mensen dat ze het bij de dealer moeten halen ??‍♂

#42 ·
Op dit punt zou ik stoppen en het ergens laten diagnosticeren. Elektrische problemen kunnen erg vervelend zijn, tenzij je een heel goed begrip hebt van hoe het specifieke systeem van een voertuig werkt. De basisprincipes zijn hetzelfde, maar de interacties tussen de sensoren, de meters en de PCM/ECM en andere ingewikkeldheden variëren van fabrikant tot fabrikant en zelfs van model tot model.

$120 voor een diagnose versus een potentieel oneindige geld-onderdelenkanon.

#44 ·
Op dit punt zou ik stoppen en het ergens naartoe brengen om het te laten diagnosticeren. Elektrische problemen kunnen echt lastig zijn, tenzij je een heel goed begrip hebt van hoe het specifieke systeem van een voertuig werkt. De basisprincipes zijn hetzelfde, maar de interacties tussen de sensoren, de meters en de PCM/ECM en andere ingewikkeldheden variëren van fabrikant tot fabrikant en zelfs van model tot model.

$120 voor een diagnose versus een potentieel oneindig geld-onderdelenkanon.
Eens, ik breng het er morgenochtend naartoe.

#51 ·
Ze willen $1.495 als ze de pcm krijgen en $492 als ik er een kan vinden en het kan programmeren
Ik kan er geen vinden die overeenkomt met de eerste vier en laatste vier cijfers
CV6Z 12A650 CANP
??‍♂
Dus ze zeggen dat het $1k kost voor een nieuwe??...Plus $500 om te programmeren??...Kan het worden gevonden op een schroothoop van een recente wrak van hetzelfde jaar en motor?..

#54 ·
Ik haal de auto morgen op. Nadat ze de nieuwe computer hadden geïnstalleerd, bleef het probleem zich voordoen. Uiteindelijk hebben ze een "sub-harnas" vervangen en het probleem was opgelost. De airco werkt nog steeds niet. Ze zeiden dat hun diagnoseapparatuur wees op de buitentemperatuursensor. Ik haal de auto morgen op en neem de buitentemperatuursensor mee. ??‍♂

#55 ·
Ik haal de auto morgen op, nadat ze de nieuwe computer hadden geïnstalleerd, bleef hij hetzelfde probleem houden, ze hebben eindelijk een "sub-harnas" vervangen en het probleem was opgelost. Airco werkt nog steeds niet, ze zeiden dat hun diagnoseapparatuur wees op de buitentemperatuursensor, ik haal de auto morgen op en neem de buitentemperatuursensor mee. ??‍♂
Dus rekenen ze je ook een nieuwe computer aan of niet, aangezien het de bedrading was??..

#59 ·
Hebben ze het bedradingsprobleem gevonden, of gewoon een kabelboom vervangen en je iets in rekening gebracht?
Ze hebben het p1299-code probleem opgelost, maar nadat ik de buitentemperatuursensor had vervangen en de code had gewist, werkte de airco een dag en nu slaat de compressor weer niet aan. Ik sta op het punt om dit stomme ding in de fik te steken

#61 ·
Heb je opnieuw met ForScan gecontroleerd om te zien of er nieuwe DTC's zijn geregistreerd?

#64 ·
Het ForScan-programma is gratis - je hebt alleen een geschikte OBD2-interface en een laptop nodig om het te gebruiken.

Het detecteert intermitterende lampen en zou dus nuttige informatie moeten geven over storingen in het aircosysteem.