Ik bid dat dit een eenmalig defect is en geen teken dat de 3g-problemen zijn overgedragen.
Het is een vrij nieuwe 3-cilinder motor en je zou denken dat ze het zouden hebben opgelost. Merk op dat die motor(en) uit een ander Ford-model kwamen.Ik dacht dat Ford dit had gecorrigeerd door het ontwerp van het blok te veranderen om het scheurprobleem op te lossen.![]()
Zoals elk ander voertuig hebben sommige gebreken.Waarom blijf je Fords kopen na deze problemen?
Op welke poster reageer je hier alsjeblieft?Ik zou de dealer mijn auto niet laten houden, hem terugkrijgen, stop-lek erin doen en met de auto rijden tot de nieuwe motor erin komt. Ik raad u aan een lektest te doen en de bevindingen van de dealer te verifiëren. mike
OMG....zeg me niet dat dit probleem nog steeds niet is opgelost. Ik dacht dat ze het blokontwerp in de Amerikaanse fabriek hadden veranderd.Nieuws over uw koelvloeistoflek? Ik heb een 2020 escape met de 1.5. Net 19.500 bereikt. En het heeft het probleem van verdwijnende koelvloeistof. Gaat morgen naar de dealer. Geen zichtbare lekken. Wordt niet oververhit. En ook geen geur.
Twee weken geleden ging onze 2020 naar de dealer nadat we merkten dat de koelvloeistof ruim onder het minimum stond. 16.000 mijl in totaal. We hadden al een bezoek gepland vanwege een aantal andere problemen die we hadden (geluiden in het interieur etc., niets 'groot'), maar lieten hen de koelvloeistof zien. Na twee weken hebben ze geconstateerd dat het blok gebarsten is en hebben ze een nieuwe besteld, zonder ETA.
Dat is een eigenschap die het waarschijnlijk gemeen heeft met de meeste momenteel geproduceerde DI-turbomotoren. Als andere fabrikanten met succes hetzelfde "open blok"-ontwerp gebruiken, dan is het open blokontwerp zelf niet de oorzaak van koelvloeistofverlies. Afgaande op wat mensen hier hebben gepost, heeft Ford (misschien) een aantal problemen met hun implementatie. (Storingen lijken te worden gemeld in de blokken waar ze ervoor hebben gekozen om een dunne spleet in het blokvlak tussen de cilinderwanden te bewerken. Ik weet niet zeker of een van de 1.5l EcoBoost Dragon-blokken ooit het "spleet"-ontwerp heeft gebruikt - zie foto's onderaan deze post.)Het heeft nog steeds het open deck blokontwerp. Er is veel veranderd, maar dat niet.
Gebruik een vergrootglas op de blokfoto en je kunt een boorgat onderscheiden, geen spleet...De openingspost van deze thread zegt dat de oorzaak van die storing een gebarsten blok was.
Dat is een eigenschap die het waarschijnlijk gemeen heeft met de meeste momenteel gemaakte DI-turbomotoren. Als andere fabrikanten met succes hetzelfde "open blok"-ontwerp gebruiken, dan is het open blok-ontwerp zelf niet de oorzaak van koelvloeistofverlies. Afgaande op wat mensen hier hebben gepost, heeft Ford (misschien) wat problemen met hun implementatie. (Fouten lijken te worden gemeld in de blokken waar ze ervoor hebben gekozen om een dunne spleet in het blokvlak tussen de cilinderwanden te bewerken. Ik weet niet zeker of een van de 1.5l EcoBoost Dragon-blokken ooit het "spleet"-ontwerp heeft gebruikt - zie foto's onderaan deze post.)
Hieronder staat het motorblok van 's werelds krachtigste 3-cilinderproductiemotor. Het is ook open - 1.6l en produceert 200kW (268pk) en 370Nm (273 lb ft) koppel.
View attachment 80229
Zoeken naar 1.5l EcoBoost Dragon-motorblokken toont het volgende
View attachment 80230
Grote foto hier https://www.team-bhp.com/forum/atta...891294t-close-look-fords-new-1-5l-3-cylinder-dragon-petrol-engine-engine-10.jpg
Nieuws over de afdruk van wat er is gebeurd? Bedankt dat u ons op de hoogte houdt. Ik hoop dat het nu is gerepareerd.Welnu, Ford heeft een complete motorvervanging goedgekeurd omdat alle onderdelen die nodig waren om alleen de onderkant te vervangen, niet op voorraad waren. Ik weet niet precies wat er is gebeurd, behalve dat ze koelvloeistof hebben gevonden die in een van de cilinders lekte. De auto zou volgende week terug moeten zijn en dan heb ik de afdruk van wat er is gebeurd.
1.5L motor? Houd het in de gaten. Ik kon geen koelvloeistof ruiken en kreeg ook geen codes of oververhitting. Laat ze het testen op druk vanaf een koude start en een warme start. Het lijkt erop dat mijn probleem is vastgesteld, aangezien ze dat deden en koelvloeistof vonden die langs de cilinderwanden lekteIk merkte net dat mijn koelvloeistof laag is in mijn 2020 Escape en heb hem vandaag naar de dealer gebracht. Hij heeft pas 14.000 mijl en lijkt prima te lopen, maar ik wil er zeker van zijn dat dit niet het probleem is. Ik ruik geen koelvloeistofgeur en de auto loopt prima. Er ging geen waarschuwingslampje voor laag koelvloeistof branden en de auto is ook niet heet geworden volgens de meters. Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat mijn dealer dit correct beoordeelt? Ik wil niet dat ze alleen de koelvloeistof bijvullen - de auto is te nieuw.
Het is een 2020 met 1.5l ecoboostWelk model is het alsjeblieft?
Ik zou hen vragen een diagnostische test uit te voeren en te controleren op codes en de bougies te verwijderen om te zien of er tekenen van koelvloeistof op zitten, wat erop wijst dat er een probleem is geweest met het binnendringen van koelvloeistof, met name bij sommige oudere Escapes.
Dat gezegd hebbende, is dit misschien niet het probleem met uw bijna nieuwe auto, omdat het zeldzaam is om te horen over problemen met het binnendringen van koelvloeistof bij de recente modellen.
Het zou iets simpels kunnen zijn als een langzaam lekkende slang ergens, wat ze waarschijnlijk als eerste zouden moeten controleren.
Tot onze absolute afschuw begon onze 2020 het verdwijnende koelvloeistofgedrag te vertonen dat onze 2017 deed. We hadden een 2017 waar we vanaf zijn gekomen omdat het hetzelfde probleem/dezelfde reparatie TWEE KEER in 36.000 mijl had en nu zijn we terug bij af.
Twee weken geleden ging onze 2020 naar de dealer nadat we merkten dat de koelvloeistof ruim onder het minimum stond. 16.000 mijl in totaal. We hadden al een bezoek gepland vanwege een aantal andere problemen die we hadden (interieurgeluiden etc., niets 'groot'), maar lieten hen de koelvloeistof zien. Na twee weken hebben ze ontdekt dat het blok gebarsten is en ze hebben een nieuwe besteld, zonder ETA.
Super gefrustreerd met Ford op dit moment. Ik ben een Ford-medewerker en ik heb ook te maken met een andere strijd op een ander front (mijn Bronco Sport liet me stranden met slechts 200 mijl op de teller en wordt nog steeds gediagnosticeerd). Ik kon hier niet zieker van zijn.
Heeft iemand anders in de 4e generatie community koelvloeistofproblemen gehad? En zo niet, dan willen jullie misschien beginnen met het te monitoren. We hadden geen lekken, geen geuren, geen vreemd gedrag mechanisch. Niets dat het had kunnen markeren. De auto wordt bestuurd door mijn vrouw, 80% snelweg door de stad, heeft geen ruw leven gehad. Op tijd en bij de dealer etc. onderhouden
Bidden dat dit een eenmalig defect is en geen teken dat de 3g-problemen zijn overgedragen.
Ik heb ook het koelvloeistoflekprobleem. In de winter van 2021 konden ze het lek niet vinden, maar ik had een plas op mijn garagevloer. Dit jaar controleerde ik mijn reservoir en het stond ruim onder de "laag" lijn. Binnen gebracht op 17 maart 2022 en het is sindsdien bij de dealer. Ze hebben verschillende onderdelen vervangen, sommige een paar keer omdat Ford defecte onderdelen produceert. De laatste die vervangen moet worden in mijn Turbo-systeem. Het faalde een tweede keer met het "nieuwe" onderdeel, dus deden ze elektrische tests met de Ford-ingenieurs en het faalde opnieuw. Ik ging naar binnen en eiste een nieuwe monteur. Ik zal deze week contact opnemen met Ford Customer Care om te eisen dat ze me mijn geld terugbetalen en mijn lease beëindigen. Deze ervaring is zo slecht geweest dat ik helaas niet denk dat ik erop kan vertrouwen om een ander Ford-product te krijgen.Tot onze absolute afschuw begon onze 2020 het verdwijnende koelvloeistofgedrag te vertonen dat onze 2017 deed. We hadden een 2017 waar we vanaf zijn gekomen omdat het hetzelfde probleem/dezelfde reparatie TWEE KEER in 36.000 mijl had en nu zijn we terug bij af.
Twee weken geleden ging onze 2020 naar de dealer nadat we merkten dat de koelvloeistof ruim onder het minimum stond. 16.000 mijl in totaal. We hadden al een bezoek gepland vanwege een aantal andere problemen die we hadden (interieurgeluiden etc., niets 'groot'), maar lieten hen de koelvloeistof zien. Na twee weken hebben ze ontdekt dat het blok gebarsten is en ze hebben een nieuwe besteld, zonder ETA.
Super gefrustreerd met Ford op dit moment. Ik ben een Ford-medewerker en ik heb ook te maken met een andere strijd op een ander front (mijn Bronco Sport liet me stranden met slechts 200 mijl op de teller en wordt nog steeds gediagnosticeerd). Ik kon hier niet zieker van zijn.
Heeft iemand anders in de 4e generatie community koelvloeistofproblemen gehad? En zo niet, dan willen jullie misschien beginnen met het te monitoren. We hadden geen lekken, geen geuren, geen vreemd gedrag mechanisch. Niets dat het had kunnen markeren. De auto wordt bestuurd door mijn vrouw, 80% snelweg door de stad, heeft geen ruw leven gehad. Op tijd en bij de dealer etc. onderhouden
Bidden dat dit een eenmalig defect is en geen teken dat de 3g-problemen zijn overgedragen.
Ik zou nog een test voorstellen - de verhouding antivries tot water. Als ik me goed herinner, gebruikten we vroeger alcohol en moesten we het elk seizoen vervangen omdat het verdampte. Glycol doet dat niet, vandaar de langere levensduur. Alleen water/glycol toevoegen zal die verhouding verstoren en kan op de lange termijn schadelijk zijn. Er is een goedkoop hulpmiddel dat de laagste beschermingstemperatuur meet die in de handleiding wordt aanbevolen. Ik moet toegeven dat ik het zelden als preventieve maatregel gebruik, maar ik zal het wel doen als er een koelvloeistofprobleem is. mikeIk heb een 2020 Escape 1.5 Ecoboost, 25K mijl. Ik ruik geen koelvloeistof, maar tot nu toe heeft de dealer twee keer bijgevuld, een keer rond 9k mijl, een andere keer rond 19k mijl. De 1e keer een pint (zeiden ze) en een andere keer ??. In beide gevallen zeiden ze dat het voertuig de druktests had doorstaan. Ik ben bezorgd omdat de koelvloeistof/reservoir weer onder de volle lijn aangeeft (niet laag, maar onder de volle lijn). Ik geloof dat mijn bezorgdheid terecht is, aangezien dit een afgesloten systeem is en ik nog nooit bij een nieuwer model auto een tekort aan koelvloeistof heb gehad, behalve bij een koppakkingdefect. Heeft iemand anders soortgelijke zorgen? Ik vind het voertuig erg leuk, maar als het koelvloeistof in de motor gaat lekken en deze verpest, dan houd ik hem niet? Ik denk dat de motorgarantie goed is voor 50K mijl?
Een dealer is niet geautoriseerd of betaald door FORD, tenzij er een OK wordt gegeven.Heeft de dealer de bougies gecontroleerd op tekenen van koelvloeistofintrusie, zoals 11 maanden geleden gesuggereerd?
OMG...nou hoe kan de dealer in hemelsnaam problemen van dit type diagnosticeren, tenzij ze het voor de hand liggende kunnen controleren, vraag ik me af?Een dealer is niet geautoriseerd of betaald door FORD, tenzij er een OK wordt gegeven.
Je moet begrijpen dat zij (DEALER/TECH) betaald moeten worden voor die service. Een TERUGROEPING is een heel andere zaak. FORD betaalt niet tenzij de TECH concludeert dat er een probleem is dat verdere demontage vereist, zelfs met een huidige TSB, tenzij FORD mogelijk een algemene goedkeuring van de TSB geeft. Als je ook merkt, is er een minimale ARBEIDSKOSTEN van 1 uur voor diagnose. De klant betaalt niet. FORD betaalt niet zonder voorafgaande goedkeuring. Als een klant met een klacht komt en de TECH het probleem diagnosticeert, de klant een schatting geeft en de klant dan besluit dat hij de reparatie niet wil, wie betaalt dan de TECH/SHOP voor hun tijd/apparatuur? Het runnen van een DEALER SERVICE/ONDERDELEN AFDELING is een grote bedrijfskosten. Daarom worden veel klachten van klanten door een dealer genegeerd. Ik vind het ook niet leuk, maar ik begrijp het. Een gewetenloze dealer (zeker niet) zou FORD anders echt kunnen uitbuiten. En als een garantieclaim ongegrond/niet-onderbouwd blijkt te zijn, kan FORD deze terugvorderen van de dealer. FORD's antwoord? Probeer een andere dealer. Denk je dat er ergens een probleem is?OMG...nou, hoe in hemelsnaam kan de dealer problemen van dit type diagnosticeren, tenzij ze in staat zijn het voor de hand liggende te controleren, vraag ik me af? Ze hoeven toch geen e-mail te sturen of schriftelijke toestemming van Ford te vragen om een stekker te verwijderen om de staat ervan te controleren?
Ja....Ik begrijp dat allemaal, maar als je erover nadenkt, is het een wonder dat er garantieclaims worden afgehandeld, of misschien zeggen dealers gewoon dat je over 2 weken of wanneer dan ook terug moet komen om hen de tijd te geven om toestemming van Ford te controleren om een mogelijke voor de hand liggende oplossing elders voor je probleem te onderzoeken.Je moet begrijpen dat zij (DEALER/TECH) betaald moeten worden voor die service. Een TERUGROEPINGSBERICHT is een heel andere zaak. FORD betaalt niet, tenzij de TECH concludeert dat er een probleem is dat verder uit elkaar moet worden gehaald, zelfs met een huidige TSB, tenzij FORD mogelijk een algemene goedkeuring van de TSB afgeeft.
Als je ook merkt, is er een minimale ARBEIDSKOSTEN van 1 uur voor diagnose. De klant betaalt niet. FORD betaalt niet zonder voorafgaande goedkeuring.
Als een klant met een klacht komt en de TECH het probleem diagnosticeert, de klant een schatting geeft en de klant dan besluit dat hij de reparatie niet wil, wie betaalt dan de TECH/SHOP voor hun tijd/apparatuur?
Het runnen van een DEALER SERVICE/ONDERDELEN AFDELING is een grote bedrijfskosten. Daarom worden veel klachten van klanten door een dealer genegeerd.
Ik vind het ook niet leuk, maar ik begrijp het. Een gewetenloze dealer (zeker niet) zou FORD anders echt kunnen uitbuiten. En als een garantieclaim ongegrond/niet-onderbouwd blijkt te zijn, kan FORD deze terugvorderen van de dealer.
Het antwoord van FORD? Probeer een andere dealer. Denk je dat er ergens een probleem is?
Misschien, maar de dealer moet de klant informeren als dat is wat ze doen, in plaats van ze gewoon weg te sturen en ze zich af te laten vragen. Niet hoe je klantretouren voor nieuwe auto's opbouwt.... misschien zeggen dealers gewoon dat je over 2 weken of wanneer dan ook terug moet komen om hen de tijd te geven om toestemming van Ford te vragen om elders een mogelijke voor de hand liggende oplossing voor uw probleem te onderzoeken.
Precies, maar het lijkt erop dat de dealer de eigenaar in bericht #44 gewoon heeft afgewezen, die net na het toevoegen van een pint koelvloeistof werd geadviseerd dat de 'auto druktests heeft doorstaan'.Misschien, maar de dealer moet de klant informeren als dat is wat ze doen, en ze niet zomaar afwijzen en ze zich laten afvragen. Niet hoe je nieuwe auto-aankopen van klanten opbouwt.
Ik heb nog niet gehoord van een koelvloeistofprobleem met de 3-cilinder 1.5L motor, omdat deze een herzien blok heeft.Vandaag heb ik mijn 2020 Escape 1.5l 3-cilinder naar de dealer gebracht vanwege een laag koelvloeistofpeil. Ik zit helemaal onderaan de koelvloeistofcontainer. Ver onder de 'Minimum'-markering. Ik weet nog niet of het probleem hetzelfde is als bij de 2019. Als dit uiteindelijk het koelvloeistofprobleem blijkt te zijn waarbij het in de cilinders terechtkomt, zal ik zo teleurgesteld zijn. Ik had echt het gevoel dat dit geen probleem zou zijn in de 3-cilinder Dragon-motor. Ik zal iedereen op de hoogte houden.
Ik weet dat dit oud is, maar ben je er ooit achter gekomen waarom je koelvloeistof in je reservoir laag was?Nou, ik kreeg een terugbelverzoek van de dealer. Ze zeggen dat mijn auto de druktest heeft doorstaan die ze op het koelsysteem uitvoeren. Dat betekent dat er geen koelvloeistof in de cilinders komt. Het punt is dat hij me op dit moment niet kan vertellen waarom mijn koelvloeistofpeil laag was. Is het normaal dat het koelvloeistofpeil daalt van minimaal naar niet zichtbaar, dat wil zeggen onder de minimumlijn? De koelvloeistof stond een maand geleden op minimaal. View attachment 82955