2013+ Ford Escape Forum banner

Transmissievloeistof vervangen 2017

5 reading
133K views 63 replies 37 participants last post by  Mr Bitey  
#1 ·
Na het bekijken van een paar YouTube how-to video's, lijkt het erop dat er enkele verschillen zijn tussen de modellen van 2017 en eerdere modellen. Ik heb drie keer de olie afgetapt en bijgevuld op mijn 2.0L Escape bij 24.744 mijl. Volgens mijn ruwe berekeningen zou dit me ongeveer 83% nieuwe vloeistof moeten hebben opgeleverd. De kleur van de fabrieksafvulvloeistof was donkerder dan ik had verwacht bij deze kilometerstand. Mijn Escape heeft geen zware rijomstandigheden of aanhangwagen trekken gekend en vertoonde geen vreemd gedrag.

Na het opwarmen van de transmissie en voordat ik de oude vloeistof aftapte, was ik benieuwd of de fabrieksafvulling tot aan de "niveaucontrole"-plug kwam. Ik verwijderde de bovenste plug en er liep ongeveer 4 tot 6 ounces vloeistof uit. Ik tapte de fabrieksafvulling af en mat deze, het kwam uit op ongeveer 4,1 quarts.

Zoals gezegd, heb ik de transmissie drie keer afgetapt en bijgevuld. Ik heb tussen elke cyclus ongeveer 10 minuten gereden.

Bij de laatste vulling heb ik precies 4 quarts toegevoegd en ondanks dat het "koud" was, liep er een kleine hoeveelheid vloeistof uit de "niveaucontrole"-plug toen ik deze verwijderde om het niveau te controleren.

Het vulgat vereist het verwijderen van een ontluchtingsplug die op zijn plaats wordt gehouden door een slangklem. Er is een stijve plastic slang die van de onderkant van de luchtfilterbox naar een rubberen "Y"-verbinding aan de voorkant van de auto loopt. Verwijder deze voor gemakkelijker toegang tot de vulpoort en plug. Ik heb een foto van de slang bijgevoegd.

De "niveaucontrole"-plug bevindt zich aan de bestuurderskant van de transmissie, net achter de plek waar de as op de transmissie is bevestigd. Je hebt een 10 mm inbussleutel nodig om deze te verwijderen. Ik heb foto's bijgevoegd van hoe de plug eruitziet, en ook een foto geplaatst van de locatie van de "niveaucontrole"-plug.

Het "zware service" onderhoudsschema beveelt aan om de transmissievloeistof elke 30.000 mijl te vervangen. Ondanks dat ik rijgewoonten heb die me in het "normale" onderhoudsschema zouden plaatsen, zal ik de mijne om de 25.000 mijl laten onderhouden. Met het uiterlijk van de vloeistof die ik heb afgetapt, verwacht ik dat iedereen die de "normale" serviceaanbeveling van de eerste vloeistofwisseling bij 150.000 mijl volgt, veel eerder dan verwacht een nieuwe transmissie nodig zal hebben.

Attachments

#2 ·
Wauw, ik denk dat je echt toegewijd was om daar een hoog percentage vloeistofvervanging te krijgen. Twaalf quarts en drie wissels!

Ik denk dat voor de meeste mensen een enkele afvoer en bijvullen om de 30.000 km voldoende is. Het doen van meerdere opeenvolgende wissels is een soort situatie met afnemende meeropbrengst, aangezien de kosten en de hoeveelheid gegenereerd afval snel toenemen.

Mercon LV wordt echt snel donker. In tegenstelling tot andere ATF's kun je de conditie van de vloeistof niet echt beoordelen aan de kleur, omdat deze zo snel donker wordt (vloeistof is nog steeds prima). Een deel van mij denkt dat Ford het opzettelijk heeft geformuleerd met een onstabiele rode kleurstof om mensen bang te maken om hun transmissievloeistof eerder te vervangen.

Het is interessant dat deze af fabriek iets te vol zat. Misschien vergissen ze zich aan de kant van de voorzichtigheid voor het geval hun vloeistofpistolen de kalibratie verliezen of als het voertuig een lek zou krijgen. Maar de andere interessante vraag is of je ermee weg zou kunnen komen door het af te tappen en te vullen met precies 4 quarts en de niveaumeting over te slaan. Heb je toevallig gemeten hoeveel er bij je laatste vulling uitkwam?

#4 · (Edited by Moderator)
(clip)...Meerdere opeenvolgende wijzigingen zijn een soort situatie met afnemende meeropbrengst, aangezien de kosten en de hoeveelheid gegenereerd afval snel toenemen.

Mercon LV wordt erg snel donker. In tegenstelling tot andere ATFs kun je de conditie van de vloeistof niet echt beoordelen aan de hand van de kleur, omdat deze zo snel donker wordt (vloeistof is nog steeds in orde). Een deel van mij denkt dat Ford het opzettelijk heeft geformuleerd met een onstabiele rode kleurstof om mensen bang te maken om hun transmissievloeistof eerder te vervangen.

Het is interessant dat deze af fabriek iets te veel was gevuld. Misschien nemen ze het zekere voor het onzekere voor het geval hun vloeistofpistolen de kalibratie verliezen of als het voertuig een lek zou krijgen. Maar de andere interessante vraag is of je ermee weg zou kunnen komen om het af te tappen en te vullen met precies 4 quarts en de niveaumeting over te slaan. Heeft u toevallig gemeten hoeveel er bij uw laatste vulling uitkwam?
U heeft gelijk over afnemende meeropbrengst. Volgens mijn berekeningen houdt de eerste drain/fill u met 44,4% nieuwe vloeistof, de tweede drain/fill houdt u met 69,1% nieuwe vloeistof, en de derde drain/fill houdt u met 82,9% nieuwe vloeistof... het neemt snel af. Als de zwakke rode kleurstof een strategie was voor Ford, dan hebben ze me te pakken. Ik bleef aftappen en bijvullen omdat de kleur van de vloeistof ongewoon grijs bleef, zelfs na meerdere drain/fill cycli. Ik had ook genoeg vloeistof, ik kocht de 6-gallon box van Rock Auto voor ongeveer $ 90. Zie foto. Het onderdeelnummer is XT-10-6GLV.

Ik heb niet gemeten hoeveel er uit de laatste drain cyclus kwam, hoewel dat een heel goed idee is. Ik zal over 25.000 mijl een update geven met die info. :)

Attachments

#3 ·
Ik merkte eigenlijk dat mijn transmissieniveau een beetje laag was. Ik doe het koud met de auto waterpas en merk dat je op deze manier meer afvoert en dat eventueel bezinksel 's nachts op de bodem moet liggen. Omdat de vloeistof zo dun is, stroomt hij koud prima weg... Ik heb er tot nu toe twee met 6 maanden ertussen gedaan en doe er deze zomer misschien een derde en wacht dan 20.000 tot 30.000 mijl...

#6 ·
Ik heb eigenlijk ontdekt dat mijn transmissieniveau een beetje laag was. Ik doe de mijne koud met de auto waterpas en merk dat je op deze manier meer afvoert en dat eventueel bezinksel zich 's nachts op de bodem moet afzetten. Omdat de vloeistof zo dun is, stroomt hij koud prima weg... Ik heb er tot nu toe twee met 6 maanden ertussen gedaan en zal er deze zomer misschien een derde doen, en dan 20-30k mijl wachten...
Het lijkt laag als je het koud controleert. De vloeistof zet flink uit als hij warm wordt, dus je MOET het vloeistofpeil controleren als hij warm is, anders vul je hem te veel. Koud aftappen is echter prima.

#8 ·
Hallo Nevada, bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te plaatsen. Ik ben me aan het klaarmaken om de vloeistof van mijn transmissie te vervangen in mijn 2017 en het is een beetje anders dan het vervangen van de vloeistof in mijn 2013.

Vraag: heb je alles weer in elkaar gezet voordat je je opwarmrondjes maakte of heb je de harde pijp over de vuldop eraf gelaten totdat je klaar was?

Nogmaals bedankt voor je bericht - erg nuttig.

#11 ·
Hallo Nevada, bedankt voor de tijd die je hebt genomen om dit te plaatsen. Ik ben me aan het klaarmaken om een vloeistofwisseling van de transmissie te doen in mijn 2017 en het is een beetje anders dan het verversen van de vloeistof in mijn 2013.

Vraag: heb je alles weer in elkaar gezet voordat je je opwarmritten maakte of heb je de harde pijp over de vuldop eraf gelaten totdat je klaar was?

Nogmaals bedankt voor je bericht - erg behulpzaam.
Ik heb alles weer in elkaar gezet, behalve de afdekking die onder de motor/transmissie komt.

Tap de PTU af en vul deze bij terwijl je daar beneden bent. Je zult blij zijn dat je het gedaan hebt.

#21 ·
Ik denk dat dit een regionale of jaarmodel-ding is, maar de controle van de ATF-niveau-moer/locatie verschilt van die in een YouTube-video:

Ik heb het gereedschap niet en kan het ook niet vanaf de zijkant zien... wil gewoon vragen of het een Torx of een Hex is en wat de maat is?

Maar ja, ik denk dat het verversen van de vloeistof om de 150.000 mijl (240.000 km) totale onzin is.
75490

#22 ·
Ik ben van plan mijn eigen transmissievloeistof te verversen. Ik heb gezocht waar de vulling moet zitten en kan het vulpunt niet vinden. Als er foto's zijn, kan ik ze niet vinden. Kan iemand me de juiste richting wijzen? Ik begrijp de procedure, maar het heeft geen zin als ik hem niet kan bijvullen. Trouwens, het kostte me veel tijd om de schoonheidskap van de motor te halen (samen met wat bloed). Voordat ik hem terugzette, spoot ik de rubberen grommets in met siliconen. Hij springt er nu meteen af. Gewoon een handige tip.:)

#26 ·
Ik ben van plan om mijn eigen transmissievloeistof te verversen. Ik heb gezocht naar waar de vulling moet zitten en kan het vulpunt niet vinden. Als er foto's zijn, kan ik ze niet vinden.
Kan iemand mij de juiste richting wijzen?
Ik begrijp de procedure, maar het heeft geen zin als ik het niet kan bijvullen.
Trouwens, het kostte me veel tijd om de schoonheidskap van de motor te halen (samen met wat bloed). Voordat ik hem terugzette, spoot ik de rubberen grommets in met siliconen. Hij springt er nu zo af. Gewoon een handige tip.:)
Ik heb uw thread samengevoegd met een van de bestaande threads die hierboven zijn vermeld.

#24 ·

#25 ·
Het is zacht uitgedrukt begraven.
De gemakkelijkste manier die ik heb gevonden om erbij te komen, is door de luchtfilterbox te trekken, omdat deze er direct onder zit.
De officiële Ford-manier om vloeistof toe te voegen, is via de vulopening aan de zijkant van de transmissie, de bovenste opening wordt alleen gebruikt wanneer de transmissie zijn eerste vulling in de fabriek krijgt.

#61 ·
<SNIP>
De officiële Ford-manier om vloeistof toe te voegen is via de niveaupoort aan de zijkant van de transmissie, de bovenste poort wordt alleen gebruikt wanneer de transmissie zijn eerste vulling in de fabriek krijgt.
Omdat de algemene consensus is dat we:
vaker vloeistof moeten verversen dan in de handleiding staat
De vloeistofontluchtingsklep aan de bovenkant is vaak EEN KONINKLIJKE PIJN OM TOEGANG TE KRIJGEN
We moeten ELKE KEER toegang hebben tot de niveaupoort

Het lijkt erop dat een kit zoals die getoond geweldig zou zijn.
Heeft iemand een Mityvac of iets dergelijks aangepast om te passen? En welke onderdelen waren er nodig?

#30 ·
Na het bekijken van een paar YouTube how-to video's lijkt het erop dat er enkele verschillen zijn tussen de modellen van 2017 en eerder. Ik heb drie keer de olie afgetapt en bijgevuld op mijn 2.0L Escape bij 24.744 mijl. Volgens mijn ruwe berekeningen zou ik ongeveer 83% nieuwe vloeistof over moeten hebben gehouden. De kleur van de fabrieksafvulvloeistof was donkerder dan ik had verwacht bij deze kilometerstand. Mijn Escape heeft geen zware rijomstandigheden of aanhangwagen trekken gekend en vertoonde geen vreemd gedrag.

Na het opwarmen van de transmissie en voordat ik de oude vloeistof aftapte, was ik benieuwd of de fabrieksafvulling tot aan de "niveaucontrole"-plug kwam. Ik verwijderde de bovenste plug en er liep ongeveer 4 tot 6 ounces vloeistof uit. Ik tapte de fabrieksafvulling af en mat deze, het kwam uit op ongeveer 4,1 quarts.

Zoals gezegd, heb ik de transmissie drie keer afgetapt en bijgevuld. Ik heb ongeveer 10 minuten gereden tussen elke cyclus.

Bij de laatste vulling heb ik precies 4 quarts toegevoegd en ondanks dat het "koud" was, liep er een kleine hoeveelheid vloeistof uit de "niveaucontrole"-plug toen ik deze verwijderde om het niveau te controleren.

Het vulgat vereist het verwijderen van een ontluchtingsplug die op zijn plaats wordt gehouden door een slangklem. Er is een stijve plastic slang die loopt van de onderkant van de luchtfilterbox naar een rubberen "Y"-verbinding aan de voorkant van de auto. Verwijder deze voor gemakkelijker toegang tot de vulpoort en -plug. Ik heb een foto van de slang bijgevoegd.

De "niveaucontrole"-plug bevindt zich aan de bestuurderskant van de transmissie, net achter de plek waar de as op de transmissie is bevestigd. Je hebt een 10 mm inbussleutel nodig om deze te verwijderen. Ik heb foto's toegevoegd van hoe de plug eruitziet en heb ook een foto geplaatst van de locatie van de "niveaucontrole"-plug.

Het "zware service"-onderhoudsschema beveelt aan om de transmissievloeistof elke 30.000 mijl te vervangen. Ondanks dat ik rijgewoonten heb die me in het "normale" onderhoudsschema zouden plaatsen, zal ik de mijne om de 25.000 mijl onderhouden. Met het uiterlijk van de vloeistof die ik heb afgetapt, verwacht ik dat iedereen die de "normale" serviceaanbeveling van de eerste vloeistofwisseling bij 150.000 mijl volgt, veel eerder dan verwacht een nieuwe transmissie nodig zal hebben.
Ik heb problemen met het verwijderen van de transmissie vuldop. Is het een slangklem? Of een hybride slangklem om los te schroeven?

#35 ·
Eerste keer dat ik een transmissievloeistofwissel doe op een Ford Escape uit 2017. Weet iemand hoe ik de vuldop kan verwijderen? Ik neem aan dat het een slangklem is, zo te zien View attachment 80048
Ik heb je thread samengevoegd met de bestaande thread die hierboven is aangegeven. Hopelijk helpen een aantal van de bestaande berichten je

#33 ·
U kunt beginnen met het onderzoeken van het forum voordat u weer een draad start over een onderwerp dat al is besproken. Sorry dat ik zo bits ben, maar je weet hoe het gaat als mensen de forumrichtlijnen niet lezen.

#37 ·
Na het bekijken van een paar YouTube how-to video's, lijkt het erop dat er enkele verschillen zijn tussen de 2017 en eerdere modellen. Ik heb drie keer de olie afgetapt en bijgevuld op mijn 2.0L Escape bij 24.744 mijl. Volgens mijn ruwe berekeningen zou dit me ongeveer 83% nieuwe vloeistof moeten hebben opgeleverd. De kleur van de fabrieksafvulling was donkerder dan ik had verwacht bij deze kilometerstand. Mijn Escape heeft geen zware ritten of aanhangwagens gezien en vertoonde geen vreemd gedrag.

Zoals gezegd, heb ik de transmissie drie keer afgetapt en bijgevuld. Ik heb tussen elke cyclus ongeveer 10 minuten gereden.

Het vulgat vereist het verwijderen van een ontluchtingsplug die op zijn plaats wordt gehouden door een slangklem. Er is een stijve plastic slang die van de onderkant van de luchtfilterbox naar een rubberen "Y"-verbinding aan de voorkant van de auto loopt. Verwijder deze voor gemakkelijker toegang tot de vulpoort en plug. Ik heb een foto van de slang bijgevoegd.

De "niveaucontrole"-plug bevindt zich aan de bestuurderskant van de transmissie, net achter de plek waar de as op de transmissie is aangesloten. Je hebt een 10 mm inbussleutel nodig om deze te verwijderen. Ik heb foto's bijgevoegd van hoe de plug eruitziet en heb ook een foto geplaatst van de locatie van de "niveaucontrole"-plug.

Het "zware service" onderhoudsschema beveelt aan om de transmissievloeistof elke 30.000 mijl te vervangen. Ondanks dat ik rijgewoonten heb die me in het "normale" onderhoudsschema zouden plaatsen, zal ik de mijne om de 25.000 mijl onderhouden. Met het uiterlijk van de vloeistof die ik heb afgetapt, verwacht ik dat iedereen die de "normale" serviceaanbeveling van de eerste vloeistofwissel bij 150.000 mijl volgt, veel eerder dan verwacht een nieuwe transmissie nodig zal hebben.
Bedankt voor deze post! Ik ben een nieuwe eigenaar en ik heb een 2019 Ford Escape Titanium. Ik verwachtte de dop met de gele MERCON LV-letters te zien, zoals ik in de andere YT-video's zag. Ik had mijn vloeistof al afgetapt en raakte een beetje in paniek omdat ik de vuldop van de transmissie niet kon vinden. Ik kwam uw bericht tegen en slaagde erin de exacte ontluchtingsdop te vinden die u had geplaatst. Dankzij u kon ik de klus klaren! Heel erg bedankt, u heeft me in een lastige situatie geholpen!

-Eric

#42 ·
Waarschijnlijk te laat voor het feestje, maar ik hoop dat iemand dit ziet.

Ik heb net een 2017 Escape 2L Ecoboost AWD AS-IS gekocht van een Ford-dealer. Hoewel het voertuig slechts kleine mechanische problemen had en ik ze heb laten repareren, was ik benieuwd of een OBD-scan zou laten zien wat een normale aanraking en gevoel niet laten zien.

Het schokt bij verschillende snelheden - soms bij 55-60 km/u en meestal bij 75-80 km/u op snelwegen. Ik heb een OBD-scan gedaan en deze toont PCM P164D:00-60. Ik heb verschillende Ford-forums gelezen en twee vergelijkbare situaties gevonden waarbij de dealer een spoeling van de transmissievloeistof aanbeval, maar er zijn geen vervolgantwoorden over of dat werkte.

Ik weet niet zeker of ik het zelf kan doen of dat ik me moet haasten naar een dealer die me misschien een bom laat betalen! Na het bekijken van YouTube-video's en het lezen op deze forums, denk ik dat ik het misschien kan, MAAR de vraag die ik heb is: moet het proces de wielen verwijderen? Gezien het feit dat ik geen krikken heb en er nog nooit een heb gebruikt. TIA.

#44 ·
Ik denk dat ik het misschien kan doen, MAAR de vraag die ik heb is: moet het proces de wielen verwijderen? Aangezien ik geen krikken heb en het nog nooit heb gebruikt. Gelieve te suggereren. TIA.
Om het af te tappen, heeft u toegang nodig tot de onderkant (d.w.z. waarschijnlijk een krik en assteunen). Om het uiteindelijke niveau te controleren, moet het draaien, op temperatuur zijn en waterpas staan. Het voorwiel links moet worden verwijderd terwijl het waterpas staat om toegang te krijgen tot het vulgat - of ik denk dat je het weer van onderaf zou kunnen doen. Gezien de problemen die u heeft, wilt u zeker het niveau aan het einde controleren.

• Helpful
Reactions: gopalchh
#43 ·
Ik heb de transmissievloeistof op de Escape gedaan. Helemaal niet moeilijk om te doen. Er is een aftapplug. Ik heb de 3X aftappen en vullen gedaan. Op die manier verspil je een beetje vloeistof, maar het haalt 90% + van de oude vloeistof uit de koppelomvormer. Als je eenmaal aftapt en vult, vervang je slechts ongeveer 50% van de vloeistof.

Aftappen, vullen, 5 minuten rijden, nog twee keer herhalen. Laatste vulling zorg ervoor dat je tot het juiste niveau vult. Rijdt hierna als nieuw.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#46 ·
Ik heb de transmissievloeistof op de Escape gedaan. Helemaal niet moeilijk om te doen. Er is een aftapplug. Ik heb de 3X aftappen en vullen gedaan. Op die manier verspil je een beetje vloeistof, maar het verwijdert 90% + van de oude vloeistof uit de koppelomvormer. Als je eenmaal aftapt en vult, vervang je slechts ongeveer 50% van de vloeistof.

Aftappen, vullen, 5 minuten rijden, nog twee keer herhalen. Zorg er bij de laatste vulling voor dat je tot het juiste niveau vult. Rijdt hierna als nieuw.
Bedankt voor het bekijken. Kunt u de 3X aftappen en vullen toelichten? Gezien de aanbevolen hoeveelheid ongeveer 5 liter is, hoe gaat u te werk?

Kan ik het vulniveau controleren bij de derde en laatste vulling, of moet het bij elke vulling worden gecontroleerd?

Waardeer uw tijd om dit te beantwoorden. Bedankt!!

#45 ·
Ik heb net een 2017 Escape 2L Ecoboost AWD AS-IS gekocht van een Ford-dealer. Hoewel het voertuig slechts kleine mechanische problemen had en ik ze heb laten repareren, was ik benieuwd of een OBD-scan zou laten zien wat een normale aanraking en gevoel niet zouden doen.

Het schokt bij verschillende snelheden - soms bij 55-60 KMPH en meestal bij 75-80 KMPH op snelwegen. Ik heb een OBD-scan gedaan en deze toont PCM P164D:00-60. Ik heb verschillende Ford-forums gelezen en twee vergelijkbare situaties gevonden waarbij de dealer een spoeling van de transmissievloeistof aanbeval, maar er zijn geen vervolgantwoorden over of dat werkte.
VERWIJZING NAAR DEZE POST - PCM-code P164D-00

• Helpful
Reactions: gopalchh
#48 ·
Zou het overvullen van de vloeistof met een liter problemen veroorzaken? Ik heb mijn eerste aftappen/vullen gemeten op 4 liter, maar toen ik hem heet had en controleerde, stond hij nog steeds laag. (De mijne is een model uit 2015) Dus ik heb het gedaan met 5 liter in/uit voor de laatste twee aftappen/vullingen, elk ~ 3.000 mijl uit elkaar. Het is in de loop van de tijd merkbaar beter geworden, maar ik ben gewoon benieuwd of er schade zou ontstaan door het overvullen met een liter. Het had voornamelijk problemen met schakelen de eerste paar keer terwijl het nog koud was, daarom heb ik in de eerste plaats de eerste aftap/vulling gedaan, dus ik vraag me af of het iets overvullen zou helpen om het gesmeerd te houden ondanks een zwakke vloeistofpomp (als het er een heeft, niet 100% zeker) of een half verstopte filter.

#49 ·
Zou het overvullen van de vloeistof met een liter problemen veroorzaken? Ik heb mijn eerste aftappen/vullen gemeten op 4 liter, maar toen ik het heet had gemaakt en het controleerde, was het nog steeds laag. (De mijne is een model uit 2015) Dus ik heb het de laatste twee keer aftappen/vullen gedaan met 5 liter in/uit, telkens ~ 3.000 mijl uit elkaar. Het is in de loop van de tijd merkbaar beter geworden, maar ik ben gewoon benieuwd of er schade zou ontstaan door het overvullen met een liter. Het had voornamelijk problemen met schakelen de eerste paar keer terwijl het nog koud was, daarom heb ik de eerste keer aftappen/vullen gedaan, dus ik vraag me af of het iets overvullen zou helpen om het gesmeerd te houden, ondanks een zwakke vloeistofpomp (als het er een heeft, niet 100% zeker) of een half verstopt filter
Als je de niveaubepalingsprocedure in de handleiding volgt, zou je niet overvuld moeten zijn. Ford is erg specifiek over het transmissievloeistofpeil, dus ik zou het precies doen zoals ze willen. Misschien gaat het goed met meer of minder vloeistof, maar ze moeten een reden hebben voor zo'n gedetailleerd proces.

#50 ·
... zou het overvullen van de vloeistof met een liter problemen veroorzaken? Ik heb mijn eerste aftappen/vullen gemeten op 4 liter, maar toen ik hem heet kreeg en controleerde, stond hij nog steeds laag. (De mijne is een model uit 2015) dus ik heb het gedaan met 5 liter in/uit
Ja, overvulling uitstoting uit de ontluchting als hij heet is, slechts één.U meet de afgetapte hoeveelheid vloeistof om een idee te krijgen van het niveau van de vloeistof voordat u deze aftapt. De TRANS had mogelijk niet correct gevuld kunnen worden bij de montage/laatste service en/of er kan lekkage zijn die u mogelijk niet opmerkt (LS HALF-AS-AFDICHTING - PTU-AFDICHTING).Het is ook mogelijk dat als het naar een TRANS-serviceklacht gaat en de TECHNICUS diagnosticeert en constateert dat de TRANS overvol is, FORD u misschien een fijne dag wenst.De TRANS-carterpan is ontworpen om een bepaalde hoeveelheid te bevatten. Het is niet zoals vroeger, toen men een oversized pan kon gebruiken om het volume te vergroten.

#51 ·
OP- Nevada - Bedankt voor het tonen van de foto's van de transmissie-navullingen die je hebt gedaan. Ik heb een 2018 1.5L SEL en de vulopening op de meeste YouTube-video's ziet er anders uit. Ik heb dezelfde vulopening en niveaumeting als jij op je motor. Gelukkig kon ik dankzij jouw foto's meteen mijn vulopening vinden. Bedankt voor het nemen van de tijd om te delen wat je hebt gedaan, dat zou me een flinke tijd moeten besparen.

#53 ·
Ik kan de vuldop van de transmissie niet vinden op mijn Escape uit 2017.
Hoi, welkom op het forum.

Hij zou ergens onder de linkerrand van je luchtfilterbox moeten zitten. Bij mijn 2016 trok de bovenste plug er gewoon uit de rubberen slang - het was niet nodig om de klem los te maken en de hele slangconstructie van de transmissie te trekken.

Deze thread kan helpen 2019 1.5L Ecoboost transmissievloeistof verversen - het lijkt mogelijk de groene dop op de tweede foto te zijn. Of vul het via de niveaucontroleplug aan de zijkant van de transmissie.

#54 ·
Dus ik voel me dom. Ik heb een Ford Escape 2.0 uit 2017 (ik denk dat het een 2.0 is).
Maar er kwam ongeveer 4 liter uit. Dus ik heb er weer 4 liter in gedaan. Maar daarna schakelde hij niet goed. Ik heb alle stappen gevolgd. En toen ik hem wilde uitproberen voordat ik hem leegmaakte (want dat zeiden alle verschillende video's), schakelde hij niet goed. En als ik het gaspedaal indrukte om te accelereren, ging hij heel hoog in toeren, alsof de versnellingen niet helemaal pakten. Maar als je langzaam reed, haalde hij wel 60/70, alleen wat langzaam. En hij schakelt normaal, alleen als je niet hard op het gaspedaal drukt.
Mijn probleem is nu echter dat ik de verkeerde bout/plug heb losgedraaid, die ik op een foto heb toegevoegd.

EEN HOOP VLOEISTOF kwam eruit (wat niet de olie is, dat heb ik gecontroleerd. Dus ik neem aan dat het ALLE transmissievloeistof was.) Toen probeerde ik de auto terug op mijn oprit te trekken en hij pakt helemaal niet en rijdt helemaal niet.

Wat moet ik nu doen?

#56 ·
Dus ik voel me dom. Ik heb een Ford Escape 2.0 uit 2017 (ik denk dat het een 2.0 is).
Maar er kwam ongeveer 4 liter uit. Dus ik heb er 4 liter terug in gedaan. Maar daarna schakelde hij niet goed. Ik volgde alle stappen. En toen ik een proefrit wilde maken voordat ik hem leegmaakte (omdat dat in alle verschillende video's werd gezegd), schakelde hij niet goed. En als ik het gaspedaal indrukte om te accelereren, ging hij heel hoog in toeren, alsof de versnellingen niet helemaal pakten. Maar als je langzaam reed, haalde hij de 60/70, alleen wat langzaam. En hij schakelt normaal, alleen als je niet hard op het gaspedaal drukt.
Mijn probleem is nu echter dat ik de verkeerde bout/plug heb losgetrokken, die ik op een foto heb toegevoegd.

EEN HOOP VLOEISTOF kwam eruit (wat niet de olie is, dat heb ik gecontroleerd. Dus ik neem aan dat het ALLE transmissievloeistof was.) Toen probeerde ik de auto terug op mijn oprit te trekken en hij pakt helemaal niet en rijdt helemaal niet.

Wat moet ik nu doen?
Mijn eerste gok is dat je het verkeerde hebt afgetapt. De tweede gok is dat je het verkeerde hebt gevuld. De derde gok is dat je de verkeerde vloeistof hebt gebruikt.
Ik veronderstel dat het mogelijk is om het allemaal goed te doen en dat het misgaat, maar dat is niet waarschijnlijk.

Kijk of je je foto hier kunt uploaden en de exacte stappen kunt beschrijven die je hebt genomen om af te tappen en te vullen.