Kunt u meer uitleg geven? Ik merkte laatst toen ik uit de auto stapte dat het klonk alsof het aan het kloppen was... nog nooit zoiets gehoord...Mijn 2020 Titanium Hybrid klinkt zo, en de service zegt dat dit na overleg met "de hotline" (wat dat ook mag betekenen) als "normale werking" wordt beschouwd. Ik ben het daar niet mee eens. Heeft iemand anders dit model en deze uitvoering en hetzelfde geluid?
Knikkers?
Ik heb wat extra info toegevoegd aan mijn originele post ter verduidelijkingMijn 2020 Titanium Hybrid klinkt zo, en de service zegt dat dit na overleg met "de hotline" (wat dat ook mag betekenen) als "normale werking" wordt beschouwd. Ik ben het daar niet mee eens. Heeft iemand anders dit model en deze uitvoering en hetzelfde geluid?
Knikkers?
Ik ben nog niet naar de dealer geweest, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of het een warmtepompcompressor is? Ik neem aan dat deze een warmtepomp gebruiken om te verwarmen? Scrollcompressoren kunnen onder bepaalde omstandigheden zo klinken.Ja - hetzelfde geluid. 2020 titanium hybride. 1100 mijl, net begonnen. Zorgvuldig geluisterd met de motorkap open. Stationair en tijdens het accelereren. Ik vraag me gewoon af of een betere brandstofkwaliteit zal helpen. Gelieve te adviseren/delen.
Opmerking - ben net lid geworden van deze site vanwege het geluid, de zoekopdracht onthulde dat anderen zich zorgen maken.
JerryB
Het servicecentrum van mijn dealer vertelde me dat Ford hiervoor een kalibratie-update aanbiedt, hetzij in april, hetzij eind april.Op 18 december 2020 heeft Ford een servicebulletin over dit probleem uitgebracht.
SSM 49411 - 2020 Escape - HF45 Transmissie - Rammelgeluid bij koude start
Sommige 2020 Escape-voertuigen die zijn uitgerust met een HF45-transmissie, kunnen een rammelgeluid vertonen bij een koude start, alleen wanneer de motor draait. Dit geluid kan vaker voorkomen bij koud weer, meestal bij of onder 0 °C (32 °F). De techniek werkt momenteel aan het oplossen van dit probleem. Informeer klanten dat Ford werkt aan een oplossing die in januari wordt verwacht. Laat de klant in de tussentijd weten dat het voertuig veilig is om mee te rijden en plan een vervolgafspraak met de klant voor eind januari. Zodra de oplossing beschikbaar is, neem dan contact op met de klant en bevestig dat de serviceafspraak doorgaat. Controleer OASIS op updates. Vervanging van de transmissie lost dit probleem mogelijk niet op.
TOEPASSELIJKE VOERTUIGEN
2020 CAR: TC CX482N ESCAPE
Dat is precies hetzelfde gebeurd met mijn 2020 Tit Hybrid. Afgelopen december op een koude, besneeuwde ochtend (-30C, gevoelstemperatuur -48C) was de kilometerstand ongeveer 18000 km toen ik mijn vrouw naar haar werk reed en zolang de benzinemotor aanslaat, een ratelend geluid van de motorkap en de auto "schudde", we konden zelfs zien dat de mobiele telefoon op de ventilatierooster trilde, maar zolang hij alleen elektrisch vertraagde, was alles weer normaal. Ik bracht hem naar de dealer, de serviceadviseur zei dat ze de vergelijkbare situatie in de werkplaats niet konden vinden, zoals ik haar vertelde, en suggereerde dat het veroorzaakt kon zijn door ijs dat zich in de wielen had opgehoopt en stuurde me naar huis! (Net als het dodehoekdetectiesysteem dat knippert zonder auto's aan de zijkant, zei de serviceman dat uit het servicebulletin minder dan 3% valse meldingen als normale werking worden beschouwd en stuurde me naar huis. Net als het volume van de snelheidscompensatie zonder compensatie bij het versnellen, zeiden ze normale werking en vergelijk niet met andere voertuigen, aangezien de werking van het systeem varieert tussen voertuiglijnen, modeljaren en audiosystemen en stuurden me naar huis! Ik bezat vroeger twee GM-auto's voordat ik deze Tit Hybrid had, ze werkten allemaal naar behoren.) Wat voor soort Ford-services worden er tegenwoordig verleend! Hoe dan ook, nadat ik met mijn collega had gesproken, adviseerde hij dat het te wijten zou kunnen zijn aan het verstopt raken van de brandstofinjector (slechts 18000 km en begon te verstoppen! Ongelooflijk). Ik gebruikte toen een flesje brandstofinjectorreiniger (ik denk dat het 150 ml is) bij een lege tankbeurt en warmde mijn auto elke koude ochtend minstens 2 minuten op, afkloppen, tot nu toe goed, omdat het sindsdien warmer weer is in Canada. Ik zal later in de winter van 2021 terugkomen bij jullie.Ik dacht dat ik gek werd toen ik dit hoorde en mijn Escape maakt hetzelfde GELUID. Ik merkte het begin november op een van de eerste koele/koude dagen. Om te bevestigen, als de auto overschakelt naar de "elektrische" modus, verdwijnt het geluid toch?
Ik dacht eerst dat er iets los zat onder de motorkap (een soort plastic afdekking of zo), maar ik heb wat rondgekeken en niets leek los te zitten.
Is er meer informatie over het Service Bulletin met betrekking tot productiedata van voertuigen, etc.?
Hallo allemaal. Mijn zus heeft een 2020 Ford Escape SE Sport hybrid, gebouwd in 09/2020. Die van haar maakte vanochtend bij de koude start het ratelende geluid. Ik heb wat onderzoek gedaan en op 18 december 2020 een fabrikantencommunicatie over dit probleem gevonden. Hier is de link naar het document: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10184649-0001.pdf
Ik hoop dat dit helpt. Veel plezier met hypermilen.
Waardering voor uw waardevolle informatie! Ik heb precies hetzelfde probleem en de dealer ontkende dat Ford dergelijke gemelde problemen toegaf.SSM 49411: 2020 Escape -HF45 Transmissie -Ratelgeluid bij koude start
Sommige 2020 Escape-voertuigen die zijn uitgerust met een HF45-transmissie, kunnen een ratelgeluid vertonen bij een koude start, alleen wanneer de motor draait. Dit geluid kan vaker voorkomen bij koud weer, meestal bij of onder 0 °C (32 °F). De techniek werkt momenteel aan het oplossen van dit probleem. Informeer klanten dat Ford werkt aan een oplossing die in januari wordt verwacht. Laat de klant in de tussentijd weten dat het voertuig veilig is om mee te rijden en plan een vervolgafspraak met de klant voor eind januari. Zodra de oplossing beschikbaar is, neem dan contact op met de klant en bevestig dat de serviceafspraak doorgaat. Controleer OASIS op updates. Vervanging van de transmissie corrigeert dit probleem mogelijk niet.
Voertuigen: 2020 Escape (CX482) (TC)
MC-10184649-0001.pdf (nhtsa.gov)
Ja, mee eens. De mijne is erg luid, en om eerlijk te zijn, het klinkt als een stuk rommel, rammelend bij een stoplicht of op een parkeerplaats. Ik koop en rijd al bijna 20 jaar vrijwel uitsluitend Fords en dit is de eerste keer dat ik problemen heb. Ranger, alle 4 generaties van Escape, Fusion Sport, Focus, allemaal zonder problemen tot deze. Dit is de eerste keer dat ik het eerste modeljaar van een opnieuw ontworpen model heb gekocht, maar dat zal niet meer gebeuren.Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar dit geluid op mijn Titanium Hybrid is LUID. Je kunt het horen vanuit het huis terwijl de auto buiten opwarmt. Ik heb hem binnengebracht en dezelfde SSM 49411 bulletin gekregen dat zegt dat een oplossing in januari wordt (werd) verwacht.Dit is gewoon echt teleurstellend. De rest van de auto lijkt geweldig (tot nu toe).
Laat ze de SSM beter zien voordat ze motorsteunen gaan vervangen, wat helemaal niet zal helpen.Blij dat ik op dit forum ben gestuit, mijn 2020 titanium hybride vertoont dit probleem en ze gaven aan dat het de motorsteunen zijn. Ze hebben de vervangingen al besteld en ik heb een afspraak voor service op 19 februari, benieuwd of dat het oplost. Ik zal deze TSB aan hen voorleggen, aangezien er geen oplossing lijkt te zijn.
Ik kan het goed horen... Het zou het luidst zijn bij de transmissie, en het klinkt niet als een motorsteun. Ik heb nog geen kans gehad om naar de 2020 Escape Hybrid Titanium van mijn zus te luisteren. Ze heeft het niet gemerkt, maar ze is half doof.
Je kunt het geluid in deze video enigszins horen.
Ik vraag me af of de afdekking het geluid enigszins dempt?
Hebben anderen met dit geluid afdekkingen? Ik denk dat ik ergens heb gelezen dat ze niet op dit model waren gemonteerd.
Volg deze thread Knikkers in de motor? en zoek naar SSM 49411: 2020 Escape -HF45 Transmissie -Ratelgeluid bij koude start.Ik heb dit voertuig in november 2020 nieuw gekocht met 18 mijl op de teller. Het voorbeeld van het geluid staat in de bijgevoegde video's. Het begon na de eerste paar weken dat ik de auto had en is geleidelijk erger geworden. Ben naar twee verschillende dealers geweest. Beide zeiden: "Ford was op de hoogte", maar er was tot nu toe geen oplossing. Ik heb contact opgenomen met Ford Corporate en gezegd dat ik niet in een gloednieuw voertuig rond wil rijden dat zo klinkt. De enige mogelijke oplossing die Ford me aanbood, was een terugkoopverzoek.... dat werd afgewezen. Dus in principe heb ik een gloednieuw voertuig dat klinkt als een Pinto uit 1980. Suggesties?
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2